chanelene Skrevet 10. september 2010 #1 Del Skrevet 10. september 2010 Skal man skru av korken og rive løs plasten som sitter på kartongen da? Mye mere jobb. Og melkekartonger med skrukork er mye vanskeligere å stappe enn de gamle. Veldig praktisk med skrukort, men alikevel... Er det virkelig nødvendig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 10. september 2010 #2 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg synes det er helt unødvendig Det er kanskje praktisk hvis du har lite kjøleskap, for da kan jo en åpnet kartong ligge, men ellers synes jeg ikke det er noe vits. Edit: Og ja, man må ta av alt som er i plast på kartongene, dobbelt arbeid. Endret 10. september 2010 av GUNS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. september 2010 #3 Del Skrevet 10. september 2010 Veldig nødvendig for meg, jeg har nemlig ikke sånne hyller på døra i kjøleskapet, så det er veldig greit å kunne legge melka ned etter at den er åpna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chanelene Skrevet 10. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 10. september 2010 Veldig nødvendig for meg, jeg har nemlig ikke sånne hyller på døra i kjøleskapet, så det er veldig greit å kunne legge melka ned etter at den er åpna Skjønner den altså, sånn sett er det jo supert.. Men miljømessig og praktiskmessig.. Jeg var å kasta papp og sånn i dag, og mens jeg sto å heiv inn melkekartonger, fant jeg jo ut at.. Fader.. jeg skulle vel ha fjerna korkgreiene. BLÆ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 10. september 2010 #5 Del Skrevet 10. september 2010 Skal man skru av korken og rive løs plasten som sitter på kartongen da? Mye mere jobb. Og melkekartonger med skrukork er mye vanskeligere å stappe enn de gamle. Veldig praktisk med skrukort, men alikevel... Er det virkelig nødvendig?? Du trenger ikke ta av plastkorken (kilde). Det irriterer meg litt at det er plass til færre kartonger i en melkekartong pga. skrukorken, det gjør at mer av plassen i papirdunken ute går til oppbevaring av luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 10. september 2010 #6 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) De kan resirkuleres med korken i. Ellers selger Q-melk kartonger uten kork, og Tines økologiske lettmelk har heller ikke kork. Korkene irriterer meg, så jeg velger Q-melk ekstra lett med mindre butikken er tom for det. Edit - haha, PecanPie var noen sekunder raskere ute med resirkuleringsinfo. Endret 10. september 2010 av Karmosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. oktober 2010 #7 Del Skrevet 15. oktober 2010 Plastkork er djevelens verk! Så forresten en metode der melkekartongens ene hjørne ble splittet, og de ble stablet oppå hverandre som en pyramide. Tar litt mer flate enn en kartongkubbe, men kan gjøres nesten ubegrenset høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 18. oktober 2010 #8 Del Skrevet 18. oktober 2010 Plastkork er djevelens verk! Enig. Kan ikke begripe hvorfor de måtte finne på det tullet der. Skal man tømme kartongen må man jo skjære hull i den for å få ut alt.. ! Argumenter om at korkutgaven er lettere å åpne, kjøper jeg ikke. Null problem å åpne en "tradisjonell" kartong om man bare gjør det rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 18. oktober 2010 #9 Del Skrevet 18. oktober 2010 Enig. Kan ikke begripe hvorfor de måtte finne på det tullet der. Skal man tømme kartongen må man jo skjære hull i den for å få ut alt.. ! Argumenter om at korkutgaven er lettere å åpne, kjøper jeg ikke. Null problem å åpne en "tradisjonell" kartong om man bare gjør det rett. Man trenger da ikke skjære hull i den.. Det er jo bare å åpne den helt (akkurat som med en vanlig melkekartong..) Regner jo med de fleste gjør det uansett for å få skylt og tørket de ordentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. oktober 2010 #10 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg liker dem heller ikke! Vanskeligere å åpne for å skylle dem, vanskligere å tømme og vanskligere å stappe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 18. oktober 2010 #11 Del Skrevet 18. oktober 2010 Man trenger da ikke skjære hull i den.. Det er jo bare å åpne den helt (akkurat som med en vanlig melkekartong..) Regner jo med de fleste gjør det uansett for å få skylt og tørket de ordentlig.. ..eh nei! Det er ikke like enkelt å åpne den "bretten" på en skrukork-kartong, siden de har sauset den inn med sterkere lim enn de vanlige utbrettbare kartongene (sikkert fordi de ikke vil at man skal åpne dem her av gammel vane, her skal det brukes skrukork!). Så jeg ender opp med å stikke en kniv inn der jeg viser på illustrasjonen, for å få tak i den "indre" bretten, og så dra ut. Siden det er såpass komplisert å bare åpne den jævla kartongen, gidder jeg ofte ikke gå igjennom "prosedyren" hver gang. Jeg skyller heller sånn fort og gæli gjennom den eneste åpningen produsentene har gitt meg, skrukorken, og tramper heller kartongen flat! ..så du kan si jeg ikke har noen spesielt høye tanker om de, som fikk det for seg at det var en fordel, å montere skrukorker på samtlige kartonger det er god omsetning på. En vanlig kartong er enkel: 1. Tøm den 2. Skyll gjennom samme åpningen du tømte kartongen 3. Brett og stapp Done. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. oktober 2010 #12 Del Skrevet 18. oktober 2010 ..eh nei! Det er ikke like enkelt å åpne den "bretten" på en skrukork-kartong, siden de har sauset den inn med sterkere lim enn de vanlige utbrettbare kartongene (sikkert fordi de ikke vil at man skal åpne dem her av gammel vane, her skal det brukes skrukork!). Så jeg ender opp med å stikke en kniv inn der jeg viser på illustrasjonen, for å få tak i den "indre" bretten, og så dra ut. Siden det er såpass komplisert å bare åpne den jævla kartongen, gidder jeg ofte ikke gå igjennom "prosedyren" hver gang. Jeg skyller heller sånn fort og gæli gjennom den eneste åpningen produsentene har gitt meg, skrukorken, og tramper heller kartongen flat! ..så du kan si jeg ikke har noen spesielt høye tanker om de, som fikk det for seg at det var en fordel, å montere skrukorker på samtlige kartonger det er god omsetning på. En vanlig kartong er enkel: 1. Tøm den 2. Skyll gjennom samme åpningen du tømte kartongen 3. Brett og stapp Done. Lite tips som jeg har funnet ut Om du drar i de motsatte hjørnene på toppen av kartongen slipper du å bruke kniv Altså f.eks i høyre hjørne "oppe" og venstre "nede" Da drar du den opp. Gjør det med meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. oktober 2010 #13 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg synes skrukork er helt greit. Den er forresten laget av samme materiale som er på innsiden av kartongen og kan derfor bli resirkulert sammen med selve kartongen. Ellers har jeg ingen problemer med å få åpnet en kartong med skrukork helt for å skylle, tørke og brette den. Synes ikke det er vanskeligere enn med vanlige melkekartonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villbringebær Skrevet 18. oktober 2010 #14 Del Skrevet 18. oktober 2010 Har bare kartonger med skrukork: melk, juice og Biola. veldig praktisk at de kan ligge i kjøleskapet. Får ikke stablet så mange kartonger i en så jeg går glipp av å være med på kartonglotteriet Ingen problemer med å åpne og skylde. Drar i høyre og venstre hjørne som Ruccola beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 18. oktober 2010 #15 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg elsker kartonger med kork! De er enkle å åpne, det går an å legge dem ned, og jeg får stablet like mange kartongen med kort som med de uten kork. Og man trenger da ikke kniv for å åpne dem helt :klø: Også syns jeg det ser udelikat ut med sånn myk papptut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. oktober 2010 #16 Del Skrevet 18. oktober 2010 De kan resirkuleres med korken i. Ellers selger Q-melk kartonger uten kork, og Tines økologiske lettmelk har heller ikke kork. Korkene irriterer meg, så jeg velger Q-melk ekstra lett med mindre butikken er tom for det. Edit - haha, PecanPie var noen sekunder raskere ute med resirkuleringsinfo. Hvor bor du? Her selges Q-melk med kork. Heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 18. oktober 2010 #17 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg elsker kartonger med kork! De er enkle å åpne, det går an å legge dem ned, og jeg får stablet like mange kartongen med kort som med de uten kork. Og man trenger da ikke kniv for å åpne dem helt :klø: Også syns jeg det ser udelikat ut med sånn myk papptut... Helt enig! =) - tenker dog ikke så mye på at det ser udelikat ut, men at det er udelikat med absorbert inntørket halvsurnet melk der all melken skal helles gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 18. oktober 2010 #18 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) ..eh nei! Det er ikke like enkelt å åpne den "bretten" på en skrukork-kartong, siden de har sauset den inn med sterkere lim enn de vanlige utbrettbare kartongene (sikkert fordi de ikke vil at man skal åpne dem her av gammel vane, her skal det brukes skrukork!). Så jeg ender opp med å stikke en kniv inn der jeg viser på illustrasjonen, for å få tak i den "indre" bretten, og så dra ut. Siden det er såpass komplisert å bare åpne den jævla kartongen, gidder jeg ofte ikke gå igjennom "prosedyren" hver gang. Jeg skyller heller sånn fort og gæli gjennom den eneste åpningen produsentene har gitt meg, skrukorken, og tramper heller kartongen flat! ..så du kan si jeg ikke har noen spesielt høye tanker om de, som fikk det for seg at det var en fordel, å montere skrukorker på samtlige kartonger det er god omsetning på. En vanlig kartong er enkel: 1. Tøm den 2. Skyll gjennom samme åpningen du tømte kartongen 3. Brett og stapp Done. Som Ruccola sier; Bare åpne "vingene" (i mangel på noe bedre å kalle de ) på begge sider (slik som man gjør når man skal åpne en vanlig kartong), dra i høyre hjørne på den ene siden og venstre hjørne på den andre, og vips, så er den åpen Det tar da virkelig ikke noe lengre tid enn med en vanlig kartong! Eller..kjøp Tine Økologisk lettmelk, så har du èn ting mindre å irritere deg over i hverdagen (Jeg får forresten like mange kartonger med kork oppi, som de vanlige uten. Bretter de bare på en litt annerledes måte.. ) Endret 18. oktober 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 19. oktober 2010 #19 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeses.. er det virkelig så enkelt? (IQ test?) Ok, skal prøve når den neste er tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. oktober 2010 #20 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg liker korken jeg, og ikke er det vanskelig å stappe dem nedi den syvende kartongen heller; det er bare å la være å stappe dem helt nedi. Halvveis går greit, og en får plass til syv kartonger om en legger tyngden på og får brettet dem helt flate. Korken er fin når en har matvarer som lukter litt sterkt i kjøleskapet, for melken slipper å ta til seg bi-smak. Det er mange som har problemer med den vanlige åpningen, fordi de har svekkede krefter i hendene og fingrene. Når korken er åpnet (av noen) går det greit å ordne resten selv, også med svak styrke i fingre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå