Gå til innhold

Restaurant i Oslo sentrum

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen der ute som kan anbefale en god restaurant i Oslo sentrum? Gå-avstand fra national.. Ønsker et sted å spise et koselig måltid på en helt vanlig mandag, altså ikke noe veldig stivt, men allikevel med god mat og vin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste en gang på en palestinsk restaurant i Oslo. Husker ikke navnet helt, men du kan jo prøve å google litt? De hadde god mat i alle fall. :jepp:

Ikke så mye hjelp dette, kanskje. :fnise:

Skrevet

Spiste en gang på en palestinsk restaurant i Oslo. Husker ikke navnet helt, men du kan jo prøve å google litt? De hadde god mat i alle fall. :jepp:

Meg igjen.

Tror restauranten het Habibi. Ligger i sentrum. :)

Skrevet

Meg igjen.

Tror restauranten het Habibi. Ligger i sentrum. :)

Skrevet

Tja, det er jo masse å velge i.

Anbefaler både restaurant Fjord (sjømat) og restaurant Eik som ligger ved Tullinløkka. Men dette er kanskje litt stivt..?

Ellers er det jo massevis på Aker Brygge, i alle prisklasser.

Skrevet

TS her. Habibi har jeg vært på før, så vil gjerne prøve noe annet. Fjord hadde vært helt fantastisk, men tror kanskje følget synes det blir for dyrt dessverret (ellers er det nettopp denne typen restaurant jeg helst vil på!)... skal uansett foreslå det ;) Tar en webtitt på Oriental Cuisine. Tusen takk for tips, kom gjerne med flere!

Skrevet (endret)

Nr. 15 og Restaurant Oscarsgate

Endret av Kim
Skrevet

Nr. 15 og Restaurant Oscarsgate

hehe, ja, ber daten meg med dit er jeg solgt. Vært der en gang før, et av de beste restaurantbesøkene ever... men, ikke helt vanlig mandagsbesøk for meg hvertfall :P No.15 har jeg ikke hørt om før..

Skrevet

Det er en italiensk som ligger i en av sidegatene ned mot brygga, fra spikersuppa. Santiago eller noe sånt. Der er det enkel, men god mat, og vin. Passer til en hverdag :)

Skrevet

TS her. Habibi har jeg vært på før, så vil gjerne prøve noe annet. Fjord hadde vært helt fantastisk, men tror kanskje følget synes det blir for dyrt dessverret (ellers er det nettopp denne typen restaurant jeg helst vil på!)... skal uansett foreslå det ;) Tar en webtitt på Oriental Cuisine. Tusen takk for tips, kom gjerne med flere!

Websidene til Oriental er nede for øyeblikket ser jeg, men her er iallefall mine favoritter i menyen: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel1833.asp

Spiste and der en gang også, kjempegodt!

Skrevet

Det er en italiensk som ligger i en av sidegatene ned mot brygga, fra spikersuppa. Santiago eller noe sånt. Der er det enkel, men god mat, og vin. Passer til en hverdag :)

Ja, denne passer bra til mandagsmiddag. Tror det er Santinos den heter.

Det er forresten ganske mange bra nye steder på Tjuvholmen. Både Bølgen & Moi (litt mindre stiv variant enn den på Briskeby), Sjømagasinet (utrolig god sjømat)og Meat market som visstnok skal være bra.

Skrevet

Dinner ligger også rett ved National.

Skrevet

Dinner ligger også rett ved National.

De par siste gangene jeg har prøvd "drop-in" på Dinner har det vært fullt, så det kan være lurt å reservere bord her.

Skrevet

De par siste gangene jeg har prøvd "drop-in" på Dinner har det vært fullt, så det kan være lurt å reservere bord her.

Det samem har jeg opplevd, det glemte jeg å skrive. :) Bordbestilling er veldig lurt!

Skrevet

Ja, denne passer bra til mandagsmiddag. Tror det er Santinos den heter.

Det var det ja!

Skrevet

Santinos har jeg blanda følelser for. Maten er grei, men servicen er under middels. Ofte tar det lang tid å få maten, og oppmerksomheten til servitørene kan man se langt etter. Å få kontakt for å kjøpe ei ekstra flaske vin eller be om regninga er utfordrende synes jeg. Ganske rart at de ikke følger med bedre, en skulle jo tro det var i deres interesse å få solgt mest mulig, samt latt folk gjøre opp for seg slik at bordet blir frigjort når de er ferdige

Skrevet

Jeromes, i kjelleren på Sas-hotellet på Tullinløkka. Nydelig, fransk 3-retter for 195,- latterlig billig, så løp og kjøp så lenge det varer. Bedre mat til den prisen skal du lete lenge etter.

Skrevet

Bra og meget koselig restaurant som ligger i gå-avstand fra national er jewel of india ved solli plass. Utrolig god mat, og fantastisk service! Prøv King Prawn Tandoori :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...