AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #1 Del Skrevet 13. september 2010 Hvor kommer dette merkelige uttrykket fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 13. september 2010 #2 Del Skrevet 13. september 2010 Det var sikkert en dame som het Guri Malla som gjorde mye rare ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. september 2010 #3 Del Skrevet 13. september 2010 Det var sikkert en dame som het Guri Malla som gjorde mye rare ting. Nei. Men det var typisk tidligere at man skrev om navnet både til gud og djevelen, og Guri Malla har altså en liknende opprinnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #4 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde en svensk kollega som synes "gurimalla" var tidenes festligste uttrykk. Hennes respons til det meste var "guurimaalla, gulliga norrbaggar". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #5 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg vet om ei som heter Guri Malene. Mange kaller henne Guri Malla, noe hun ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 15. september 2010 #6 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg vet om ei som heter Guri Malene. Mange kaller henne Guri Malla, noe hun ikke liker. Det skjønner jeg veldig godt. Ellers står det om opprinnelsen til uttrykket her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/programmer_nrk_hordaland/sprakspalten/3741758.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 16. september 2010 #7 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg hadde en svensk kollega som synes "gurimalla" var tidenes festligste uttrykk. Hennes respons til det meste var "guurimaalla, gulliga norrbaggar". Haha, det har jeg også! To faktisk, og begge har adoptert Guri Malla og Guri Land, kombinert med en god latter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå