Gjest Neferet Skrevet 10. september 2010 #1 Del Skrevet 10. september 2010 Etter en liten nedperiode i den forrige treningsdagboka, og med tanke på at høsten bringer nye utfordringer, tenkte jeg det kunne være på sin plass å lage en helt ny bok. Ny bok, ny start, ny motivasjon og forhåpentligvis en mer fornøyd Neferet Milepæler for høsten 2010 på trenings- og dansefronten: 12 ukers ballettkurs med oppstart 09.09PoleArt i Stockholm 25.09Tilskuer på Workshop med Jenyne Butterfly 26.09Prioritering av Flow-timer etter danseaerobic på onsdagerHøypuls så mange mandager det lar seg gjøreStang på treningsrommet innen 24.12.2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 10. september 2010 #2 Del Skrevet 10. september 2010 Johooo!! Grattis med ny bok og lykke til med treninga fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 10. september 2010 #3 Del Skrevet 10. september 2010 Gratulerer med ny bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 10. september 2010 #4 Del Skrevet 10. september 2010 Nye muligheter og nye utfordringer - I like! Gratulerer med ny bok og lykke til på treninga fremover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. september 2010 #5 Del Skrevet 11. september 2010 Tusen takk for hilsner Såpeboble, Gina og Androide! Stas at dere tok turen innom treningsboka i ny drakt! Første ordinære uka etter ferien nærmer seg slutten, og for å benytte en sjelden anledning til å skryte av meg selv, så synes jeg den har gått aldeles utmerket! Her er status: Mandag: 1 time høypuls med Elen (lilla i ansiktet på vei ut av salen må bety at jeg har gjort noe riktig... ) Høydepunktet må jo definitivt ha vært når Alice Cooper dukka opp i musikksamlinga! Onsdag: 1 time danseaerobic med Elen etterfulgt av 1 time flow med samme instruktør. Jeg kjøpte jo yogamatte i matchende farger til kontrastveggen på treningsrommet forrige helg, enda en grunn til å måtte prioritere yogaen. Tror kroppen min etter utallige forsøk faktisk har begynt å skjønne poenget, og må innrømme at når jeg var klar til å gi opp der jeg lå med knærne inntil ørene og lungene mine ikke fikk plass til noe luft, ble jeg ekstra klar til å gjennomføre når Elen begynte å mase om selvdisiplin og gjennomføringsevne.... Det har jo litt mer enn middels nytteverdi for min videre pole-karriere ihvertfall, og jeg er ikke den flinkeste til å pushe meg selv der.... Jeg ble ganske støl i sideflesket i løpet av uka, yogaens fortjeneste no doubt! Torsdag: 1 time klassisk ballett Første kurskveld (for meg, de andre hadde en ukes forsprang) og jeg kjente litt på nervene. Det gikk imidlertid veldig greit, jeg prøver å huske hva vi egentlig var gjennom, men må si jeg kommer litt til kort. Google er imidlertid min venn, og av uttrykk jeg vet jeg var borti er disse gjenkjennelige: Demi-plié Grand-plié og Tendu (var ting jeg visste hva var fra før), i tillegg til Ront de jambe à terre, Port de bras, Détourné, Relévé, Jeté og Retiré. Og så gjorde vi noe jeg ikke aner hva het, men som jeg forbinder veldig med klassisk ballett, det beste jeg kan beskrive det som er sidelengs tripping Lørdag: 1 time danseaerobic med Elen Jeg har egentlig innstilt meg på at jeg ikke tar turene inn på lørdager når som jeg har flyttet ut i distriktet, men så klarte jeg ikke å dy meg likevel, det er jo viktig å komme godt i gang, og det finnes faktisk ikke noe bedre å bruke lørdagsformiddagen på enn akkurat den dansetimen! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. september 2010 #6 Del Skrevet 11. september 2010 Forresten har jeg etter litt mental pengeflytting i nettbanken og innlogging på Lånekassens nettsider for sjekking av neste terminbeløp funnet ut at det lar seg gjøre å bestille pole etter førstkommende lønnsutbetaling, det vil si om to uker!! Har funnet en britisk selger på eBay som selger samme type stang som den jeg i utgangspunktet skulle kjøpe her hjemme, bare en tusenlapp billigere, så da er det bare å forsterke taket og sette igang!! :nigo: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. september 2010 #7 Del Skrevet 11. september 2010 Så det er inn her du har lurt deg Jeg fant deg jeg Stas med ny bok, og enda mer stas med stang hjemme :dåne: Kjære er misunnelig på kona di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. september 2010 #8 Del Skrevet 13. september 2010 Så det er inn her du har lurt deg Jeg fant deg jeg Stas med ny bok, og enda mer stas med stang hjemme :dåne: Kjære er misunnelig på kona di Så bra du fant meg! Du kan fortelle din mann at min kjære couldn't care less, hun er ikke interessert i pole slik jeg regner med han er... Ikkeno' show i heimen med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 13. september 2010 #9 Del Skrevet 13. september 2010 Hurra for pole i stua snart! Du har vært god med treninga den siste uka ser jeg. Way to go Har du forresten to dagbøker nå, en for trening og en for "annet snakk" ? Vi jo nødig spamme ned treningsdagboka di med å skrive om fyll og fjas eller spamme vanlig-dagboka di med detaljerte beskrivelser av utførelse av hammercurl liksom. (Gahh, jeg er elendig på eksemplifisering! Tok meg til og med litt tid å stave det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. september 2010 #10 Del Skrevet 13. september 2010 Hurra for pole i stua snart! Du har vært god med treninga den siste uka ser jeg. Way to go Har du forresten to dagbøker nå, en for trening og en for "annet snakk" ? Vi jo nødig spamme ned treningsdagboka di med å skrive om fyll og fjas eller spamme vanlig-dagboka di med detaljerte beskrivelser av utførelse av hammercurl liksom. (Gahh, jeg er elendig på eksemplifisering! Tok meg til og med litt tid å stave det ) Stanga må nok pent forbli på treningsrommet (slik luksus får man når man flytter ut i distriktet...), men masse å for likevel! To bøker ja, men er ikke så innmari nøye på om det blir fyll, fjas og hammercurl i samme innlegg altså! Det viktigste er at det blir innlegg generelt! Veldig god treningsuke forrige uke, endelig får jeg nesten si. Satser på at denne følger i samme stil, har ihvertfall fått prioritert vekk styremøte i det gamle borettslaget i kveld, så jeg heller kan trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. september 2010 #11 Del Skrevet 17. september 2010 Denne uka er relativt amputert treningsmessig i forhold til hva jeg skulle ønske. Pålagt overtid gjorde at dansinga og flowen på onsdag måtte avlyses, og sånn kommer det til å bli i noen uker framover, enten må høypuls på mandager utgå, eller så er det danseaerobicen. Kjente jeg ble ganske misfornøyd med det, men begynner å gå litt bedre. Utfordringen blir imidlertid å ta igjen den tapte treninga når kveldene brukes til å jobbe. Jaja, i første omgang har jeg ihvertfall fokusert på å ikke skli ut på kostholdet, så blir det ikke feil i begge retninger... I går var det tid for andre kveld på ballettkurs, og jeg må innrømme at jeg er glad det ikke var første gangen. Ikke det at jeg var så mye dårligere, men jeg var ekstremt selvbevisst og mindreverdighetskompleksene florerte. Men øvelsene var stas, mange av de samme som sist, og noen nye. Funderer litt på om jeg ikke skulle satt opp en barre med en gang i treningsrommet når jeg først skal ha pole, noe sier meg at det kunne vært greit. Hmm, må tenke litt på det! Og så lurer jeg på om jeg ikke skal gå til anskaffelse av et par ballettsko, de aller fleste andre har det, og jeg innbiller meg at de får litt hjelp av å ikke være barbeinte når det skal læres piruetter. Det er jeg nemlig ikke god på fra før, så all hjelp mottas med takk! Kanskje jeg finner noen i Stockholm neste helg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. september 2010 #12 Del Skrevet 21. september 2010 :strix: Pole i går! :strix: Stølheten har begynt å melde seg i skuldre, bryst og rygg, og den er så velkommen! Kjempegøy, og fant ut at ikke alle ferdighetene har fordampa siden april, så det var oppløftende. Enda mer gira på å få stanga i hus nå, jeg vil trene meeeeer!! Og i tillegg fikk jeg kollegene mine til å ta litt bilder, vanligvis er det jo ikke så lett å forevige sånt! Riktignok var jeg rusten nok til at det ikke ble de mest spektakulære, men moro likevel!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 23. september 2010 #13 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Bildene fra pole-timen er bra!! Lurer på om jeg tør å endre profilbilde på FB til et av dem... Og i går tvang jeg meg selv til at danseaerobicen fikk vinne over sofaen. Hadde mest lyst på sofa i lange perioder, merker godt på kroppen at det er altfor høyt tempo om dagen. Men vet jo også innerst inne at hvis jeg klarer å karre meg avgårde, så har jeg så utrolig godt av det! Så jeg laget en avtale med meg selv om at jeg fikk slippe yogatimen, men måtte røre litt på skroget. Og har man en treningsdagbok som heter "Just Dance", så kan jo ikke akkurat dansetreninga kuttes... Men, deilig var det! Glad jeg tvang meg avgårde! I dag blir det squash med en kollega først, så en pause før ballettklasse. Og i morgen er det avreise Stockholm!! Endret 23. september 2010 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 24. september 2010 #14 Del Skrevet 24. september 2010 Selvfølgelig må du endre profilbilde på facern! Må jo vise verden hvor sprek og fleksibel og flink og kul du er! Just do it! Kjempegøy at du har begynt igjen, det er så herlig å få treningskick! Du tar jo helt av for tiden med både pole, ballett og squash og hele pakka! Flinka! Good for you Kos deg masse i stokkis *forsøk på å være kul og tviholde på ungdommen i meg :gjeiper:* og kom snart tilbake med sladder og fortellinger fra storbyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. september 2010 #15 Del Skrevet 27. september 2010 Selvfølgelig må du endre profilbilde på facern! Må jo vise verden hvor sprek og fleksibel og flink og kul du er! Just do it! Kjempegøy at du har begynt igjen, det er så herlig å få treningskick! Du tar jo helt av for tiden med både pole, ballett og squash og hele pakka! Flinka! Good for you Kos deg masse i stokkis *forsøk på å være kul og tviholde på ungdommen i meg :gjeiper:* og kom snart tilbake med sladder og fortellinger fra storbyen! Jeg endret bilde, men tok et som var litt safe sånn i første omgang! Stockholm var veldig stas, sladder og fortellinger må komme, men akkurat nå er det veldig bissi på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. september 2010 #16 Del Skrevet 27. september 2010 :dåne: Det er så mye jeg vil lære!!!! :dåne: ...og det kommer vel til å kreve mer arbeid enn jeg noensinne kan forestille meg.... Jeg har sett så mye bra, og så mange triks som overvinner tyngdekraften (og muskelkraften for den saks skyld), så jeg vil bare trene! Og jeg kommer vel som vanlig tilbake til at det krever massive mengder core-trening, og minimale mengder unnasluntring... Alle disse "neste gang"-utsettelsene mine må virkelig ta slutt! En ting jeg faktisk gjorde i går kveld da jeg kom hjem fra Stockholm, var å bruke den lille massasjeballen under føttene mine. Jeg får kramper umiddelbart når jeg pointer føttene, og det er litt slitsomt. Så skal gi denne lille massasjeballen prioritet, så kanskje det hjelper. Og så skal jeg spørre ballettinstruktøren om hun har noen tips. Det blir forresten ballettsko på meg, forhåpentligvis på torsdag, for jeg brukte mindre penger enn budsjettet tilsa i Stockholm! Jeg er forresten litt usikker på om utregningene mine er riktige hva gjelder innkjøp av stang på denne lønna, men skal regne over en gang til i dag, så kanskje den bestilles i løpet av kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 27. september 2010 #17 Del Skrevet 27. september 2010 Spennende! Blir det stang da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. september 2010 #18 Del Skrevet 28. september 2010 Spennende! Blir det stang da? Jeg rakk ikke å finne det ut.... Etter trening (høypuls og yoga, var helt død etterpå) og ukeshandling med kjære og kveldsmat og demonstrasjon av yogaøvelser på stuegulvet, skulle jeg begynne med nettbanken. Fikk forsåvidt begynt, men så hang alt seg opp, og restarting av maskina hjalp ikke nevneverdig. Jeg skal gjøre et nytt forsøk i løpet av i dag eller i morra (mest sannsynlig i morra kjenner jeg meg selv rett, jeg skal i nasjonalballetten i dag ) Men jeg tror ganske sikkert det blir stang altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. september 2010 #19 Del Skrevet 28. september 2010 I går tror jeg kroppen min plutselig knakk en kode hva gjelder yoga/flow! :klø: For første gang kjente jeg hvordan jeg kunne bruke øvelsene, ikke bare pese meg gjennom dem (bokstavelig talt) fordi det blir fortalt meg. Så kanskje det kommer til å gjøre meg godt til slutt likevel?? På slutten av timen skalv alle de stakkars kroppsdelene mine som måtte være i aktivitet, høypuls først og flow etterpå, jeg var helt nummen i hele kroppen på vei hjem! Men det var en utrolig deilig økt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. september 2010 #20 Del Skrevet 29. september 2010 Kroppen min har fått merke at jeg fikk noe ut av yogatimen på mandag, jeg er støl!! Men enda viktigere....... :dåne: JEG HAR KJØPT STANG PÅ MORGENKVISTEN!!!! Så nå er det bare å vente på at den kommer flygende fra UK til meg! (og å handle materialer for å forsterke taket da, det har jeg jo ikke akkurat fått tid til ennå... Skal prøve å få lurt med meg mamma enten i helga eller neste uke! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå