believer Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Har alltid vært en såkalt aktiv ungdom gjennom mitt 20 år lange liv, og aldri hatt problem med noen belastningsskader før. I løpet av det siste halvåret har det derimot vært minimalt med trening, og jeg startet mest sannsynlig opptreningen kombinert med jobb (mye gåing) litt for brått, noe som førte til betennelse i kneet. Fikk behandling (i form av tabletter) for dette, men 1 måned senere er det fortsatt ikke bra. Smertene kommer ikke lenger ved vanlig bruk av kne (gåing, dansing osv.), men ved kjøring (clutching) og jogging derimot. Klarer ikke fullføre mer enn et par hundre meter (oppoverbakke går litt bedre), før kneet svikter helt. Føles ut som en jernstang går gjennom kneet og det faller helt sammen. Deretter er det som regel vondt å bruke de neste timene (alt etter hvor hardt jeg presset meg under "joggingen"). Noen som vet hva dette kan være for noe? Og hva som må til for at mitt normale, solide kne skal komme tilbake? Takk på forhånd
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Søk på nettet etter Patellofemoralt smertesyndrom. Synes beskrivelsen din høres likt ut til dette. Det er skade/slitarsje på brusken unner patella/knesten.
believer Skrevet 13. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2010 Takk for svar. Ser ut som det var "diagnosen" ja
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Patellofemoralt smertesyndrom er vel bare en "paraplydiagnose" som leger setter når de er usikre på hva som er galt? Anbefaler å oppsøke fysioterapeut, det gjorde jeg da jeg fikk "patellofemoralt smertesyndrom" (som fysioen kjapt gikk videre fra, trykket på de vondeste stedene og behandlet det kjapt, men ikke smertefritt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå