Gå til innhold

Hus eller leilighet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

HUS uten tvil.Tror man må være vkst opp i leilighet for å trives. Synes forresten hagearbeid er koselig, jeg, da. Hva i all verden skal man bruke all tida man får til overs i en leilighet til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

HUS uten tvil.Tror man må være vkst opp i leilighet for å trives. Synes forresten hagearbeid er koselig, jeg, da. Hva i all verden skal man bruke all tida man får til overs i en leilighet til?

Jeg vokste opp i hus.

Min mor har grønne fingre og stor interesse for hagearbeid. Dette har jeg ikke arvet.

Hva man skal bruke tiden til når man ikke gjør hus-/hagearbeid? Se film? Lage god mat til gode venner? Reise?

Gjest ~Good&Bad~
Skrevet

Definitivt hus her også! Den friheten man har i hus kan ikke sammenlignes med å bo i en leilighet, med eller uten lydisolasjon. Jeg bor i leilighet nå med naboer på alle kanter, konstant biltrafikk, unger som griner og hunder som bjeffer, dører som smelles og ja man kan høre hva naboen ser på tv. Det er så slitsomt! Men så fort jeg finner meg en mann og får barn så er det rett i HUS :). Kan knappt vente. Og det må være et hus med hage som er skjermet hvor man kan gjøre hva man vil. Og jeg er også en av de som syns hagearbeid og slikt er koselig.

Men nå som singel så er det greit nok å bo i en leilighet da, slipper ansvar for noe som helst, er bare å ringe huseier. Men noe privatliv det har en ikke ved å bo i leilighet. Har jeg interesse av det kan jeg faktisk høre hva naboene gjør på.

Skrevet

Begge deler har selvsagt sine fordeler og bakdeler, og hadde jeg fortsatt hatt en jobb med 150-200 reisedøgn i året hadde jeg uten tvil fortsatt å bo i leilighet. Nå har jeg arbeidsplassen 15 minutters kjøring fra hjemmet mitt og reiser bare ca 30-50 døgn i året og da er det helt greit med hus. Jeg er også heldig som har friske, spreke foreldre som kan se etter huset i de periodene jeg er på reise.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Men nå som singel så er det greit nok å bo i en leilighet da, slipper ansvar for noe som helst, er bare å ringe huseier. Men noe privatliv det har en ikke ved å bo i leilighet. Har jeg interesse av det kan jeg faktisk høre hva naboene gjør på.

Her jeg bor er det

- ingen biltrafikk

- ingen støyende naboer

- ingen gjenlyd (jeg aner faktisk ikke om naboen er hjemme eller ikke)

- balkong der jeg kan ha akkurat nok planter til at jeg kan holde det

Det er faktisk gigant forskjell på leiligheter også. Min erfaring med husverter er at det dessverre ikke bare er å ringe dem så fikser de.

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...