Gå til innhold

Bil til unge voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er et ungt par som nå leter etter ny bil fordi våres har tatt kveld. Ingen av oss vet så fryktelig mye om bil, derfor syns vi det er veldig vanskelig å finne ut hva slags bil som kan passe for oss.

Vi er begge to studenter, og kommer til å være det i flere år. Vi har hund, så vi vil ha en bil der det er plass til Herkules hundebur str. M-L. Hvis det er av noen betydning har vi en Border Collie.

Utover det er det vel bare helt vanlige kriterier;

- billig i drift, helst 0,8 eller mindre på mila

- Manuell gir

- En god bil som kommer fra et merke som generellt har godt rykte og lite feil.

Budsjettet vårt er på en 25-30.000kr, så det er ikke en ny Toyota Avensis vi kan få oss akkurat, men dere med peiling vet vel hva man kan finne av brae biler til den prisgruppen!

Vær så snill å hjelp oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og sambo er også i startgropen på etableringsfasen. Vi har dog to biler, i samme prisklasse som dere snakker om. En Ford mondeo (vanlig) og en Nissan primera (stasjonsvogn). I deres tilfelle hvor dere bare har råd til en bil ville jeg så definitivt gått for en stasjonsvogn, for å få plass til hundeburet. Asiatiske biler er dessuten et lurt valg når det gjelder hvor mye bensin den trenger. Jeg kjører 40 min tilsammen nesten hver dag, og fyller bensin for ca 500 kr annenhver uke. Var jeg dere ville jeg altså gått for en Nissan primera stasjonsvogn. Jeg er ihvertfall superfornøyd med min, bare småfeil (som cd-spiller som ikke funker å sånn), men den går som ei kule, selv om den er fra 1996!

Et lite tips til, ikke kjøp bil privat, det finnes masse billige biler hos forhandler også, hvor dere bl.a. kan f prutet til f.eks oljeskift og småreparasjoner med i prisen :) Lykke til med bilkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bil med fersk EU-kontroll. Da kan dere kjøre trygt (for snuten ihvertfall) i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det aktuelt for dere å kjøpe 2-seter varebil registrert med grønne skilter? Omtrent lik som Posten bruker. Da kan dere få en mye billigere bil sammenlignet med andre i tilsvarende årsklasse og kilometerstand.

Dette burde også være et godt alternativ for dere som har hund. Selv har jeg Citroën Belingo. Da har jeg den plassen jeg trenger, det vil si plass til kjæresten og et kattebur. Lignende biler er Peugeot Partner eller Renault Kangoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...