Gå til innhold

Hvordan planlegge bryllup, festen ect

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble laget som en brudebukett (dvs. jeg sa det skulle være til bryllupet vårt). Vi bestilte jo knapphullsblomster til fedrene våre, brudgommen og brudesvennen også. Men du har nok rett. Prisen hadde nok sunket drastisk hvis det bare var en vanlig bukett, selv om den hadde vært kliss lik :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yvonne og Lulilelu, dere har nok litt rett altså, jeg var nok litt for kjapp med å svare der (jeg som skrev om å utnytte ressursene man har tilgang på, jeg må visst ha kommet borti anonym-knappen, ser jeg?). Både jeg og de aller fleste jeg kjenner har slekt som mer enn gjerne vil hjelpe i slike anledninger, men jeg forstår jo at ikke alle er like heldige. :) Men allikevel, de fleste har vel forhåpentligvis venner som vil hjelpe, jeg synes i hvert fall at det er naturlig å spørre venner om slikt og ser for meg det er naturlig for de fleste gode venner å hjelpe - i hvert fall om de bor i området. For å moderere meg litt og forklare hva jeg mente (og om man skal ha bryllup for 18000 som trådstarter skal, så regner jeg med man er forberedt på å be om all den praktiske hjelpen man kan); Om du har folk som vil og kan stille opp, ikke vær redd for å be om hjelp til det praktiske, og undersøk hva de ulike hjelperne har å bidra med. Jeg tenker at man ikke har råd til å la stoltheten styre og velge å hyre inn betalt hjelp til det praktiske om man har et trangt budsjett, og at det er viktig å huske at det for mange er et billigere alternativ, da. Det finnes uendelige ressurser og talenter i folk, det regner jeg med ikke gjelder bare mine venner og min store slekt! Det trenger jo absolutt ikke være profesjonelle, en hobbyfotograf er bedre enn ingen fotograf, en malertante (som min) har et godt øye for hva som er pent og kan lage både brudebukett og bryllupskake, det finnes mange pene sangstemmer (og organisten kan gjerne spille piano sammen med en sanger i vielsen) og i tillegg kommer jo alt det andre som bare må gjøres uten at det krever noe særlig talent.

Håper jeg klarte å formulere meg litt bedre nå? :) Og trådstarter, beklager avsporingen!

Skrevet

Helt i orden :)

Vi har ikke penger til mer enn det, og da tar vi litt billigere alternativer. Som f.eks å lage litt ting selv. :)

Og det går faktisk ganske så bra.

Billigste fotografen vi fant var på 4000kr for en time, og det vil jeg ikke kaste bort så mye penger på :P Så da får vi med to hobbyfotografer med speilrefleks kamera, prøver å finne snø, og tar noen fine bilder. Sjekker litt på nettet etter inspirasjon til positurer ect. Og det er gratis :)

Det blir jo kanskje litt dyrere enn 18000kr, men vi får sponset litt av foreldrene mine, så jeg tror vi får det veldig fint, og bra, selv med trangt budsjett.

Så fant jeg brudekjole til 1000kr istedet, og sparer 1500kr bare der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...