Gå til innhold

Julestjerne i vinduet

Gjest anonym

Når henger du opp julestjernen i vinduet?  

1 stemme

1. 1. Når henger du opp julestjernen i vinduet?

• 1. adventssøndag
      58
    • Luciadagen
      2
    • Lille julaften
      0
    • Når det passer meg
      8
    • Noe annet- presiser....
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri hatt og kommer aldri til å ha julestjerne i vinduet... grrrøsss.

Men - jeg har syvarmete lysestaker og de kommer opp til første søndag i advent.

Da kommer det også frem noen engler. Nissen kommer til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjernen eller adventsstjernen kaller jeg den henges opp 1. søndag i advent. Hvorfor - fordi slik har det alltid vært siden jeg var liten.

Synes den er koselig å ha i vinduet i ukene før jul - advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjerne med lys i vinduet??? Neitakk, synes det ser helt gyselig ut. Det er for gamle bestemødre!

Jeg holder meg til en enkel syvarmet lysestake i vinduet, ser penere ut. Ellers henger jeg et stort pepperkakehjerte i et rødt bånd i kjøkkenvinduet. Det lukter godt hele julen også ser det veeeldig koselig ut!! *nam nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (i utgangspunktet) et stort hus, og henger opp julestjerner i fem vinduer.....

De kommer opp lørdagskvelden etter at ungene har sovnet,

natt til 1. søndag i advent.......

*glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke julestjerne, men da jeg bodde hjemme hang vi alltig opp julestjerna 1.advent og pyntet resten lille julaften. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo av meg har ennå ikke tatt ned julepynten fra ifjor. Vinduet er fullt av bjeller, nisser og lys! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger opp julestjerna når det er jul, dvs lille julaften el julaften (skulle jeg vært konsekvent, måtte jo det nødvendigvis bli 24. desember etter kl. 17).

Er det en advents-stjerne, vel, da henger jeg den opp når advent begynner, dvs. 1. søndag i advent.

Og jeg lar julepynten være fremme til 20. dag jul. Sent inn, sent ut, med andre ord.

Har funnet en julestjerne som jeg ikke synes er helt gyselig (har en relativt minimalistisk stil i stua).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger opp de to stjernene og setter frem de fire 7-armerne 1. søndag i advent fordi det samme har vært tradisjon hos mine foreldre.

Forøvrig falt jeg for Lille Lotte's store pepperkakehjerte i rød sløyfe, og håper jeg ikke har glemt det når tiden er inne - det vil jeg nemlig kopiere!

*GLEDER MEG VELDIG* :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en advents-stjerne, vel, da henger jeg den opp når advent begynner, dvs. 1. søndag i advent.

Hva er forskjellen hos deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir hengt opp 1.desember hos oss.. eller 1. søndag i advent. Kommer an på hvem som kommer først..:D

Jeg ekke kristen, så julestjerna henger og skinner og minner meg på at det snart er yule. (den 21. desember.) :) Hadde nok passet bedre med en sol, men det er litt vanskelig å finne soler med lys i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke julestjerne enda, men jeg har tenkt å kjøpe i tillegg til staker. Det er så koselig å se på dem og glede seg til jul!

Den skal opp (som jordbær sier) 1.advent eller 1.des, avhengig av hva som kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har kun en lysestake, ikke stjerne, og den setter jeg i vinuet enten 1.desember eller 1.søndag i advent.

Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julestjernen kommer opp 1 Desember. Det samme med nisser. Syvarmet advenststake kommer også opp 1 Desember.

Advenstlys kommer opp 1 advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre her, så henger også vi opp stjernene 1. desember/ 1. søndag i advent. Da skiftes også gardinene på kjøkkenet - hvis en skal ha noe glede av julegardinene, så bør de få henge fra 1. desember. All annen pynt kommer fram bittelille eller lille julaften, avhengig av ukedag og jobbing.

For øvrig så støtter jeg forslaget om en egen juleside snart :enig: Er av de som ikke kan få nok julestemning før jul, men er også veldig glad for å rydde den ut i januar - ikke minst å få kastet ut de røde julestjerne. Da er det bare å vente på at det kommer primulaer i blomsterbutikken som symbol på at det går mot lysere tider.

Mvh

Asam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...