Gå til innhold

Ser seriøst ut som jeg er gravid!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, nå har det gått så langt at fremmede folk smiler bredt til meg når jeg møter dem på gaten, samt at enkelte kollegier inndirekte har spurt om jeg er gravid..

Så nå trenger jeg råd fra dere damer her inne.

Jeg har fra før to barn, den yngste født for knappe to år siden. Før graviditeten var jeg normal kroppslig. Hofter, rumpe, litt lår, pupper og smal midje. Nå etter to graviditeter er kroppen forandret seg, da særlig de siste månedene. Jeg går hurtig ned i vekt, men det vet jeg er fordi jeg trener nokså jevnlig. Hele kroppen(forutenom magen) bærer preg av trening, noe som selvfølgelig er utrolig positivt. Men nå ser det faktisk ut som om jeg er gravid, og jeg begynner virkelig å lure. Det er endel løst skinn rundt magen, men det er ikke BARE derfor, tror jeg.. Den stikker ut i nedre del av magen, slik gravide mager gjør. Trener hard kondisjonstrening som pulsspinn, lengre joggeturer, samt endel gruppetimer der magemusklene er i fokus. Men INGENTING hjelper mot magen..

Jeg har hatt jevnlig menstruasjon, samt at jeg tar p-piller, så gravid er jeg nok helt sikkert ikke.

Er det noe jeg kan gjøre for å få vekk disse mageproblemene? Jeg merker jeg tenker på det alt for ofte, og det ødelegger selvtilliten min en god del...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du være oppblåst? Jeg har en tendens til å reagere på hvetemel og har perioder da der jeg ser gravid ut. Nå som jeg faktisk er det og har sett i løpet av de siste 10 ukene hvor mye litt ekstra luft kan gjøre på magen så er jeg nesten sjokkert. Kanskje problemet ligger der?

Skrevet

Litt oppblåst er jeg nok, selv om jeg prøver å unngå slike produkter og heller velger mat med mye fiber, biola og denslags.. Men greia er at magen er "gravid" konstant. Jeg har etter at jeg har startet hard trening en veldig slank kropp. Alt på den reduseres, forutenom magen..

Skrevet

P-pille gir bare en falsk menstruasjon, så det er ingen garanti for at du ikke er gravid. Kjøp deg en test for å utelukke graviditet først og fremst, ihvertfall.

Ellers er jeg enig med Ava Mae i at oppblåsthet kan bli ganske ekstremt. Det samme med dårlig kroppsholdning. Står/sitter du feil er det fort gjort at magen ser mye større ut. Test deg hos legen for å se om du har intoleranse for mat/drikke. Det kan være en cyste i magen (en i familien min fikk fjernet en på flere liter) som får deg til å se gravid ut. Sist men ikke minst er det også en sjanse for at det kan sitte i hodet ditt, og at du tror det er mye verre enn det egentlig er.

Dette er ihvertfall et par ting du kan sjekke ut :)

Skrevet

Ahh, tusen takk for linken. Har alltid fundert litt på de eple/pære-begrepene. Jeg er definitivt eple jeg også, dog ikke like stor som modellen på bildet. Hvertfall ikke rundt magen. Jeg vil bare ikke at folk skal tro jeg er gravid, når jeg IKKE er det. Så er det litt kjipt når man trener så mye som man gjør, så får man ikke hundre prosent utbytte av det..

Var på sykehuset idag grunnet noe annet, og da fikk jeg avkreftet både cyste og graviditet. Så da ble jeg glad! Legen mente det var luft. Noe jeg i utgangspunktet trodde selv.. Men da lurer jeg.. Hvordan unngå å få så mye luft? Ja, jeg er klar over at man skal unngå sukker, hvetemel, frukt etter brødmat, osv. Samt prøve activia, biola, etc. MEN problemet er at jeg har prøvd alt dette. Mao. er jeg bevist på kostholdet. Har apoteket noe middel man kan bruke, for å unngå oppblåsthet?

Skrevet

Hehe, hvis du leser tråden min bedre ser du jo at det er akkurat det jeg gjør Trener flere timer iløpet av uken. Hard kondisjonstrening, samt magetrening! Jeg har faktisk ikke tid til noe mer trening enn som så. Trekker inn magen har jeg også prøvd, til liten nytte..

Flere som har andre apotekmidler å anbefale, som hjelper mot luft?

Gjest navnelapp
Skrevet

Å tygge spisskumminfrø etter måltida hjelper veldig for meg. Dei finst i sukkerdragert utgåve (slike du får når du er ferdig på indisk restaurant) eller naturell i innvandrarbutikkar. Eg merkar det fort når eg har gått ein dag eller to utan... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...