Gå til innhold

Fordommer mot hedmarkinger?


Gjest Hans72

Anbefalte innlegg

Enten er de bønder, uføretrygdet eller fyllebøtter med hjemmebrent. Synd at ikke Hedmark er en del av Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hedmarkinger er kanskje ikke de smarteste knivene i skuffen.

Nei, du kjenner vel lusa på korridoren, du ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kjenner vel lusa på korridoren, du ;)

Jepp!

Siden jeg er oppvokst i Oppland, kort vei fra fylkesgrensa til Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Siden jeg er oppvokst i Oppland, kort vei fra fylkesgrensa til Hedmark.

Som man roper i skogen får man kongler i hue :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man roper i skogen får man kongler i hue :fnise:

Huh!? Hedmark det snakkes om her ikke sant...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er fra hedmark jeg. Og har varm/kald følelse. Enig at vi ikke er redd for å jobbe hardt, er til å stole på og hjelper til bestandig. Men det er alltid noen som gjør livet surt for andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Naboen din er nevøen til sjefen din. Mora til bestevennen din er barndomsvenn med huseieren din. Bestevennen din arbeider helst med faren din. Og søstra di er sammen med fetteren til legen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Er ikke sikker på hva jeg skal kalle meg (forvirra fløttsame kanskje?), men etter at jeg i allefall har hatt et opphold i hedmark må jeg si jeg fikk meg en god latter her :legrine:

Kanskje ikke så rart hedmarkinger har visse likheter med trauste og trygge bønder, siden det tross alt bor en del av dem i de trakter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Enten er de bønder, uføretrygdet eller fyllebøtter med hjemmebrent. Synd at ikke Hedmark er en del av Sverige

Hihi enig. Hedmark høres forresten veldig svensk ut når jeg tenker meg om

Anonymous poster hash: f51c5...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt ensrettede, intolerante, undertrykkende. Arbeiderpartiet, arbeiderpartiet, arbeiderpartiet, hvis noen stemmer Frp og er åpne på det, så skal de tas, da vil alle byråkrater, politifolk, lærere osv finne noe de kan henge deg for, kjøre kamera opp i ræva di, ta ungen din osv. Forferdelig sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg flyttet fra oslo til hamar for et par år sia. ble mildt sagt sjokkert. de var ganske rasistiske.. det er jo mange afrikanere der også, men jeg fikk ofte spørsmål som: "har du vokst opp deeeer? men.. gikk du i klasse med somalere og sånn da?" "Har du sett mange somalere?" "Er du venn med somalere?" osv. stor interesse for somaliere eller, 'somalere' da?

Er enig i at de er treeeige. føler faktisk jeg har blitt mer treig selv etter at jeg flyttet hit ( :bond:)

eller så får jeg litt følelsen av at de bryr seg for mye. naboer som kommer på døra i et sett for å sladre om at fru hansen har kastet avisene i feil søppelkasse. eller om ikke jeg syns fru blom er for gammel til å ta vare på 3 katter. eller om jeg vet hvem det er som har parkert midt på plenen.

har møtt mange omsorgsfulle mennesker her også, for eksempel er det mye lettere å få hjelp her enn hva det var i oslo. og alle kjenner hverandre, så selvom jeg må få ny fastlege er det ok for han har vært vikar tidligere. ny lærer da jeg studerte? helt ok det var naboen. hjelp hos nav? var på et møte slapp og vente mer enn 6 minutter (!!) og etter det så vet de hvem jeg er og kjenner til saken min så de kan bedre hjelpe meg når jeg trenger det.

Så nei, de er kanskje ikke så smarte kniver , men så har jeg heller ikke møtt noen smarte kniver i andre deler av landet. møtte på en i kjøkkenskuff nr 2 fra venstre. den var kjempe smart og flink til det meste.



Anonymous poster hash: 5d84a...759
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt ensrettede, intolerante, undertrykkende. Arbeiderpartiet, arbeiderpartiet, arbeiderpartiet, hvis noen stemmer Frp og er åpne på det, så skal de tas, da vil alle byråkrater, politifolk, lærere osv finne noe de kan henge deg for, kjøre kamera opp i ræva di, ta ungen din osv. Forferdelig sted.

kamera opp i ræva gjør dem vel i resten av landet også tror jeg. bv i hamar har forresten vært i overkant snille (ofte løse) i de sakene jeg kjenner til + min egen, så da må du ha vært uheldig. rart de er såpass greie også for pleier jo å bli litt diktatur i bv på små steder

Anonymous poster hash: 5d84a...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremt mye harry folk der, særlig i området rundt Kongsvinger. Noe så ille.

Var på fest der for et års tid siden, og det virker jo som om de henger et helt tiår etter når det gjelder det meste. Jentene gikk kledd i kjerringklær og gutta gikk med caps, skatersko fra 2000-tallet med saggebukser og hettegenser til. Partymusikken besto av Staysman & Lazz, og ikke nok med det, men de hører tydeligvis fortsatt på Cascada der oppe. Alderen gikk fra starten av tjueåra og opp til over førti, og samtaleemnet gikk i "je kjenner itte deg, men je kjenner far din" og hva som er billigst å handle av kjøtt i Sverige (fordi de bor såpass nærme grensa I guess?). Kanskje dette er normalt på bygdefester generelt, men herregud, noe så harry! Ellers kan man jo si at byen Kongsvinger var rimelig død. Virker som om folk er redd for å gå ut av husene sine, for det var jo ikke folk ute i gatene hverken på dagtid eller kveldstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...