Sunshine Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg og mannen skal en tur til New York i desember og lurer på om noen har tips til hoteller i byen som ligger sentralt.
Snop Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 "Sentralt" kommer jo litt an på hva dere vil være i nærheten av Men The New Yorker Hotel ligger i hvert fall ganske midt på Manhattan, og er dermed ikke langt ifra noen steder dere måtte ønske å dra med taxi eller subway. Det ligger også rett ved siden av Macys, som jo er ganske kjekt i juletidene Bestiller dere et rom høyt oppe får dere nyoppusset og stort rom med en spektakulær utsikt, og det er faktisk ikke dyrt i forhold til New York-standard! Ellers, et hotell som ikke er veldig sentralt men likevel ligger i et hyggelig område like ved Central Park, er Belleclaire Hotel. Ekstremt billig og her får du mye for pengene!
ludo Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Belleclaire hotel er kjempebra,bodde der sist vi var i New York,det er to tbane stopp fra Times square og i ett "stille" område! God tur!litt sjalu jeg,,,,, NYC er så bra!
MissStiles Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Sist gang jeg var i NY, bodde jeg på Edison Hotel. Det lå rett ved Times Square. Helt grei standard på hotellet synes jeg.
gard Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Hei Kona og jeg var også i NYC i november/desember og vi bodde på et hotell i Long Island City rett over East river - du kan lese mer om hotellet og turen vår i dette reisebrevet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Vi valgte dette hotellet ettersom det var ca halve prisen av Manhattan hoteller og fordi det var ganske nytt. Mange er bekymret for at hotellene ikke ligger sentralt nok men Manhattan er stort og man må som regel ta subway uansett så det var ikke et problem for oss iallefall å bo i Long Island City :-) Ta kontakt hvis du har spørsmål.
chandon Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Sentralt kan være så mangt i nyc, men man kommer seg raskt rundt med metro eller taxi (mm man havner i rush:-)) Selv syns jeg Midtown er sentralt, i nærheten av Empire State Building. Radisson sas lexington, the herald square (kåret til det beste lavprishotellet flere år på rad!!) er ganske bra. Sistnevnte litt billigere enn sas, sas er litt "gammelt". Men sjekk ut heraldsquarehotel.com (tror jeg) Har også bodd på times square, det var ikke så bråkete som en tror, masse folk ute i gatene hele tiden og definitivt det mest turistifiserte stedet på hele manhattan!!!
Sunshine Skrevet 14. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2010 Jeg har aldri vært i NY før så jeg aner ikke hvor det er best å bo Hvor vil dere anbefale?
chandon Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Jeg har aldri vært i NY før så jeg aner ikke hvor det er best å bo Hvor vil dere anbefale? Midtown, Manhattan!! Her kryr det også av små deli's hvor man kan få seg kjempegod frokost, de har buffeter på en måte; varm mat og masse oppskåret frukt etc... Når en aldri har vært der før så bør en bo der, og ikke utenfor, syns nå ihvertfall jeg. (Selv om det er billigere å bo utenfor, men ikke så kjekt å bruke mye tid og krefter for å komme seg til og fra Manhattan. For det er der det skjer.) Søk på hoteller på hotels.com og velg område Midtown. Der kan du også lese anmeldelser fra tidligere hotellgjester. Evt.sjekk også på tripadvisor.com for gjestenes egne bilder og andre reviews hvis du vil "kvalitetssikre" hotellet før du bestiller:-)
Snop Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Jeg er personlig litt uenig i det med Midtown. Javisst er det sentralt, med mange restauranter/delier etc rundt, men det finner man de fleste steder på Manhattan Midtown: Jeg synes Midtown er litt for stressende, rett og slett. Eneste pluss er Herald Square med Macy's, Victoria's Secret og Forever 21 Upper East Side: Kunne jeg valgt, helt uten å tenke på pris, er absolutt Central Park/5th avenue/Upper East Side mitt førstevalg med alt det gode New York har å by på og samtidig parken i nærheten, og ikke samme klaustrofobiske stressfølelsen man får mange andre plasser. Det er mitt "fristed" på Manhattan Upper West Side: Upper West Side er egentlig ganske greit, skikkelig New York-feeling og alt man trenger rundt hjørnet (svært mange gode restauranter og delier), men da må man altså ta taxi eller metro for å komme seg til severdighetene. Men det må man jo uansett i løpet av en NY-ferie Greenwich/Soho og områdene rundt: Mitt klare andrevalg! Supersjarmerende, det er i Greenwich Village at Friends-gjengen bor i serien. Det er dessuten supre shoppingmuligheter rundt her, i tillegg til søte, små parker og man blir ikke bombandert av med-turister og sinte new yorkere rundt hvert et gatehjørne. Men hotellutvalget er ikke akkurat til å skryte av her. Theater District/Times Square: Don't do it! Hvis Midtown er stress, er dette helvete. ----------------- Nå har jeg hatt hotellopphold alle disse områdene og dette er bare min personlige mening. Men man må nok finne "sitt" New York, og de delene jeg finner sjarmerende kan være dønn kjedelige for deg, og det andre synes er helt supert kan utløse stressalarmen min! Men, hva er det DU ser etter? Hvilke kriterier har du til hotellet, og hva ønsker du å ha rundt deg, hvilken atmosfære i nabolaget?
Sunshine Skrevet 14. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2010 Supre tilbakemeldinger! Nei vi vet vel egentlig ikke helt selv hva vi vil. Vi ønsker et hotell med god standard, lommeboka har en grense så ikke de dyreste Vi ønsker å se "alt" som er å se for en førstegangsreisende, og vi ønsker å shoppe. Vi har 6 dager til rådighet så jeg håper vi får med oss litt av hvert
minipia Skrevet 15. september 2010 #11 Skrevet 15. september 2010 Vil absolutt anbefale Washington Square Hotel, perfekt beliggenhet og overkommelige priser.
Mischa Skrevet 15. september 2010 #12 Skrevet 15. september 2010 Jeg har bodd på Upper West Side, Times Square og Midtown. Alle steder har sine fordeler! Man må nesten bare innse at man må velge et område og heller ta seg rundt til fots/metro/taxi for å få med seg alt. Kan derfor anbefale Beacon Hotel på Upper West Side og Fashion 26 Midtown. Sjekket en hel haug hoteller før vi bestemte oss sist gang og vurderte også Royalton, the MAve og Room Grace Mate sist.. Så heldig du er som skal til NYC! Misunnelig
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Vi bodde på Thirty Thirty Hotel sist. Helt ok hotell i Midtown.
Snop Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Jeg har bodd på Upper West Side, Times Square og Midtown. Alle steder har sine fordeler! Signerer dette! Man må rett og slett bare bestemme seg for hvilke fordeler man helst vil ha
Tbag Skrevet 15. september 2010 #15 Skrevet 15. september 2010 The roosevelt hotel, ligger på madison avenue i midtown, helt perfekt beliggenhet. 5th avenue og times square bare få minutters gange. Dessuten ligger det kun få minutters gange unna grand central, hvor du kan ta subben overalt. Rommene og hotellet er av god standar:) Jeg syntes beliggenheten var perfekt, både ganske rolig og ikke minst sentralt!
Sunshine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 17. september 2010 Nå har jeg sett litt rundt og The New Yorker ser veldig bra ut Det jeg derimot lurer på er prisforskjellene rundt omkring. På expedia.no og hotels.com koster for eksempel tårnrommet 17200 kr, men på nettsiden til hotellet koster det samme rommet 1840 + 14,7 % tax + 4 dollar ekstra hver natt (hvorfor?). Etter mine dårlige regnekunnskaper skulle dette bli ca 13000 kr. Hvorfor er det så store forskjeller, og har jeg regnet riktig fra hotellets sider? :klø:
Snop Skrevet 17. september 2010 #17 Skrevet 17. september 2010 Nå har jeg sett litt rundt og The New Yorker ser veldig bra ut Det jeg derimot lurer på er prisforskjellene rundt omkring. På expedia.no og hotels.com koster for eksempel tårnrommet 17200 kr, men på nettsiden til hotellet koster det samme rommet 1840 + 14,7 % tax + 4 dollar ekstra hver natt (hvorfor?). Etter mine dårlige regnekunnskaper skulle dette bli ca 13000 kr. Hvorfor er det så store forskjeller, og har jeg regnet riktig fra hotellets sider? :klø: Jeg er elendig på tall selv så det går rundt for meg bare av å lese dette Og så vet jeg jo ikke hvilke dager og hvor mange dager dere skal være der så jeg får ikke gått inn og sjekket heller. Men jeg vet at det ofte er forskjeller i pris på de forskjellige nettstedene, og jeg bestilte av den grunn på hotellets egen nettside fordi det var rimeligst. Ser forøvrig at det står på newyorkerhotel.com at du får 15% rabatt, så kanskje det har noe med det å gjøre... ikke vet jeg City view-rommene er forresten helt fantastiske, romslige og nyoppussede, og spesielt fint om man spør om utsikt mot empire state building. Det var så høyt oppe at jeg nesten ikke fikk sove den første natten bare av tanken
Sunshine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #18 Skrevet 17. september 2010 Ja jeg så den 15% greia rett etter at jeg posta så det er sikkert derfor Herlig. Da tror jeg at jeg skal bestille det, må bare høre med mannen om han er enig Åh så gøy dette skal bli! Dere må gjerne pepre meg med tips om hva vi må gjøre mens vi er der! Husk at det er rett før jul og bikkjekaldt
chandon Skrevet 17. september 2010 #19 Skrevet 17. september 2010 Dere må gjerne pepre meg med tips om hva vi må gjøre mens vi er der! Husk at det er rett før jul og bikkjekaldt Sjekk ut denne tråden for litt NYC tips:-) http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=493956 Skal dit for 4.gang i oktober - yeey gleder meg!:-) Byen som aldri blir kjedelig. Jeg prøver alltid å få med meg en musikal eller to på Broadway. Ja, litt dyrt, men verdt pengene så absolutt!!!!
Snop Skrevet 17. september 2010 #20 Skrevet 17. september 2010 Jeg prøver alltid å få med meg en musikal eller to på Broadway. Ja, litt dyrt, men verdt pengene så absolutt!!!! ahh jaaa. Jeg kunne reist til New York og BARE gått på musikaler HVER dag Det er nok smak og behag, men dersom dere finner på å gå på musikal anbefaler jeg Wicked, som er kanskje den mest populære av dem alle. Helt fantastisk er den også! Husk at kulde i NY er noe helt annet enn kulde i Norge. Husker ikke hva det er som gjør det, noe med vinden fra en eller annen plass, som gjør at det føles enda kaldere enn det det er. Så jeg hadde nok pakket med ullundertøy i kofferten Dere kan også prøve å komme i publikum på David Letterman show og andre programmer som spilles inn i NYC, det er gratis! Dere kan enten prøve å få billetter på forhånd (google det, veldig lett å finne) eller stille dere opp i kø foran studioet og få førstemann-til-mølla-billetter. Skal dere opp i skyskraper og se på utsikten, har Top of the Rock finere utsikt enn Empire State Building fordi dere kan se Central Park fra Top of the Rock Og - et rart reisetips - men det finnes en utstilling i NY som heter Bodies. Det er en utstilling med ekte døde kropper og organer! Det er ikke så makabert som det høres ut Men derimot ufattelig fascinerende og gjort på en "smakfull" måte, og definitivt ikke likt noe annet dere har sett før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå