Sophie-Ann Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 I forrige uke ringte bhg til meg og sa at datteren min hadde skadet seg, og måtte på legevakten. Hun hadde klemstret fingren sin. Jeg kjørte seff til legevakten hvor de kan konstantere at HELE neglen, negleroten og litt til lå blottet oppå fingeren, samt at fingeren var "sprukket" tre stedet. Hun ble stripset og bandasjert og jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen hennes over helgen. Som sagt så gjort, hun så på skaden og kunne da fortelle meg at hun mest sannsynlig aldri vil få tilbake neglen sin, og hvis den kom tilbake, kom den til å bli stygg. Jeg kjente at jeg ble kokforbannet. De i bhg fortalte meg nemlig først at hun hadde ligget i en vogn på ryggen fastbundet, men hadde av en eller annen grunn klart å snu seg, reise seg opp og ta tak i håndtaket på vognen. Denne hadde da tippet og hun fikk fingeren imellom håndaket og asfalten. Når jeg snakket med ped.leder kan han fortelle meg at det er helt umulig at hun kunne være fastspent, fordi vognen er alt for liten til henne. Så for det første har de ansatte i bhg løyet meg rett i ansiktet angående hvordan dette kunne skje. For det andre så har bhg opptrådt uaktsomt, ved å sette en 22 mnd gammel baby i en vogn uten å feste henne. Dette er ikke snakk om et uhell som kan skje alle. All den smerten og de påfølgende bandasjeskiftene og ubehaget hun har/har hatt kunne vært unngått hvis bhg hadde fulgt sine egne regler. Så hva gjør jeg? Daglig leder var ikke kommet i morges, så jeg må snakke med henne i ettermiddag. Hun er jo forsikret både gjennom bhg og barneforsikringen jeg har. Kjempe festlig for henne å være tenåring med en svart stygg negl eller ingen negl....
la Flaca Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg ville bedt om et møte med styrer og de ansatte som var involvert i episoden, for å unngå at noe sånt skjer igjen.
SummerJoy Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Jeg skjønner ikke helt... Ped led sier at hun umulig kunne være fastspent fordi vognen er for liten til henne? Og samtidig forventer du at hun skal være fastspent? Ellers, kjempetrist situasjon.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Jeg tror det finnes håp for neglen! Hun er liten, og kroppen har det med å fikse seg selv. Eventuelt går det sikkert ann å få gjort noen korrigeringer for å fikse opp i problemet! MEN; til det du spør om: Snakk med lederen når hun kommer på jobb! Synes det er ganske bra at ped.leder og de andre voksne i barnehagen sier forskjellige ting til deg, det virker ikke særlig troverdig, og du har en god sak! Her burde de legge seg langflate. Men hva som skjer i forhold til forsikring aner jeg ikke, vet ikke om du kan få noen erstatning som både dekker eventuelle korrigeringer OG de psykiske påkjenningene som kan komme i tenårene pga unormal finger.
Sophie-Ann Skrevet 16. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2010 Jeg skjønner ikke helt... Ped led sier at hun umulig kunne være fastspent fordi vognen er for liten til henne? Og samtidig forventer du at hun skal være fastspent? Ellers, kjempetrist situasjon. De hadde lagt henne i en vogn som er alt for liten til henne. De har andre vogner som er større. Ped.leder var ikke der når det skjedde, men han vet at den vognen er for liten for henne og både han og daglig leder sier at hun ikke var fastspent slik hun skulle være.
Ava Mae Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Da var det tydeligvis noen som løy til deg for å redd sitt eget skinn, og hvorfor legger de henne i en vogn som er for liten?? Det jeg skulle innom for å si var at du ikke må ta sorgen om neglen på forskudd. Jeg var også i en stygg klemulykke med en dør da jeg var liten og mistet hele neglen på en av fingrene. Jeg har alle neglene inntakt og den som ble klemt er like fin som de andre, er faktisk ikke sikker på hvem av fingrene det var en gang. Små menneskekropper har en forunderlig større tendens til å lege seg enn den voksne kroppen vi lever i
SummerJoy Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 De hadde lagt henne i en vogn som er alt for liten til henne. De har andre vogner som er større. Ped.leder var ikke der når det skjedde, men han vet at den vognen er for liten for henne og både han og daglig leder sier at hun ikke var fastspent slik hun skulle være. Aha skjønner. Tenkte utifra det at de fleste har egen vogn de har med i barnehagen..og lurte derfor på hvorfor du hadde en vogn som var for liten.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Neglen kommer nok til å vokse tilbake, ikke bekymre deg for det. Ellers syns jeg det er naivt å tro at et barn ikke kan bli skadet i barnehagen. Jeg forstår at du er sint fordi du ikke fikk den korrekte historien med en gang, men når du blir så forbannet på bhg når styrer forteller det til deg, så burde det kanskje forklare hvorfor? Syns du kan ta det opp med barnehagen at de bør fortelle fakta med en gang, men samtidig syns jeg det er mye å hisse seg opp over for en finger. Det er en liten skade, vær glad hun ikke har fått større skader, f.eks armbrudd etter å ha fal av rusjebanen. Hvem skulle du da skreket og skjellt ut? Uhell skjer, det er derfor de kalles uhell, og det må man forvente når man har barn.
Disturbed Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Skjønner jo at du er fortvilet og opprørt, noe av det verste er jo når barnet ditt skader seg og du selv befinner deg et helt annet sted uvitende om hva som har skjedd og ikke mulighet til å gjøre noe... Men finn ut hva som faktisk har skjedd før du farer rundt med løgn-beskyldninger. Det at bhg først sa det ene og så det andre betyr ikke automatisk at de med vilje har vært så utspekulerte og slemme at de bevisst har løyet det opp i ansiktet. For det kan jo bero på en misforståelse: at den som faktisk vet hva som skjedde, ikke var den som snakket med deg, at man har trodd at hun var fastspent selvom hun ikke var det... Jeg stusser jo litt over at ped.leder som ikke var der, og daglig leder som jeg regner med heller ikke var der; uttaler seg så skråsikkert om hvorvidt hun var fastspent eller ikke. Det er det jo bare de som var der da det hele skjedde som vet, eller rettere sagt den som la henne i vogna. Så jeg ville med hjelp fra daglig leder funnet nøyaktig ut: Hvem la henne? I hvilken vogn la denne personen henne i? Hadde hun seler på eller ikke? Hvor var de voksne da vognen veltet? Og så må man altså ta høyde for at ting kan skje, uansett om man er i barnehagen eller hjemme! Små barn kan komme til å skade seg uten at voksne ser det, uten at voksne er helt på det rene med absolutt alle fakta i et hendelsesforløp. At barnehagene spesielt skal jobbe for at det ikke skjer; ja selvsagt! Men der det er mennesker og der det er barn, der kan ting skje. Jeg går ut ifra at det er barnehagens forsikring dette evt blir dekket av. Og neglen har jeg stor tiltro til at klarer seg fint, jeg også opplevde en stygg og vond klemmeulykke som barn, og fingerledd og negl har det helt fint idag!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 Hei Tror også at du skal se det an med fingerneglen, skal mye til før den ikke vokser ut igjen, for hun har jo ikke amputert ytterleddet. I din situasjon ville jeg bedt om et møte, syns det høres merkelig ut at en vogn med et lite barn kan velte slik?
Ava Mae Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Uhell skjer, det er derfor de kalles uhell, og det må man forvente når man har barn. Selvfølgelig skjer uhell i barnehagen som alle andre steder, men du legger vel litt opp til det når du plasserer ungen i en barnevogn som er så liten at man ikke får sikret barnet skikkelig?
Gjest gjest Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Som liten fikk jeg en kjempebetennelse i ene fingeren min, så ille at den var gjennomsiktig og man kunne se både beinet og en stor mørk betennelsesflekk. Neglen løsnet nesten helt så den ble fjernet av legen. Egentlig skulle fingeren blitt amputert men pga legen var nabo til oss og kom og sjekket meg daglig gikk det bra. I dag merker jeg ingenting til det. Det går nok bra med fingeren til din datter og, legen har nok gitt deg verst tenkelige utfall bare. Sånn ellers, ta en rolig prat med styrer og få klarhet i hva som har skjedd. Samtidig må jeg bare si at slike ulykker kan skje uansett om det er i bhg eller med foreldrene. Selv har jeg ikke sansen for å bruke sele i vogn, fant en av mine barn hengende opp ned utenfor vognen...selen var stram men ti sekunder med ryggen til var nok.
Chiquita Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 De hadde lagt henne i en vogn som er alt for liten til henne. De har andre vogner som er større. Ped.leder var ikke der når det skjedde, men han vet at den vognen er for liten for henne og både han og daglig leder sier at hun ikke var fastspent slik hun skulle være. Har ikke barna faste vogner? Selv om de ikke har med vogner hjemmefra, så ville jeg da trodd at barnet hadde "sin egen" faste vogn i barnehagen (med sin egen dyne, pute, laken osv) Dersom de ikke har egen vogn, så vil jeg mene det er uhygienisk. Og dersom de HAR egen vogn, så har ped.leder vært klar over at vogna har vært for liten.
ferdig Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 det jeg reagerer på her er ansvarsfraskrivelsen til pedleder og styrer. og skylle på assistentene uten og ta ansvar selv også ener jeg er dårlig. en pedleder får ekstra betalt for og ha ansvaret for at alt skal fungere på basen, har basen dårlige rutiner på soving er det faktisk pedlederen og til syvende og sist styrer sit ansvar. at assistentene (som faktisk jobber mest med barna) sier en ting og pedleder påstår noe annet er ikke slike ting skal håndteres mener nå jeg. at det er rutiner på at barna skal sikkres i en vogn som passer barnet er det lederen på avdelingen som har som jobb og innføre og kontrolere at blir utført, så her er det flere enn assistenten som burde få en smekk.
Miss Desiree Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Jeg er litt forvirret, er hun tenåring eller en baby? Først skriver du at hun er 22 måneder gammel, og så skriver du at det må være vanskelig for henne å være tenåring uten negl :klø:
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 Jeg er litt forvirret, er hun tenåring eller en baby? Først skriver du at hun er 22 måneder gammel, og så skriver du at det må være vanskelig for henne å være tenåring uten negl :klø: Det er snakk om baby på 22 mnder Er bare TS som tar sorgene på forskudd når det gjelder neglen. Huner redd for at den kommer forsatt til å være stygg når barnet blir tenåring.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #17 Skrevet 16. september 2010 Ikke for å være slem - men den fingeren kommer ikke til å se bedre ut med årene.. Jeg klemte fingeren min da jeg var 4 år gammel, skadene var vel omtrent de samme som du beskriver her. Nå er jeg snart 30 år og fingeren min ser fortsatt ikke noe bedre ut, for å si det sånn. Jeg fikk ny negl, men når jeg ser på den så skulle jeg heller ønske at den ikke hadde kommet tilbake.
Gjest jjj Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Ikke for å være slem - men den fingeren kommer ikke til å se bedre ut med årene.. Jeg klemte fingeren min da jeg var 4 år gammel, skadene var vel omtrent de samme som du beskriver her. Nå er jeg snart 30 år og fingeren min ser fortsatt ikke noe bedre ut, for å si det sånn. Jeg fikk ny negl, men når jeg ser på den så skulle jeg heller ønske at den ikke hadde kommet tilbake. Jøss, hvor ille kan en negl bli egentlig?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #19 Skrevet 16. september 2010 Det er bare en negl.... Jenta mi på 7 skadet ene fortanna, selvfølgelig ny tann, og den er ødelagt for alltid. Roten vandret heden og hun måtte rotfylle. Knakk den heldigvis ikke, "bare" slo den oppi kjeven. Pr dags dato ser alt bra ut, bortsett fra en ørliten fargenyanse hvis du ser nøye etter. Eneste er at tanna er svekket, og i følge spesialisten kan vi anse den tanna for tapt, med tid og stunder må hun ha implentat. Dette skjedde på skolen under lek, hun ramlet og slo ansiktet rett i en sten. Sånn er det å ha barn, en kan ikke beskytte dem hele tiden. Det jeg reagerer på er ikke at jenta di skadet fingeren sin, men måten barnehagen behandlet saken på. For meg så virker det som ansvarsfraskrivelse, der de prøvde å bortforklare hva som hendte. Det er noe du absolutt burde ta tak i!! Hadde en opplevelse i barnehagen til jenta mi også, hun kræsjet på sykkel og slo på seg hjernerystelse. Barnehagen ringte hverken meg, faren eller legevakt. De hadde overhode ikke peiling! Vasket såret (giga kul midt i pannen), og da hun ble trøtt (var da 5 år og hadde ikke sovet på dagtid siden hun var to), lot de henne gå inn og legge seg på sofaen for å sove. Da jeg kom og hentet henne reagerte jeg tvert da hun sov og var tung å vekke.... Tok henne hjem, og hun begynte å kaste opp. Rett til legevakt og innlagt for hjernerystelse... Krevde møte med barnehagen der jeg var skikkelig forbanna over manglende rutiner og kunnskaper!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå