Gå til innhold

Den store reisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ser på??

Jeg så første episoden fra lørdag nå i sted, og det blir nok spennende denne gangen og :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, synes det er spennende. :) Håper de klager litt mindre og har det mer moro enn de forrige iom at de vet hva de går til.

Skrevet

Jeg syns det er en veldig artig serie.

Skal nok bli morsomt å se hvordan det går. :)

Skrevet

Jeg håper de klager mer :fnise: Skikkelig drama tv :tommelsmil:

Det så veldig tørt ut i Gobi.... Blir spennende å se kor de henter vann fra :) Familien i New Zealand kom jo til en fantastisk plass. Men å "lure" dem med banankake, for så å fore dem med pinnedyr i neste omgang :hoho:

Gjest stillness
Skrevet

Ja,jeg ser også på denne gangen.Blir spennende å se hvordan de greier seg.Interessant program :)

Skrevet

Liker det programmet veldig godt. Synes det er så spennende å se på de enormt store forskjellene i fra hvordan vi har det her hjemme i Norge. Gleder meg til å se hva som skjer videre i programmet :)

Skrevet

Ganske brutalt for familien i Etiopia i forhold til de andre.

Skrevet

Ja, herregud. Folka er jo helt ville. Hiver seg over dem, drar dem i armene, skal trekke tennene deres og gud vet hva! Og roper og skriker i ett sett. Det MÅ da være konstruert det der. De kan ikke være sånn til vanlig.

Husker Nrk fikk kritikk for det sist, at de de dro på besøk til fikk beskjed om å kle av seg, bable i vei på sitt eget språk o.s.v. At alt var oppkonstruert. Disse stammene der har visst et titall av sånne "realitybesøkende" i året fra forskjellige land.

Og de som kommer dit har ingen mulighet til å få oversatt noe som helst. Kamerateamet snakket visst ikke til dem i det hele tatt. Det var jo en familie som kom hjem etter siste runde, som ga Nrk hard medfart i media fordi de rett og slett opplevde det som et overgrep.

At de ikke aner hva som venter dem er jo en ting, det er jo hele konseptet. De vet jo at det ikke blir noen kosetur. Men det er noe annet å bli fysisk tvunget til slike ting som den familien i Etiopia blir, og det etter å være totalt utslitt etter 2 døgn på reise... Er ikke noen pingle selv jeg altså, men tror jeg hadde fått fullstendig sammenbrudd etter 2 døgn i den leiren der.

Får rett og slett en vond smak i munnen av å se på. Virker som det er lagt opp for å gi de størst mulig sjokk og minst mulig sjans for å lykkes.

Tror det går bedre med de to andre familiene da. :)

Skrevet

Ja, de folka de bor hos virker ondskapsfulle.

Skrevet

De som er i Mongolia ser jo nesten ut til å ha det himmelsk i forhold til de andre. Får bo i noe som ligner hus, får vaske seg, folkene virker hyggelige. Og sikkert ikke like kokende hett som det kan bli de andre stedene. Ser ut til at de kler seg godt i hvert fall. Sove ute med geiter er vel det verste som har skjedd dem til nå ser det ut til :)

Skrevet

Hjelp, hadde jeg bodd i Etiopia hadde jeg også blitt litt engstelig tror jeg. Virker skremmende. De vil dem jo godt, men det er mye der som er strengt. De virker veldig truende i kroppsspråket sitt i forhold til norske, sære nordmenn.

De andre familiene har det svært godt synes jeg. Det var det samme i fjor også, to familier som hadde det lettere enn de som kom til Afrika, selv om det er en annen historie.

Mongolia er jo en kjempeplass, menneskene der er jo mer åpne og enklere å forstå enn de andre stedene. De viser svært godt med kroppsspråket sitt også.

Lurer litt på hva som avgjør at familiene havner de ulike stedene. Det virker nesten som om de mest "ignorante" havner på de værste stedene. Altså, hvem har med seg en støvsuger til Afrika?

Skrevet

ja huff, jeg og synes synd på dem som skal hos den "skumle" stammen i Etiopia.

I første episode var jeg sikker på at Mongolia kom til å bli kjipt, siden det er en ørken og alt var veldig grått og "kaldt" Men der har jeg ombestemt meg helt. De virker som herlige mennesker, både hyggelige og med humøret i behold :) Enn så lenge ;)

De pinnedyrene så ut til å smake ;) Men stakkars dem visst de skal steke ape i år og..

Skrevet

Jeg er litt forundret over at familien i Mongolia tydeligvis ikke vet forskjell på sau og geit.

Skrevet

Hva skjer med mor og far i Mongolia?

Utrolig respektløst at de nekter på at de store ungene skal sove ute. Det er tross alt sesong 2, så de burde vel vite hva de gikk til.

Skrevet

Helt enig! Respektløst ja. De er jo tross alt der for å prøve de innfødtes levesett, og det er jammen ikke så mange prøvelser de har hatt der til nå. De har jo levd som grever i forhold til den familien i Etiopia ihvertfall. Og hvor gamle er de to guttene da? Synes de blir behandlet som småunger jeg. Hvor farlig kan det være å sove ute noen netter liksom? Så lenge de ikke fryser ihvertfall.

Skrevet

Å ta med seg ministøvsuger ut i bushen synes jeg er priceless :ler: Skjønt, hun trodde (håpet?) vel å komme en plass hvor de hadde stikk-kontakt ;)

Skrevet (endret)

:fnise:

Må være veldig slitsomt å ikke forstå språket :jepp:

Endret av Lise_
Skrevet

:fnise:

Må være veldig slitsomt å ikke forstå språket :jepp:

ja det må være kjempe slitsomt :)

• 2 uker senere...
Gjest goodtwin
Skrevet

det med støvsugeren hadde ikke jeg fått med meg, men jeg ser bare på innimellom også. Syns det er en bra serie, men jeg skulle gjerne likt å vite litt mer om hvor mye hjelp de får av NRK og kamerateamet osv. Dette er jo ikke hardbarka reality det her, men mer en familieserie.

Skrevet

Helt enig! Respektløst ja. De er jo tross alt der for å prøve de innfødtes levesett, og det er jammen ikke så mange prøvelser de har hatt der til nå. De har jo levd som grever i forhold til den familien i Etiopia ihvertfall. Og hvor gamle er de to guttene da? Synes de blir behandlet som småunger jeg. Hvor farlig kan det være å sove ute noen netter liksom? Så lenge de ikke fryser ihvertfall.

De er 17 og 19 år, men foreldrene oppfører seg som om de var babyer.

Veldig morsomt på lørdag da han etioperen hadde sexsamtalen med Ole. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...