Dalia_b Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hei dere! Jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre i denne sitvasjonen. Dama til bror min har plutselig stengt veggen sin for meg har jeg oppdaget. Det skjedde etter at jeg sendte bror min en melding om at han ikke hadde lov til å legge ut film av dems unges første skoledag pga. at det var med andre unger på filmen. Jeg har og altid hatt ett spent forhold til min bror, han har altidk vert slik: Først meg selv og så meg selv, så min neste hvis det er til mitt eget beste. I famile sitvasjoner har han altid tatt fra meg oppmerksomheten til de andre, for å få den selv. Jeg vet at min mor har og dama til bror min som venn, skal ringe henne i morgen og høre om hun og ikke kan se veggen hennes. Men jeg tviler på at mamma har blitt stengt ute. Har hun ikke det, så vet da ei hva jeg skal gjøre med kontakt med min bror og hans familie. Kan noen hjelpe meg her, hva gjør jeg i en slik sitvasjon?
loppekasse Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Greit at det er broren din, men seriøst? Why bother... Hvis han er dritt i hodet og bare kjip så mååå du faktisk ikke finne deg i det.
Dalia_b Skrevet 12. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2010 Ja jeg har vert inne på tanken om dette, men det er ikke så lett.. Vil jo holde famile freden bla. Vet at min mor sliter og med at han er slik mot meg, så ting er ikke lett...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Hvorfor er det dama til broren din som stenger deg ute og ikke broren din, viss han er sur på deg? Talentløst... Jeg håper du sendte meldingen om at han ikke hadde lov til å legge ut den videoen på privat melding, og ikke slik at hele "verden" kunne se den. (forskjellen er at; sier du det offentlig er det fare for at han misforstår og tror du vil "sverte " han mens alle "ser" på) Håper også du gjorde det lett for han å si: Beklager, det tenkte jeg ikke på. Skal slette den med en gang. Ellers så hadde jeg ikke tatt det så tungt. Tenkt at det var snodig oppførsel av dama hans, og latt hun styre på med sitt...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Sikker på at hun har stengt veggen for deg? Det har vært noen problemer med facebook det siste halve året med veggen. Mange som hadde "stengt" veggen for meg, for så å åpne den igjen, for så å stenge den, og igjen åpne den. Og de viste ikke engang om det. Da bestevenninna min hadde bursdag kom jeg meg ikke inn på veggen hennes for å skrive, pga den var stengt for meg, men hun var hos meg den helgen, og kvelden før kom jeg inn uten problemer før den plutselig var stengt. Så tror det er noe tull med facebook og. I mitt tilfelle tviler jeg på folk gidder å sitte å sortere ut på facebook lista med gjevne mellomrom hvem de skal skjule veggen for , for så å åpne den igjen
Jade Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Ja, det er dumt å legge ut bilder og video av andres barn uten foreldrenes samtykke, jeg er 100% enig med deg der. Men det er sikkert mange andre enn svigerinnen din som gjør det. Folk du ikke har tilgang til på Facebook. Det er ingenting du kan gjøre med det. Og du kan jo ikke kreve at du skal ha tilgang til alles profil bare fordi du skal sjekke at alles personvern ivaretas. Om svigerinnen din ønsker å blokkere deg, så har hun all rett til det.
Dalia_b Skrevet 12. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2010 Hvorfor er det dama til broren din som stenger deg ute og ikke broren din, viss han er sur på deg? Talentløst... Jeg håper du sendte meldingen om at han ikke hadde lov til å legge ut den videoen på privat melding, og ikke slik at hele "verden" kunne se den. (forskjellen er at; sier du det offentlig er det fare for at han misforstår og tror du vil "sverte " han mens alle "ser" på) Håper også du gjorde det lett for han å si: Beklager, det tenkte jeg ikke på. Skal slette den med en gang. Ellers så hadde jeg ikke tatt det så tungt. Tenkt at det var snodig oppførsel av dama hans, og latt hun styre på med sitt... Det var bror min som la ut videon, jeg sendte han en privat melding om dette... Han har ikke slettet videon etter den meldingen jeg sendte han. Jeg ga han rom for å si beklager osv. men fikk bare en krass melding tilbake om at det ikke var så farlig å legge slikt ut, han refirerte til ver varsom plakaten tilogmed. Men det er jo ikke den man skal bruke, det er jo datatilsynet som har loven om dette, sendte han link der dagbladet tok opp saken tilogmed. Men han ville ikke skjønne det, han bare tenker på seg selv og sine. Ang. det med dama hans, det er ikke lett og ta slikt så tungt... Hun skal få styre med sitt, jeg vet at jeg kommer ikke til å hjelpe til om hun spørr om hjelp lengere...
Kråkesaks Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Hvis det er kontakten med broren din du er bekymret for så er det vel bare å ta en telefon, skrive et brev eller gå på besøk. At "svigerinnen" din ikke gir deg tilgang til veggen hennes på facebook ser jeg de ikke på som noe problem.
Dalia_b Skrevet 12. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2010 Hvis det er kontakten med broren din du er bekymret for så er det vel bare å ta en telefon, skrive et brev eller gå på besøk. At "svigerinnen" din ikke gir deg tilgang til veggen hennes på facebook ser jeg de ikke på som noe problem. Det er kontakten med bror min jeg tenker på, hva dama hans gjør gir jeg blanke ja i... Har snakket med min mor i sted, hun sa jeg skulle skrive en melding om dette på veggen til min bror.. Som er gjort nå, så at alle vennene dems kunne se hva som er gjort. Mamma likte det ikke vet jeg nå, hun har tilgang til veggen til dama til bror min... Så nå skal mamma og jeg vente på svar fra de, så får vi se hva som skjer vidre... Godt å ha en forstålse full mor ja...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Har snakket med min mor i sted, hun sa jeg skulle skrive en melding om dette på veggen til min bror.. Som er gjort nå, så at alle vennene dems kunne se hva som er gjort. Mamma likte det ikke vet jeg nå, hun har tilgang til veggen til dama til bror min... Så nå skal mamma og jeg vente på svar fra de, så får vi se hva som skjer vidre... Godt å ha en forstålse full mor ja... Du tuller nå ja? Familiekrangel i "full offentlighet"? Hva i all verden oppnår du med det? Disclaimer: Jeg skjønner ikke hva det er du syter om i utgangspunktet.
Jade Skrevet 12. september 2010 #11 Skrevet 12. september 2010 Hallo? Jeg synes selv det er unødvendig å legge ut bilder/video av andres unger. Men det ER faktisk ikke din kamp å kjempe. Og har du noe uoppgjort med noen, så tar du det opp på tomannshånd! Du legger ikke ut "dritt" så alle kan se det!! Var det virkelig moren din som oppfordret til dette? Skjønte hun hva hun bad deg om? Hvor gammel er du???
Sulosi Skrevet 12. september 2010 #12 Skrevet 12. september 2010 Sikker på at hun har stengt veggen for deg? Det har vært noen problemer med facebook det siste halve året med veggen. Mange som hadde "stengt" veggen for meg, for så å åpne den igjen, for så å stenge den, og igjen åpne den. Og de viste ikke engang om det. Da bestevenninna min hadde bursdag kom jeg meg ikke inn på veggen hennes for å skrive, pga den var stengt for meg, men hun var hos meg den helgen, og kvelden før kom jeg inn uten problemer før den plutselig var stengt. Så tror det er noe tull med facebook og. I mitt tilfelle tviler jeg på folk gidder å sitte å sortere ut på facebook lista med gjevne mellomrom hvem de skal skjule veggen for , for så å åpne den igjen Sånn sliter jeg og med, flere som har sagt an de ikke kommer inn på veggen min og lurer på hva de har gjort galt siden jeg har utestengt de...og venner som faller ut av seg selv skjer og mye har jeg hørt. Til TS: det er ikke ditt ansvar å passe på dette med mindre ditt barn er lagt ut. Fikk selv en mld fra ei på vennelista mi som tilfeldig hadde funnet bilder av mitt barn på en annens profil. Jeg takket og tok kontakt med den det gjalt, hun som hadde lagt det ut beklaget og fikk det fjernet. Hvis du kjenner foreldrene til noen av disse barna på videoen kan du informere dem. Ellers synes jeg at det ikke skal legges ut bilder av andre uten at det er avlart på forhånd, hvis ikke er tagging fint, da får jeg sett bildene og hvis ikke jeg liker det så ber jeg om å få det fjernet.
Dalia_b Skrevet 12. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. september 2010 Hallo? Jeg synes selv det er unødvendig å legge ut bilder/video av andres unger. Men det ER faktisk ikke din kamp å kjempe. Og har du noe uoppgjort med noen, så tar du det opp på tomannshånd! Du legger ikke ut "dritt" så alle kan se det!! Var det virkelig moren din som oppfordret til dette? Skjønte hun hva hun bad deg om? Hvor gammel er du??? Min mor vet hva hun ba meg om ja, hun er lei av at bror og dama hans er slik de er mot meg. De har altid fått ting til å virke så rosenrødt utdad, det er vi lei av nå. Jeg har mange ganger prøvd å snakke fornuftig med min bror og tatt ting på tlf eller pm, men når ikke frem. Jeg syns og du har en uhyggelig tone til meg her, spydig sådan syns jeg... Jeg syter faktisk ikke, jeg ville ha råd fra andre her.
Kråkesaks Skrevet 12. september 2010 #14 Skrevet 12. september 2010 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet annet enn at du har et dårlig forhold til din bror. Hva skrev du på veggen hans og hvordan kan ting bli bedre av det?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #15 Skrevet 12. september 2010 Jeg syns og du har en uhyggelig tone til meg her, spydig sådan syns jeg... Jeg syter faktisk ikke, jeg ville ha råd fra andre her. Da skal du få et råd av meg. Ikke gjør dette til en krangel i full offentlighet. Ved å poste sutring på din brors vegg fremstår du bare som en 14-åring. Ring broren din og prat med ham.
Ava Mae Skrevet 12. september 2010 #16 Skrevet 12. september 2010 Det er kontakten med bror min jeg tenker på, hva dama hans gjør gir jeg blanke ja i... Har snakket med min mor i sted, hun sa jeg skulle skrive en melding om dette på veggen til min bror.. Som er gjort nå, så at alle vennene dems kunne se hva som er gjort. Mamma likte det ikke vet jeg nå, hun har tilgang til veggen til dama til bror min... Så nå skal mamma og jeg vente på svar fra de, så får vi se hva som skjer vidre... Godt å ha en forstålse full mor ja... Også sitter du å furter over at du er blitt blokkert fra FB veggen til svigerinnen din?? Jeg hadde kasta deg ut av vennelista mi jeg, svigersøster/søster eller samma faen spiller ingen rolle. Familiære feider tar man i enerom, ikke ved å legge inn teite meldinger på noens FB-side slik at flere hundre venner av vedkommende kan lese det. Og etter de meldingene du har lagt ut i denne tråden så begynner jeg å tro at det heller er broren din som bør gjøre rom for din unnskyldning og ikke omvendt.
Dalia_b Skrevet 12. september 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. september 2010 Ber om at hele debatten slettes, grunnet jeg er ikke intresert i å ha den lengere her!
Rabadamtimtim Skrevet 12. september 2010 #18 Skrevet 12. september 2010 Det var bror min som la ut videon, jeg sendte han en privat melding om dette... Han har ikke slettet videon etter den meldingen jeg sendte han. Jeg ga han rom for å si beklager osv. men fikk bare en krass melding tilbake om at det ikke var så farlig å legge slikt ut, han refirerte til ver varsom plakaten tilogmed. Men det er jo ikke den man skal bruke, det er jo datatilsynet som har loven om dette, sendte han link der dagbladet tok opp saken tilogmed. Men han ville ikke skjønne det, han bare tenker på seg selv og sine. Ang. det med dama hans, det er ikke lett og ta slikt så tungt... Hun skal få styre med sitt, jeg vet at jeg kommer ikke til å hjelpe til om hun spørr om hjelp lengere... Du er vel litt av en glede å ha rundt tenker jeg... Hvordan er en samtale med deg og naboen? "Hei jeg ser du ikke har klippet plenen i dag, vet du at det står i velforeningens vedtekter bla bla bla.." Facebook: "Ser at du har lagt ut X dette er ulovlig og jeg ber deg om å fjerne det bla bla bla, se her på følgende regler bla bla bla". Regelryttere og folk som ikke kan chille litt er noe av det verste... Kan tenke meg svigerinnen di ikke vil ha kommentarer om alt hun møtte gjøre fra deg med regelboken i hånd...
Gjest Airi Chikako Skrevet 12. september 2010 #19 Skrevet 12. september 2010 (endret) Dere er ufattelig barnslige. Du og din mor altså. Hva i all verden oppnås med å skrive frekke ting på veggen hans på Facebook? Det vil forundre meg om du høster noen sympati her. Endret 12. september 2010 av Airi Chikako
Rabadamtimtim Skrevet 12. september 2010 #20 Skrevet 12. september 2010 Dere er ufattelig barnslige. Du og din mor altså. Hva i all verden oppnås med å skrive frekke ting på veggen hans på Facebook? Det vil forundre meg om du høster noen sympati her. Det å skrive på veggen ser jeg ikke noe galt i, da får det være opp til andre selv å dømme. Men jeg syntes det å henge seg opp i regler og slikt er bare teit, å blande seg i hva andre gjør syntes jeg er forkastelig. Det er vel bare i dette jantelov sosialistlandet her at det finnes folk som skal tre regler nedover folk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå