Gå til innhold

Barn med magesmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjerp deg, det var akkurat det du var, du skrev: "man kan ringe legekontoret, vet du vel"

Og er ikke det en ufin og arrogant måte å uttrykke seg på, så vet ikke jeg.

Ikke rart det er krig i denne verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mobbing, gruing o.l. kan utarte seg som magesmerter. Vår datter har det samme, men med kvalme i tillegg. Vi gikk til legen 3 ganger og det var overhodet ingen fysisk årsak til at hun skulle ha vondt og være kvalm. Blodprøver og andre tester ble tatt. Jeg spurte legen om det kunne være psykisk og det var fullt mulig, sa legen.

Vi, derimot, vet at datteren vår blir plaget av en jente i klassen, både på skolen og hjemme, og dette har pågått en stund. Dette tok vi opp med lærerne tidligere i år og datteren vår går nå til skolens helsesøster jevnlig, hvor de bare prater sammen om løst og fast.

Så ja, man skal aldri si aldri. Selv om barnet sier at det går fint på skolen, så kan det hende at det er stikk motsatt. Barn forteller jo ikke alt som foregår....

Håper det går bedre sønnen deres :klemmer:

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg var et barn som hadde mye vondt i magen. Det var sikkert ting både i min familie og ellers i min oppvekst som kunne gi meg vondt i magen, og jeg har grudd meg til ting slik som alle andre barn. Men jeg har alltid hatt en fordøyelse som har slått seg vrang for den minste lille ting - og det var ikke alvorlige ting som mobbing, heller hverdagslige ting som forandringer i rutiner, kosthold etc. At jeg ikke fikk gått på do når jeg måtte, holdt meg for lenge, holdt inne luft etc. Jeg har hatt MYE luft- og kolikksmerter (ikke som spedbarn, såvidt jeg vet), og det er kjempevondt, men ustabilt og ofte raskt forbigående.

Slik har jeg hatt det så lenge jeg kan huske. Tror sjelden det ville vært mulig å se noe i en utredning, men jeg hadde tidvis forstoppelse.

Man skal selvsagt ta barna på alvor og sjekke at de har det bra sosialt, men poenget mitt er vel at man kan ha hyppige og flykte magesmerter fordi man har et følsomt tarmsystem. Kan barnet være lettere forstoppet eller ha luftplager selv om det tilsynelatende bæsjer regelmessig?

Skrevet

Jeg har to barn som har vært plaget med magesmerter. Tok prøver hos legen, men fant ingenting. Prøvde til slutt alternativ medisin. Bestilte time hos en som driver med kvantemedisin, og der fant de ut at begge barna mine var intolerante mot gluten og melk. I tillegg plagdes de av små parasitter som kom av at de beit negler. De fikk behandling der. Dette gjorde ikke vondt, siden de kun var "koblet" til en pc med armbånd og bånd rundt leggene i tillegg til en gummi matte på magen. De lå faktisk i behandlingsstolen og så på film under hele timen!

Etter 4 ganger var de betraketlig bedre. Vi spiser nå lite med gluten og melk, men når de er borte hos andre så spiser de vanlig. Det fungerer bra.

Mitt råd er iallefall og prøve forskjellige muligheter.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...