Gå til innhold

Typisk kvinne problem kanskje? slankingen altså!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er problemet mitt jeg har ikke peiling eller rettere sagt jeg er i en ond sirkel og jeg får meg ikke ut av det.

jeg er avhenig av sukker! må jeg være!

må ha det hverdag og spiser ennda mer usunt når jeg er deppa!

blir bare mer og mer på kroppen og samboeren blir mer og mer fortvilet og vil ha meg ned i kilo!

vet ikke hva jeg skal gjøre...

orker ikke gå ut og møte folk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det jo selv! Kutt ut sukker!

Skrevet

Du sier det jo selv! Kutt ut sukker!

Hadde det vært så lett hadde ho jo gjort det forlengst!

Jeg er også avhengig av sukker. MÅ ha det hver dag! er så lei. hvis jeg ikke har spist sukker en dag får jeg nesten abstinenser, haha! Prøver å slutte jeg å.... ikke lett.

Jeg prøver å gjøre noe annet når jeg får lyst på noe søtt. eller drikke MASSE vann! for da blir jeg tung i magen og får ikke lyst å stappe i meg noe mer :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Prøv å spis frukt istedenfor, det hjalp mye på søtsuget mitt :)

Skrevet

Jag tycker att du borde ta kontakt med en dietist eller kanske till och med en psykolog. Det är lätt för en del att säga "sluta ät socker!" men det är faktiskt ett beroende. Antingen har du en järnvilja och klarar det på egen hand, eller så tar du hjälp av någon annan. Men det enda som hjälper mot det fysiska beroendet är faktiskt att inte utsätta sig för det man är beroende av - i ditt fall är det socker. Oftast så ligger det något mer bakom beroendet, det är därför jag rekommenderar en psykolog.

Skrevet

ja hadde det vært så lett å slutte med sukker så hadde nok ingen vært overvektig eller slitt med dette problemet til vanlig!

ja jeg blir aggresiv og tenker kun på ting med sukker i og snusker i skap og tar alt jeg kommer over på.

tenker på hvor jeg får tak i det.... unskyldninger.... gjemmer meg vekk...

prøver å få det bort fra tankene men det er der fortsatt

har prøvd nå i noen uker å drikke vann men der sliter jeg. så jeg må bli flinkere.. mer frukt har jeg og kjøpt men blir kastet etter hvert som de mygler bort...

Skrevet

Er du en sånn person som må ha sukker, uansett hva det er i? Så kan det være lurt å kjøpe sukrin i stedet for spise vanlig sukker. Sukrin inneholder ingen kalorier og er faktisk helt naturlig:) Det smaker som sukker og ser ut som sukker. Jeg bruker det i te og på fruktsalat hvis jeg skal kose meg.. Er du avhengig av sjokolade, kan det være greit å bytte vanlig sjokolade ut med sukkerfri sjokolade som kjøpes i helsekost:) Dette har i hvertfall hjulpet meg:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker svaret ditt! kanskje det er det jeg skal prøve.

er veldig glad i sjokolade og andre typer godteri.

men da skal jeg kjøpe inn litt sukkerfritt godteri. og la ligge i vesken å se hvor lenge jeg kan la den ligge i vesken... eller ha noen i vesken tilfelle det melder seg igjen

Skrevet

Jeg liker svaret ditt! kanskje det er det jeg skal prøve.

er veldig glad i sjokolade og andre typer godteri.

men da skal jeg kjøpe inn litt sukkerfritt godteri. og la ligge i vesken å se hvor lenge jeg kan la den ligge i vesken... eller ha noen i vesken tilfelle det melder seg igjen

men vil bare si også at det ikke lønner seg å spise for mye av sukkerfritt godteri, man kan få vondt i magen av det.. Hvis man spiser mye av det hvertfall.

Skrevet

Et lite tips. Når mitt søtsug kommer, så hiver jeg nedpå med sukkerfri brus eller saft. Hjelper så utrolig mye :) Det smaker søtt, og er uten kalorier. Blir ikke bedre enn det!

Skrevet

Se bara till att inte välja varianter med konstgjort sötningsmedel (mannitol, apsartam, sucralose etc..) då det har precis samma effekt på kroppen som socker, förutom att det innehåller färre kalorier. Men kroppen reagerar likadant, den pumpar ut insulin som ska ta hand om sockret, men med sötningsmedel finns det inget socker att ta hand om och du blir då väldigt hungrig istället (kroppen vill naturligtvis inte ha en insulinchock och måste då få mat). Så att köpa hem sockerfritt godteri är nog ingen bra lösning, då nästan allt socker ersätts av konstgjort sötningsmedel istället. Dessutom är konstgjort sötningsmedel kemiskt och inte alls bra att äta i vilket fall som helst. Satsa hellre på frukt! :) Druvor (framför allt rosiner) innehåller mycket fruktsocker, vilket är bra mot det allra värsta sockersuget.

• Liker 1
Skrevet

Å ha sukkersug vitner om at kroppen ikke får hva den trenger - fra annen mat. Spis regelmessig (for å holde blodsukkeret jevnt), fett, proteiner og karbohydrater til hvert måltid og ikke minst NOK for å holde søtsuget unna.

Ved å følge det, har jeg ikke hatt søtsug på 1 mnd. Sjokolade er det siste som frister.

Skrevet

Jeg følte detsom deg før.

....Jeg fant ut at jeg ikke var flink til å gi kroppen næring! Jeg kunne spise en sjokoladeplate, bli fly forbanna om vi ikke hadde noe i huset som kunne "hjelpe meg", gikk langt og lenger enn langt til butikken, bare for å dekke søtsuget... selv rett etter middag.

Som sagt spiste jeg feil, og jeg la om totalt på kostholdet. Spiser nå 5 ganger om dagen, variert, og har gått fra sjokolade og psykotilstander av mangel , til totalt "avholds" på 3 måneder. Jeg har ikke engang lyst på noe søtt!

Det går hvis du virkelig vil, men da må du prøve også, ikke bare gi opp og si nei det går ikke.

Skrevet

Jeg tror også at det første du bør gjøre er å se på matvanene dine. Spiser du deg god og mett på næringsrikt mat til hvert måltid vil du ikke oppleve det samme behovet for sukker i ettertid. Det kan være så enkelt som at du for eks ikke får i deg nok magnesium; hvis du er i underskudd på dette ser kroppen etter en enkel løsning på å få dekket behovet, nemlig sjokolade. Pass på å spise rikelig med sunt fett, proteiner og trege karbohydrater til hvert måltid, og ikke la deg selv bli utsultet mellom hvert måltid. Enten skrur du opp antallet ganger du spiser eller så spiser du større måltider. Husk at hvis du har spist store mengder karbohydrater (sukker) og føler at du har lagt på deg mye den siste tiden er nok veldig mye av det vannvekt.

Hvis du vil ha noe søtt innimellom får du begynne å tenke konsekvensen av å ta en bit: blir det til at du klarer å stoppe eller vil du selv om du et mett hive innpå ubegrenset? Hvis svaret er det siste ville jeg vært veldig forsiktig. Husk at selv om frukt inneholder næringsstoffer er det mye karbohydrater i frukt, og det vil sende blodsukkeret ditt i taket det også. Gå heller for å spise bær av ulike slag :) masse antioksidanter, lite sukker og lett å bruke som snacks :)

Skrevet

hmm.... Tusen takk!! er kjempe glad for at dere kommer med synspungter.

Jeg har nå kjøpt meg en notis blokk så jeg skal skrive ned den minste detalj og få inn magnesium tabletter.

jeg ønsker dette må veldig sterkt. for nå sliter det på forholdet vårt. men går og på tabletter (cipralex) som jeg håper jeg kan slutte med snart. Så den hjelper nok og med å få på vekta.

men når samboeren bemerker at jeg ser tykk ut og fått litt mage. synest jeg det ikke er noe stas lenger og føler meg uvell og gå ute sammed med han.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å tenke at du skal spise riktig for din egen del; Din egen helse, følelsen av at du har det godt med deg selv. Det å være avhengig av noe er slitsomt, å føle at man ikke har kontroll er ikke godt uansett situasjon.

Det er ikke nødvendigvis slik at du mangler magnesium, så før du tar tilskudd forsøk heller å justere næringsinnholdet i maten du spiser, det var mest ment som et eksempel fra meg på hvor lett kroppen lurer deg til å spise mer enn du egentlig trenger. Jeg sleit i lange perioder med at jeg alltid ville ha litt ekstra etter et måltid uansett hvor mye jeg spiste, løsningen for meg ble at istedet for å la meg selv få den sjokoladen etterpå spiste jeg mer brokkoli, sunt fett (fisk, nøtter, avokado etc) til lunch og hadde plutselig ikke behov for å gå innom kiosken før jeg gikk tilbake på kontoret.

Endringer i vaner tar tid, men med den rette innstillingen klarer man det utroligste :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har startet nå med Nutrilett så dette skal gå fint. håper jeg

Skrevet

Den Zocai sjokoladen fungerer supergodt mot søtsug! Du spiser 3 biter om dagen, og jeg har ikke hatt behov for annet sukker siden jeg begynte å spise de for noen få uker siden! I tilegg smaker de helt fantastisk, og kakao er en kraftig antioksidant. Den bør du prøve. Les også litt på nettet om forskjellige erfaringer. Jeg har kun hørt gode. Hvis du søker på det på kg tror jeg også du får en tråd opp hvor den diskuteres :)

Skrevet

Les boka "Frisk med Lavkarbo" av Dr Sofie Hexeberg. Du høres ut som en person som vil ha kjempegod hjelp av denne typen kosthold! Det viktigste er å spise nok og riktig mat, så vil søtsuget forsvinne av seg selv. Og den Zocai sjokoladen er bare en dyrere versjon av annen råsjokolade som selges i samme type nettverk som herbalife.. Hold deg langt unna! Billigere sjokolade du kan lage selv:

2 ss rå kakao

2 ss agavesirup (liten påvirkning på blodsukkeret)

2 ss kocosfett med smak (f.eks grønn cocosa)

Alle ingrediensene finnes på helsekost, du bare smelter kokosfett i vannbad, har i agave og kakao og rører litt mens det kjøler seg ned (kan godt sette i kjøleskapet i noen minutter hvis du synes det går treigt, men ikke for lenge, da stivner det helt..) Best når det er samme konsistens som sjokoladepålegg. :) Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...