AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #1 Del Skrevet 9. september 2010 Hadde en kjip opplevelse i dag, kom borti en annen bil da jeg skulle ut fra parkeringsplassen. Jeg gikk ut og så at jeg hadde laget en ripe i lakken, så jeg la igjen en lapp under viskeren før jeg kjørte med nummeret mitt på. Senere på dagen ringte han som eide bilen, han var dritsur på meg. Jeg sa selvsagt unnskyld for det som hadde hendt og at jeg selvflgelig skulle gjøre opp for meg. Da jeg møter han seinere på dagen prøver han å legge skylda på meg for all mulige slags skader på bilen!! Det var en 15 år gammel bil (av et ikke-ekslusivt merke) med dertil hørende riper og lakkskader både her og der, han finner fram en rekke med bulker og striper som han mener jeg har skyld i. Så nå sitter jeg her og nesten angrer på at jeg la igjen lapp. At det går an altså!!! Håper dette ikke er normal oppførsel.. hva ville dere gjort om dere hadde funnet en sånn lapp på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Taxmannen Skrevet 9. september 2010 #2 Del Skrevet 9. september 2010 Sikkelig drittsekk du snærta i. Så typisk mannfolk. Noen av de... Jeg hadde vært glad om jeg hadde funnet lappen. Hadde aldri bynt og kjefta og styra uansett. Skulle ønske du nesten skrapa hele biln hans og stakk av. Da hadde han ingen han kunne skylde på. Men du gjor vertfall det rette. Min erfaring er man alltid kommer lengst med og være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #3 Del Skrevet 9. september 2010 Sikkelig drittsekk du snærta i. Så typisk mannfolk. Noen av de... Jeg hadde vært glad om jeg hadde funnet lappen. Hadde aldri bynt og kjefta og styra uansett. Skulle ønske du nesten skrapa hele biln hans og stakk av. Da hadde han ingen han kunne skylde på. Men du gjor vertfall det rette. Min erfaring er man alltid kommer lengst med og være ærlig. Uff, jeg har nesten på følelsen at han ikke hadde vært sånn mot meg dersom jeg var mann. Han sa til meg at jeg kunne jo ha kommet borti mye mer enn jeg trodde og alt mulig sånn, som om jeg er helt idiot.. skikkelig nedlatende. Tror ikke han hadde oppført seg sånn til en voksen mann som han gjorde til meg. Men det kan hende jeg er litt overfølsom også, jeg ble ganske lei meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 9. september 2010 #4 Del Skrevet 9. september 2010 Skikkelig idiot-fyr. Fint av deg å legge igjen lapp med nummeret ditt, det er det jammen ikke mange som gjør! Min bil fikk en heftig ripe og bulk for ett års tid siden. Fikk jeg noen lapp? NEI! UTROLIG irriterende med de som bare stikker. Men han kan da ikke komme å skylde på deg for ditten og datten!!! MAKAN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #5 Del Skrevet 9. september 2010 Han så sikkert sin sjanse til å få dekket skader han selv er skyld i. Jeg ble kjørt på av ei dame en gang, og hun ville ha dekket senskader som hun kunne få, etter at hun kjørte på meg. Og det skulle visst nok min bilforsikring dekke. Stå på ditt! Fyll ut en skademelding, og få med hva som faktisk skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #6 Del Skrevet 10. september 2010 For en tulling! Enkelte er så frekke! Skal bare være glad for at du er så ærlig. Makan! Stå på ditt og ikke godkjenn mer enn de skrapene som du hadde skyld i. Hvis skapene han prøver å legge på deg ikke engang er i nærheten av det stedet du var borti bilen så er det lite sannsynlig at det stammer fra samme "påkjørsel". Jeg stod på en parkeringsplass og kom tilbake til oppskrapet bil. Ingen lapp....! I tillegg har en bekjent fortalt meg om et tilfelle som var toppen av frekkhet. Hun hadde sett at en mann var borti en bil som stod parkert. Han hadde stoppet bilen, gått ut og sett etter skader og hentet et ark og skrevet på det og lagt det under vindusviskeren. Venninna mi tok likevel nr. på bilen. Da han hadde kjørt gikk hun bort til bilen og så på lappen og der stod det bare noen krusseduller. Ingen navn eller tlf.nr. Kjempefrekt! Gjorde det bare for at folk skulle tro at han var ærlig. Venninna mi ventet til damen som eide bilen kom ut (var utenfor en dagligvarebutikk) og ga henne nr. på bilen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Bare en råtten fyr som vil sluke i seg mer penger enn den skrapen koster. Bare si "Enten betaler jeg for den skaden JEG gjorde på bilen din, eller så betaler jeg ikke i det hele tatt." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 10. september 2010 #8 Del Skrevet 10. september 2010 (...)Håper dette ikke er normal oppførsel.. hva ville dere gjort om dere hadde funnet en sånn lapp på bilen?Spørsmålet du stiller i overskriften er strengt tatt av halvfilosofisk art. Hvordan definerer vi lønnsomhet? I et egoistisk og økonomisk perspektiv vil det neppe være feil å si at det lønner seg å være uærlig. At du faktisk tar ansvar og legger igjen en lapp, er det man på godt norsk kaller "priceless". Du får kose i deg i visshet om at du er en ærlig og redelig person, og legge fjompenissen bak deg. Hvorvidt gjøken forsøker å loppe deg for penger (eller om det ble med forsøket), fremgår ikke. Han har uansett en svært tynn sak hva andre skader angår, så jeg tolket deg dithen at du var mest opprørt over gjøkens oppførsel. Det har du rett til å være. Vi kommer uansett tilbake til ditt innledningsspørsmål - hvor svaret vil måtte bli et rungende NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbåt Skrevet 10. september 2010 #9 Del Skrevet 10. september 2010 så bra at det er noen som er ærlige. utolig kjipt å møte på en person som da prøver og utnytte situasjonen. men ærlighet varer jo lengst. For litt sia, var noen borti bilen min på en parkeringsplass. jeg så det ikke, men ble møtt av et eldre ektapar som hadde sett hendelsen. en fyr hadde rygga inn i fangeren på min nylakkerte bil da han skulle parkere ved siden av. da han merket dette, kjørte han videre og parkerte på andre siden av parkeringsplassen. ekteparet viste meg bilen, og jeg venetet på eieren, som blånektet, selvom jeg hadde to vitner og betydelige ripeskader på bilen. ALTFOR snill som jeg er sa jeg at det gikk greit, jeg hadde jo ikke sett det selv, men han var jo passe frekk da, og fortjente vel og betale for seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #10 Del Skrevet 10. september 2010 Spørsmålet du stiller i overskriften er strengt tatt av halvfilosofisk art. Hvordan definerer vi lønnsomhet? I et egoistisk og økonomisk perspektiv vil det neppe være feil å si at det lønner seg å være uærlig. At du faktisk tar ansvar og legger igjen en lapp, er det man på godt norsk kaller "priceless". Du får kose i deg i visshet om at du er en ærlig og redelig person, og legge fjompenissen bak deg. Hvorvidt gjøken forsøker å loppe deg for penger (eller om det ble med forsøket), fremgår ikke. Han har uansett en svært tynn sak hva andre skader angår, så jeg tolket deg dithen at du var mest opprørt over gjøkens oppførsel. Det har du rett til å være. Vi kommer uansett tilbake til ditt innledningsspørsmål - hvor svaret vil måtte bli et rungende NEI! Jeg tok bilder som jeg har sendt til forsikringsselskapet i dag, og jeg understreket til hun saksbehandleren på forsikringa at det ikke var noe ennet enn den stripen jeg var skyld i. Jeg forklarte henne at han sannsynligvis kom til å påstå at det var mer, men hun sa at det ville takstmannen deres gjennomskue uansett hvis han prøvde seg. Hun ga inntrykk av at det var relativt vanlig at folk prøvde å få til mer enn de hadde krav på. Men du har selvsagt rett, jeg får kose meg med at jeg slipper unna med å betale en liten egenandel, mens han stakkaren må jo sannsynlivis gå rundt å være en kjip idiot resten av livet. Muahaha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. september 2010 #11 Del Skrevet 16. september 2010 Et lite tips: Ta mobilfoto av eventuelle skader dere forårsaker, da har dere dokumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 16. september 2010 #12 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg hadde satt pris på det jeg. Kan ikke skjønne sånn oppførsel. Uhell kan skje alle og det har sikkert skjedd han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå