AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #21 Skrevet 19. oktober 2010 det med støvsugeren hadde ikke jeg fått med meg, men jeg ser bare på innimellom også. Syns det er en bra serie, men jeg skulle gjerne likt å vite litt mer om hvor mye hjelp de får av NRK og kamerateamet osv. Dette er jo ikke hardbarka reality det her, men mer en familieserie. Såvidt jeg husker fra sist det gikk, så fortalte de etterpå at de overhodet ikke fikk noe hjelp av kamerateamet. Ingenting av de de innfødte sa, ble oversatt til de, og de hadde nesten ikke kontakt med kamerateamet i det hele tatt.
fruBeist Skrevet 19. oktober 2010 #22 Skrevet 19. oktober 2010 Hun 13 år gamle jenta (Malin?) ser ut til å forstå stammefolka godt faktisk. Synes det er ganske artig å følge med.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #23 Skrevet 19. oktober 2010 Blir helt flau av å se på de stakkars folka i Etiopia. Hadde nok også blitt engstelig om jeg plutselig hadde skulle blitt gifta bort der nede. Tydelig at kvinnene skal gjøre jobben, mens mannfolka sitter og slapper av. Blir matt. Må si jeg reagerer på all dullinga med de guttene i Mongolia, herregud det er da to store gutter, hadde nekta dem å sove inne jeg, må da være måte på tøv. Tar da ingen skade av å ligge ute. Regner det får de lov å komme inn i en annen hytte. Synes det er merkelig med all klemming og kosing på to relativt voksne gutter. De inne i jungelen har det jo kjempefint, skikkelig koselige mennesker der også. Morsomt når far fra Norge og sjef fra stammen blir enige om det ene og andre. "Lue, lue lue"
Gjest Bella_ Skrevet 19. oktober 2010 #24 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg liker mest den familien som er hos de afrikanarne husker ikke stedet,men ikke etiopia.Han litt tykke norske mannen med hun søte blonde jenta.Hun jenta er så flink til å forstå dem og gjetter jo riktig på alt dem sier:)også er hun helt skjønn så rolig og blid:)Hvilkin dager går den egentlig husker aldri sendings tidene.Den familien i mongolia er sikkelig utakknemmlig og typisk overbeskytta foreldre.19 år og sover hos mor og far på grensen til ekkelt så mye dem koser ..Hun malin som er i etiopia er alltid så sur og gretten.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #25 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg liker mest den familien som er hos de afrikanarne husker ikke stedet,men ikke etiopia.Han litt tykke norske mannen med hun søte blonde jenta.Hun jenta er så flink til å forstå dem og gjetter jo riktig på alt dem sier:)også er hun helt skjønn så rolig og blid:)Hvilkin dager går den egentlig husker aldri sendings tidene.Den familien i mongolia er sikkelig utakknemmlig og typisk overbeskytta foreldre.19 år og sover hos mor og far på grensen til ekkelt så mye dem koser ..Hun malin som er i etiopia er alltid så sur og gretten. Afrikanere? Det er i Stillehavet.... Det er da ikke det minste rart at Malin virker sur og gretten (jeg syns ikke det) i forhold til hun med langt lyst hår. De opplever en litt forskjellig hverdag. Er imponert over at Malin tilsynelatende takler det så bra som hun gjør jeg.
Gjest Bella_ Skrevet 19. oktober 2010 #26 Skrevet 19. oktober 2010 Afrikanere? Det er i Stillehavet.... Det er da ikke det minste rart at Malin virker sur og gretten (jeg syns ikke det) i forhold til hun med langt lyst hår. De opplever en litt forskjellig hverdag. Er imponert over at Malin tilsynelatende takler det så bra som hun gjør jeg. Har ikke sett hun smile en eneste gang skjønner at det er slitsomt med de bablende damene rundt seg.Men synes de er veldig lite åpne for deres kultur(det er grunnen til at dem er der).
Gjest Bloodless Skrevet 20. oktober 2010 #27 Skrevet 20. oktober 2010 Malin er jo bare 13 år, og blir dratt i alle retninger, og ropt til på et språk hun ikke kan. Sist skulle de til og med gifte henne bort, og pratet om å ha sex med henne, for hun hadde jo tross alt begynt å få pupper! Nei vet du hva, jeg forstår godt at hun mistrives til tider. De andre to familiene har det mye lettere. De har et kvinnesyn i Etiopia som ikke ligner grisen.
Linnea Adriana Skrevet 2. november 2010 #28 Skrevet 2. november 2010 Å jeg elsker og se på de seriene der, har ikke fått med meg alt verken det med støvsugeren eller alder på folkene. Trodde Malin var eldre og så trodde jeg de guttene i Mongolia var mye yngre siden foreldrene duller så fælt. Synes foreldrene i Mongolia var veldig frekke ”Dere er ikke glad i barna deres dere”. Har hørt at de får noen til å oversette i konflikter, men det stemmer kanskje ikke..? Så synes jeg det var tåpelig av mora til Malin og bruke opp alt vannet, herregud hva tenker en med da helle ut alt ut over bakken. Ikke fikk hun vasket seg så mye heller. Da hun bare helte alt over seg...
Lise_ Skrevet 15. november 2010 Forfatter #29 Skrevet 15. november 2010 Uffff... jeg ble så dårlig av den kamelen som ble slaktet Det er oppi mitt hode mindre kvalmende med små dyr for meg, for et så stort dyr som kamelen.... det var bare grovt....
Linnea Adriana Skrevet 15. november 2010 #30 Skrevet 15. november 2010 Uffff... jeg ble så dårlig av den kamelen som ble slaktet Det er oppi mitt hode mindre kvalmende med små dyr for meg, for et så stort dyr som kamelen.... det var bare grovt.... Jeg synes ikke det var så gale, jeg synes det så mer humant ut en forventet, så ble kamelen slaktet fordi den var tynn og de ikke trodde den ville klare vinteren. Blir mere kvalm av hvordan en behandler dyr her i Norge under transport og lignede for at vi så sløser med maten og kaster mye mat også kjøtt. Jeg synes det var kvalmt med den piskingen på den utrolige reisen. Har alltid hatt lyst til å være med på et slikt program men jeg er ikke så sikker, når jeg ser på de folkene i Etiopia det hadde rett og slett vært tøft og ikke noe særlig kjekt og være der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå