Gå til innhold

Turområder i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3810834.ece

Himmel og hav, må si det ikke høres gøy ut å gå tur i skogen i oslo .(ironi) Finnes det ikke mindre stier eller noe sånn ? Går man faktisk i kø å må passe seg for syklister ? jeg har ikke peiling , når jeg er i oslo er jeg for det meste i byen . Må si jeg er veldig glad jeg ikke bor der , men kan ta en tur om jeg ønsker .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel egentlig bare venta på at noe sånt skulle skje. Det kommer an på hvor man går, men jeg har også reagert på at syklistene kommer i en helvetes fart, uten å se seg for, rundt sognsvann. Det virker som om de forventer at de som går skal følge med på dem og flytte seg, men jeg synes det er mest naturlig at de som kommer i størst fart er den som har ansvar for å avpasse, spesielt på en tursti.

Jeg pleier stort sett å gå andre steder med hunden, gjerne i østmarka eller lillomarka, der slipper man heldigvis sånne tilstander. Men det er jo kjipt for de som bor nærmest sognsvann å ikke kunne bruke marka der uten å gå og vokte seg for syklistene.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er eit enormt nettverk av merka stiar i Oslomarka. Tur-retur Ullevålseter er E6 for turgåarar. Den gruppa som denne dama var ein del av gjekk på den nest mest "trafikkerte" stien i heile marka, berre den rundt Sognasvanner meir brukt. Viss du vil finne deg ein sti som berre du går på er det berre å skaffe seg eit turkart og ta ein avstikkar frå hovudvegen. Då kan du gå til Gjøvik utan at det vert trangt om plassen.

• Liker 1
Skrevet

Det er eit enormt nettverk av merka stiar i Oslomarka. Tur-retur Ullevålseter er E6 for turgåarar. Den gruppa som denne dama var ein del av gjekk på den nest mest "trafikkerte" stien i heile marka, berre den rundt Sognasvanner meir brukt. Viss du vil finne deg ein sti som berre du går på er det berre å skaffe seg eit turkart og ta ein avstikkar frå hovudvegen. Då kan du gå til Gjøvik utan at det vert trangt om plassen.

Godt å høre :)

Skrevet

Jeg er lei folk som tydeligvis må gå alle i bredden eller midt i veien når man kommer syklende...

Skrevet

Jeg er lei folk som tydeligvis må gå alle i bredden eller midt i veien når man kommer syklende...

Jaha, men er det turstier eller sykkelstier ? Når man som noen sykkler veldig fort kan jeg ikke skjønne forskjellen på det og å kjøre moped på turstier . det blir akkurat like mye skader om en blir påkjørt .

Skrevet

Jaha, men er det turstier eller sykkelstier ? Når man som noen sykkler veldig fort kan jeg ikke skjønne forskjellen på det og å kjøre moped på turstier . det blir akkurat like mye skader om en blir påkjørt .

Sykler veldig fort? Hvem gidder ¨å tviholde på bremsen i nedoverbakkene?! Det er jævlig kjipt å måtte bremse helt opp og da begynne å tråkke..Vi bor da (heldigvis) ikke i et flatt land heller. Det morsomste er jo nedover bakkene!

Hvorfor MÅ folk uansett gå alle i bredden? Det er da like ille for de som går fortere og de som sykler..Noen tror de er alene i hele verden......

Skrevet

Sykler veldig fort? Hvem gidder ¨å tviholde på bremsen i nedoverbakkene?! Det er jævlig kjipt å måtte bremse helt opp og da begynne å tråkke..Vi bor da (heldigvis) ikke i et flatt land heller. Det morsomste er jo nedover bakkene!

Hvorfor MÅ folk uansett gå alle i bredden? Det er da like ille for de som går fortere og de som sykler..Noen tror de er alene i hele verden......

ja sånn som syklister som raser avgårde og forventer at andre skal flytte seg siden de er så voldsomt spreke . De tror jo de er alene i verden .

De som går fortere driver sikkert ikke på å dytter de andre ut i skogen heller .

Skrevet

Man går jo i bredden for å kunne snakke sammen. For en underlig forespørsel :klø:

Gjest brutal_mann
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3810834.ece

Himmel og hav, må si det ikke høres gøy ut å gå tur i skogen i oslo .(ironi) Finnes det ikke mindre stier eller noe sånn ? Går man faktisk i kø å må passe seg for syklister ? jeg har ikke peiling , når jeg er i oslo er jeg for det meste i byen . Må si jeg er veldig glad jeg ikke bor der , men kan ta en tur om jeg ønsker .

Løsning nummer én er jo å forby syklister på stier som dette. Min antipati mod syklister generelt er stadig økende, og syklistene gjør alt de kan for å vedlikeholde min antipati mot dem.

Forøvrig har jeg trasket mine mil gjennom marka uten å ha sett en eneste syklist. Det gjelder bare å bevege seg vekk fra "motorveiene" der oppe ;)

For meg er det uforståelig at marka utenfor Oslo ikke er mer i bruk enn hva den er :klø:

Skrevet

ja sånn som syklister som raser avgårde og forventer at andre skal flytte seg siden de er så voldsomt spreke . De tror jo de er alene i verden .

De som går fortere driver sikkert ikke på å dytter de andre ut i skogen heller .

Unnskyld meg, men man kan da ikke holde hardt på bremsen i alle bakker..Da kan man like godt gå. Det er vel ingen syklister som driver folk ut i skogen, med mindre man selv er helt fjern og ikke følger med. En annen ting er at syklisten nok har sett deg før du ser han/hun..at man selv er lettskremt og løper ut i skogen er en annen sak.

Skrevet

Man går jo i bredden for å kunne snakke sammen. For en underlig forespørsel :klø:

Snakke sammen? Og da kan man liksom glemme folk rundt en...Snakke sammen kan man vel gjøre rundt et bord!

Skrevet

Typisk aftenposten at en sak som dette blir blåst helt ut av proporsjonene. Hadde damen blitt truffet av en bil (noe som skjer daglig) gidder de knapt ha en liten notis.

I dette tilfellet gikk skolen i hele veiens bredde. Det har man ikke anledning til. I marka er det som på veier ellers høyrekjøring. Dersom skolen hadde respektert dette ville ikke ulykken skjedd.

Jeg er enig i at det sykles i høy fart på enkelte deler av veinettet i marka, men man skal være klar over at det også er svært mye bilkjøring som også foregår i høy fart. Denne skolen skal være glad det ikke kom en bil rundt svingen når de fyllte hele veien. Da kunne det gått enda verre.

Skrevet

...For ikke å snakke om de som lar hunden i bånd gå over på motsatt side av der de selv går...

• 4 måneder senere...
Skrevet

HAHAHA!

Enig med deg der, snakking skal såvisst ikke skje andre steder enn rundt et bord!

Skrevet

Folk må gå i bredden, fordi de skravler. Det er noe sosialt.

Jeg kan selv sykle ganske fort, men jeg bremser ned til 3km/t når jeg skal passere gammel dame med hund. Men så har jeg såpass velutviklet lårmusklatur at jeg har krefter til å aksellerere ganske kjapt opp til grei fart igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...