Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt pga depresjon i 8 uker nå. Går på cipralex. Noen andre som har vært sykemeldt pga. det? Hvor lenge var dere borte fra jobb. Jeg føler sånn press for å begynne å jobbe igjen (fra arb.giver og meg selv) men dette presset gjør meg mer deprimert.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må absolutt ikke presse deg selv tilbake!! Det gjør bare vondt verre. Selv var jeg 100 % sykemeldt i omtrent et halvt år. Jobbet deretter 40% i noen mnd, og 80% noen mnd til.

Jeg tror depresjon er en meget vanlig årsak til sykemeldinger, det er bare ikke så mange som innrømmer at det faktisk er grunnen.

Går du til psykolog i tillegg til medisinering?

Slapp av og pass på deg selv! Bruk det du måtte ha av energi på å gjøre ting du liker, så får jobben vente. :klemmer:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Slikt kan ta tid. Og enda mer tid om du stresser med det. Jeg ble sykmeldt i februar i fjor, og er fortsatt hjemme.

Skrevet

Jeg ble sykmeldt pga. depresjon/utbrenthet i november 09 og er fortsatt sykmeldt.

Det er viktig at du tar den tiden det trenger!

• 4 uker senere...
Skrevet

TS her. Jeg er fortsatt sykemeldt, ut denne uka. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har akkurat begynnt på KID kurs via bedriftshelsetjenesten (kurs i mestring av depresjoner). Gruer meg SÅ til å dra til legen i morgen, føler at jeg MÅ begynne å jobbe igjen. Var på jobben en tur forrige uke og det resulterte i at jeg måtte ta stesolid for å roe meg når jeg kom hjem. De som var på jobb var hyggelige, det var sjefen også, men alikevell kom den reaksjonen etterpå......merkverdig!

Er også så redd for at legen skal tro at jeg prøver å "lure til meg" en sykemelding, at han ikke tror jeg er syk, liksom..... Jeg VIL jo ikke ha det sånn! UFF! måtte bare få det ut :-)

Skrevet

Personlig anser jeg det som fornuftig å holde seg vekke fra jobb også en liten periode etter man er startet i behandling eller på kurs. Både terapi og kursing gjør at man i stor grad eksponeres overfor egne problemer og tanker, og det kan slite veldig på både kropp og psyke i starten. Om man da i tillegg skal starte opp i jobb igjen, kan det hele bli veldig vanskelig.

Hva med å forsøke å prate med legen om dette? Si at du ønsker å være sikker på at du kommer skikkelig igang med det kurset - og dermed din egen bedringsprosess - før du begir deg ut i jobb igjen.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...