Gå til innhold

Grrrrr - Leamus på øyet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grrrrr :evil:

Nå har jeg gått i 2(!!) dager med leamus på høyre øyet mitt, det er såå slitsomt! Det er ingen andre som ser det (tror jeg?) men det er forferdelig slitsomt! (om noen ser det, - nei jeg satt ikke og blunka heftig til dere på treffet i går :ler: )

Hva kommer leamus egentlig av? Og hvordan får jeg stoppa det?? :roll:

*grrrr* :lol:

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leamus går over av seg selv etter en tid. Man kan forsøke med lett massasje av muskelen. Det er ikke sikkert at det virker. Det finnes ingen kjent, medisinsk behandling av leamus. Akupunktur kan hjelpe.

Leamus er den mildeste formen for muskelrykninger. En mer avansert form er Tics og Tourettes syndrom.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med leamus på øyet i perioder. Det virker som om det kommer lettere når jeg er stresset, og når jeg har jernmangel... Ikke aner jeg om det faktisk er noen sammenheng med leamus og jernmangel, men det har nå vært slik hos meg.

Har ingen gode råd annet enn å prøve å slappe av (hjelper hvertfall mot stress om ikke annet!)

Skrevet

Av egen erfaring kommer leamus i øyet ved en kombinasjon av:

Stress

For lite søvn

Slitne øyne

For lite mat

..og det er selvforsterkende når jeg tenker mye på det..

Gjest Anonymous
Skrevet

Gikk i tre uker engang. Eneste hjelpen er å vente til det går over. Øyenlegen sa til meg at han kunne gi en liten bedøvelse så jeg fikk hvilt øyet mitt, men at det ville komme tilbake igjen.

• 7 år senere...
Gjest holkapolka
Skrevet

JEG HAR SVARET!! ALLE MED LEAMUS SE HER:

Leamus kan være et resultat av mangel på tiamin, B1 vitamin. Så skaff B1 vitamin så raskt som mulig, jeg prøvde magnesium, funket ikke. Prøvde å kutte ut kaffe'en noe legen mente kunne forverre situasjonen, det hjalp men ikke bra nok, så mens jeg lagde en nettside og kopierte en bok om vitaminer så kom jeg på å lese det med tiamin b1 vitamin.

LYKKE TIL!! FØLER MED DERE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...