Aurora M. Skrevet 17. september 2010 #21 Skrevet 17. september 2010 Det første som slo meg er at hun kanskje tenkte forsikring mot død og ikke sykdom/skade. Det kan godt hende ja. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Vi er så forskjellige alle sammen med tanke på hvordan vi tolker ting som blir sagt, sikkert på bakgrunn av hvilke erfaringer vi har. Umulig å si hva hun EGENTLIG mente med uttalelsen. Kan du ikke ringe å spørre henne selv da TS. Det tror jeg jammen jeg hadde gjort, om jeg hadde gått og tenkt på noe i ettertid slik du nå gjør.
Eternity Skrevet 17. september 2010 #22 Skrevet 17. september 2010 Her var det mye synsing. Det er umulig for oss og også TS å vite hva dyrepleieren mente, og hvorfor hun sa hva hun sa. Jeg tviler på at en dyrepleier på en dyreklinikk bevisst har kommet med uttalelser i retning av at noen liv er mer verdt enn andres.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #23 Skrevet 17. september 2010 Hjelpes, alt man kan ta i verste mening... Enhver katt er selvfølgelig elsket og uvurderlig for sin eier, men det er jo ikke den verdien man forsikrer. I kroner og øre er det, som andre har påpekt, forskjell på en rasekatt og en vanlig huskatt, og derfor vanligere å forsikre rasekatter. At dyrepleieren spør en ekstra gang kalles å gjøre jobben sin -å bli fornærmet over det og snakke om å lage en sak ut av det er virkelig bare latterlig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #24 Skrevet 17. september 2010 Det kan godt hende ja. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Vi er så forskjellige alle sammen med tanke på hvordan vi tolker ting som blir sagt, sikkert på bakgrunn av hvilke erfaringer vi har. Umulig å si hva hun EGENTLIG mente med uttalelsen. Kan du ikke ringe å spørre henne selv da TS. Det tror jeg jammen jeg hadde gjort, om jeg hadde gått og tenkt på noe i ettertid slik du nå gjør. Eneste grunnen til at det slo meg er fordi jeg jobber som forsikringrådgiver, og jeg ville frarådet en livsdekning på en huskatt som ikke har noen formell pengeverdi - siden dette da er å kaste penger ut av vinduet for kunden. En avlskatt, ja. Utstillingskatt, ja. Dyr rasekatt (verdi betydelig større enn egenandelen) ja. Verdien av et kjæledyr kan absolutt ikke måles i penger, men jeg får meg ikke til å lure en kunde til å betale en forsikringspremie når han/hun ikke får noe som helst igjen dersom katten dør. Men igjen - sykdom/skade/veterinærutgifter er en fornuftig dekning til både hund og katt, så det anbefaler jeg gjerne kunden å tegne uansett rase på dyret AB #19
Aurora M. Skrevet 17. september 2010 #25 Skrevet 17. september 2010 Eneste grunnen til at det slo meg er fordi jeg jobber som forsikringrådgiver, og jeg ville frarådet en livsdekning på en huskatt som ikke har noen formell pengeverdi - siden dette da er å kaste penger ut av vinduet for kunden. En avlskatt, ja. Utstillingskatt, ja. Dyr rasekatt (verdi betydelig større enn egenandelen) ja. Verdien av et kjæledyr kan absolutt ikke måles i penger, men jeg får meg ikke til å lure en kunde til å betale en forsikringspremie når han/hun ikke får noe som helst igjen dersom katten dør. Men igjen - sykdom/skade/veterinærutgifter er en fornuftig dekning til både hund og katt, så det anbefaler jeg gjerne kunden å tegne uansett rase på dyret AB #19 Ja, der ser du. Vi tolker ting så forskjellig alt etter hvilken bakgrunn og vinkling vi har på ting. Du later forresten til å være en samvittighetsfull forsikringsrådgiver. Selv har jeg ikke forsikring på dyrene mine, men jeg setter av en viss sum i måneden i tilfelle det skulle bli nødvendig med dyr behandling. Og det har da også kommet til nytte... Men erfaringsmessig så vet jeg at de fleste katter som får problemer med helsen, får det når de blir gamle, og da er en jo like langt m.t.p forsikring.
MissMas Skrevet 17. september 2010 #26 Skrevet 17. september 2010 Jeg vet ikke om det var vondt ment eller hva, men det var en dum kommentar i hvertfall. Hun har ikke noe med å spørre om slikt. Og når det er sagt, vil jeg bare si at alle dyrepleiere (eller de som utdanner seg til det og sitter i "skranka") virker ufaglærte, surrete og litt.. Fjerne. Jeg har ikke vært borti alle, så det kan hende jeg har vært uheldig. Men jeg sitter igjen med et slikt inntrykk. Til og med på Smådyrakutten i Lillestrøm har de surrete "kontordamer".
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #27 Skrevet 17. september 2010 Jeg sa at det var sykdom jeg ville forsikre mot, i forhold til veterinærbesøk o.l, tror ikke det kunne misforstås, dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå