Gjest Tøtta Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Heisan Jeg er overvektig, faktisk helt på grensa til fedme, og skulle veldig gjerne veid mindre. Dette går ikke lenger! Men jeg har innsett at jeg trenger litt hjelp... Jeg trener nemlig ofte, både kondisjon og styrke, er i relativt god fysisk form og jeg spiser heller ikke mer enn jeg bør i følge alle slags tall jeg finner på internett.. Derfor ønsker jeg å få utelukket (eller eventuelt bekreftet!) at det er noe medisinsk som feiler meg, og så få hjelp til et opplegg som jeg kan holde meg til for å gå ned i vekt! Er det noen som har erfaringer med en god, grundig og forståelsesfull lege som har litt peiling på dette med overvekt hos unge voksne? Min nåværende lege er ikke noen ting å samle på i så måte, vedkommende så stygt på meg og foreslo bare at "det er jo så lett å spise en del sjokolade og godteri mens man sitter med bøkene, vet du!" (det eneste jeg inntar mens jeg leser er VANN! Så der tok legen grundig feil, men ville ikke høre på det jeg sa...) Jeg skal ikke plage dere med det vanlige "det er ikke min feil at jeg er feit!"-pratet (noe galt er det jo et eller annet sted og jeg trenger sikkert veiledning) så spørsmålet er: Forståelsesfull og flink lege. Oslo. Kan de derre greiene med å hjelpe overvektige. Forslag?
tette-nette Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Jeg har samme problemet (legen skyldte på foreldrene mine)og skal på Heggeli-klinikken i Oslo for en full sjekk på tirsdag. Ble anbefalt dette fra den personlige treneren jeg har der jeg trener... Kan gi deg oppdatering etter det.. De skal visst være veldig dyktige!!
Gjest Tøtta Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Jeg har samme problemet (legen skyldte på foreldrene mine)og skal på Heggeli-klinikken i Oslo for en full sjekk på tirsdag. Ble anbefalt dette fra den personlige treneren jeg har der jeg trener... Kan gi deg oppdatering etter det.. De skal visst være veldig dyktige!! Gi meg gjerne oppdatering om hvordan det går! Masse lykke til skal du i hvert fall ha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå