AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Har mat jeg kan lage, men merker at spiseforstyrrelsen begynner å bevege seg igjen hvis det er en spiseforstyrrelse. Er sulten men har ikke matlyst. Eller matvett hvis det er en mer riktig beskrivelse. Har nesten ikke spist siden onsdag selv om jeg er konstant sulten. Men har klart tvinge i meg mat før jeg legger meg. Følelsen for matlaging er borte selv om jeg er dyktig på kjøkkenet og har mat jeg kan lage til som er sunne retter. Men når jeg endelig tar meg sammen og spiser, steker jeg ett egg eller en karbonade. Kan en spiseforstyrrelse både innebære overspising og tap av matlyst i perioder? Jeg har ikke snakket med legen om det. I periodene jeg overspiser, kaster jeg ikke opp men får dårlig samvittighet og prøver å ikke spise hver gang jeg har lyst på noe. Jeg spiser ikke snop og lite salt, men det er vel ikke normalt å ha et spisemønster som varierer slik som mine vaner? Ofte vil jeg ikke tenke på det. Vet jeg har vært deprimert og trodde jeg overspiste pga det. Men nå rammer tapet av matlyst meg. Det er ikke noe som har oppstått plutselig, jeg har hatt det på den måten siden jeg var 15 år. Har lest at spiseforstyrellser er vanskelig å håndtere både for pasienten, pårørende og for fagpersonell. Jeg har ikke gått ned i vekt bare på fire dager. Det er ikke vekta alene som plager meg, men mitt forhold til mat. Jeg veier 8 kg for mye iht bmi nå. Det plager meg men jeg vet jeg må ta opp treningen igjen og spise faste måltider. Jeg synes jeg er rar og føler meg som den eneste som har det på denne måten. Jeg vil ikke snakke med legen om dette for det føles som jeg har selvdiagnotisert meg og er hypokonder. Og tenker at hva skal legen gjøre hvis jeg har spiseforstyrrelser... Vet ikke om jeg har skrevet uklart, men dere som vet noe om spiseforstyrrelser håper jeg svarer. Ligner dette mønstet på en spiseforstyrrelse? Jeg har slitt med dette i over 20 år.
Kråkesaks Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 (endret) Kjære Anonymbruker! Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Het Potet, moderator. Endret 12. september 2010 av Het Potet
Fremhevede innlegg