Gå til innhold

Hus eller leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva foretrekker du å bo i? Et koselig hus med hage og god plass, eller en lun og trivelig leilighet? Og hvorfor?

:)

Endret av **Nora**
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis vi hadde hatt råd til hus, og vært ferdig med utdanning hadde velget vært enkelt for meg og elskling - så definitivt hus! Selv om det er klart er fordeler og bakdeler med både hus og leilighet :) Men man står litt mer fritt til å gjøre som man vil i hus. Hvis vi vil invitere venner på festlig lag trenger vi liksom ikke sende ut nabovarsel. OG man er litt mer forskånet for bråkete naboer :gjeiper:

Endret av Envy
Skrevet

Jepp, sånn ser jeg også det, fordeler og ulemper ved begge deler (som med alt ; ) Virker som det kanskje er litt mer ansvar å ha et stort hus med hage? Med tanke på hagearbeid, maling osv. Men det er jo alt ettersom hva man liker. Om man trives med å ha litt å gjøre, pusle i hagen osv. er det jo toppen!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg bur i burettslag midt i byen, og elskar det. Vi har ein liten hageflekk rett utanfor her vi bur, og kan halde på der som vi vil. Vi har vaktmester og gartnar, og slepp å tenke på vedlikehald og ytre oppussing.

Skrevet

Foretrekker leilighet (med god lydisolering ;) ) . Hagearbeid er for meg noe av det kjedeligste som finnes og jeg er ikke videre glad i arbeidsoppgaver er knyttet til vedlikehold av hus heller. Men vllle kanskje tenkt annerledes hvis jeg hadde hatt bråkete naboer eller dårlig lydisolering mellom leilighetene.

Skrevet

For min del kunne det ikke falt meg inn å kjøpt en leilighet, ikke i mine villeste drømmer engang!

Greit nok at en slipper div. hagearbeid/maling, men jeg vil bestemme hvilken farge mitt hus skal ha, hvilke blomster, hvordan/hvilken/hva alt!

Dessuten liker jeg ikke å ha folk rundt meg hele tiden, å måtte ta hensyn til andre i mitt eget hjem, eller tanken på at de/jeg skal høre hva de/jeg driver med hele tiden.

Nei, hus er definitivt tingen, etter mine tanker:)

Skrevet

Ville heller aldri valgt noe annet enn hus :) Og hagearbeid trenger jo ikke være tidkrevende - man bestemmer jo selv når gresset skal klippes og hvor mange blomsterbed man skal ha (og om/når disse skal lukes i) Jeg har enebolig og slørver ofte med både plenklipp, luking og annet forefallende, men det er MITT, og jeg gjør som jeg vil ;) Det ser uansett fint ut! :)

Skrevet

Begge deler egentlig. Er vokst opp i terasseleilighet, og stortrivdes, men liker også godt hus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hus hus hus!

Kan ha musikken på fullt uten at noen bryr seg, kan danse naken ute i hagen uten at noen ser (uskjermet hage), stoor plass, masse rom å innerede, slippe hunden rett ut i hagen rett som det er, STILLHET :D :D

TRIVES I HUS!

Skrevet

Veldig deilig det med å slippe hunden ut i hagen. Har hatt rekkehus (med hage) med hund og blokkleil. med hund. Kan ikke sammenlignes! :briller:

Skrevet

jeg ville ha absolutt valgt en leilighet. Og helst en toppleilighet midt i byen, med fantastisk utsikt og stor terrasse, og aldri må male huse og klippe plen!! Det er jo bare en ting, jeg vil også ha en hund og en plen som den kan løpe på. Så da må det bli vel hus da.. :)

Skrevet

Ja takk til toppleil. med stoor terasse :jepp:

Men så er det jo det med hund da... Blir nok en del forskjell fra å bo i hus & leil. med hund, men man vender seg selv og hunden til det ene og det andre. Så er det jo forskjell på en sjefer og en chihuahua :)

Skrevet

Tja... Hvis jeg tenker som nå, med bare meg og katten min, hadde en moderne leiliget med fin utsikt vært å foretrekke. Et hus med flere etasjer og svær hage virker så ensomt.

Men om det hadde vært en større familie hadde jeg nok valgt hus og en stor hageflekk : )

Skrevet

Uten tvil leilighet.

Ikke noen stor tilbeder av maling, hagestell, snømåking, m.m. Så en stor toppleilighet med gode solforhold og terrasse er det rette for meg.

Skrevet

Spørs hvor i livet man er. Jeg har hus, men jeg skulle faktisk ønske meg en liten lettstelt leilighet (med balkong). Føler jeg ikke rekker over alt av vedlikehold av huset og hagearbeid.

Gjest Blondie65
Skrevet

En sentral leilighet med masse utsikt og sol, god balkong/terrasse drømmen. Det er da en forutsetning at den er lydisolert nok til at en kan leve.

Jeg har verken dyr, mann eller barn, hva skal jeg med et helt hus? Ikke liker jeg hagearbeid heller. Ikke er jeg noen voldsomt kløpper med håndverksarbeid.

Skrevet

til dere som snakker om å spille musikk så høyt man bare vil osv når man bor i hus, for da slipper man å ta hensyn til naboer; dette stemmer ikke med hva jeg har opplevd. selvsagt, bor man midt i skævven er det jo én ting, men de fleste hus har nærme naboer, og det har IKKE vært særlig populær i vårt nabolag med musikken på full guffe halve natta. Så hensyn må man ta uansett hvor man bor :)

har forsåvidt vært kjempefornøyd med leiligheten jeg bodde i for noen år siden; på gata hørte man naboen sitt anlegg for det fulle, men inne i leiligheten hørte man knapt noen ting :)

men med katt og barn, synes jeg det er best å bo i hus.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Hadde jeg hatt råd ville jeg gjerne bodd i et lite hus på landet med hage og laaaangt til nærmeste nabo :jepp:

Gjest Blondie65
Skrevet

til dere som snakker om å spille musikk så høyt man bare vil osv når man bor i hus, for da slipper man å ta hensyn til naboer; dette stemmer ikke med hva jeg har opplevd. selvsagt, bor man midt i skævven er det jo én ting, men de fleste hus har nærme naboer, og det har IKKE vært særlig populær i vårt nabolag med musikken på full guffe halve natta. Så hensyn må man ta uansett hvor man bor :)

Ja jeg vet at det er enkelte som tror at bare fordi det er langt til naboen er alt lov. Men i et hus kan man som regel spille musikk på normal styrke med vinduene igjen uten å forstyrre noen. I de verste blokkene kan man ikke det uten at hele huset kan følge med på teksten. Jeg har bodd sånn, og det er ikke noe stas for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...