Gå til innhold

Ny bil-garanti

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en bil, 07-modell som er kjøpt hos BOS. Kjøpte den i august 09 og har ikke hatt den på noen service enda. Hvor ofte bør man ha bilen inne på service? Og hva og hvor ofte bør man gjøre noe selv, f.eks. skifte olje? Hvis jeg leverer den på service nå og de finner noe galt som ikke er normal slitasje, vil det da være dekket av ny bil-garantien? Mener å huske at den er 3 år, eller husker jeg feil? Og gjelder det i 3 år fra 07 til 10 (altså ut 2010) eller er det fra en dato (registreringsdato f.eks.)?

Ja, jeg er veldig grønn når det gjelder bil....

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nybilgaranti gjelder i 3 år eller 100.000 km, alt ettersom hva inntrer først.

En bør vel normalt sett ha bilen på service 1 gang i året, og da er det stor og liten service annenhvert år. Da skifter de olje også. De fleste verksteder setter et klistermerke i karmen til døra på førersiden i bilen der det står når du bør ta service neste gang (ved antall km)

Jeg ville anbefalt å ta en nybilgarantiutløpstest hos NAF før garantien din går ut. Da vil eventuelle feil og mangler de finner være dekket av garantien, og du vil kunne levere inn bilen til firmaet du kjøpte den av, og de fikser bilen uten du betaler noe for det.

Endret av miss daisy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybilgaranti gjelder i 3 år eller 100.000 km, alt ettersom hva inntrer først.

Jeg ville anbefalt å ta en nybilgarantiutløpstest hos NAF før garantien din går ut. Da vil eventuelle feil og mangler de finner være dekket av garantien, og du vil kunne levere inn bilen til firmaet du kjøpte den av, og de fikser bilen uten du betaler noe for det.

Takk for svar :)

Vet du når den garantien gjelder fra/til? Er det fra reg.dato og 3 år frem i tid? Regner med dette står i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vet du når den garantien gjelder fra/til? Er det fra reg.dato og 3 år frem i tid? Regner med dette står i vognkortet.

Fra 1 gangs registrering ja. Det finner du i vognkortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fulgt servicene gjelder heller ikke garantien. Har du virkelig ikke hatt service/bytta olje siden 2007 sku du faen ikke fått lov å ha bil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fulgt servicene gjelder heller ikke garantien. Har du virkelig ikke hatt service/bytta olje siden 2007 sku du faen ikke fått lov å ha bil heller.

Leste du det første innlegget?! Bilen er kjøpt august 09....

Om jeg velger å kjøpe en bil for egne penger som jeg ødelegger ved å ikke ha service osv. er vel utelukkende mitt eget problem.

Men takk for oppklarende og modent svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nye biler har ofte dette long-life opplegget, dvs service hver 30.000 eller hvert 2 år, avhengig av hva som først intreffer. Men det blir dog anbefalt og bytte olje og oljefilter hver 15.000.. (eller hvert år)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...