Komodo Skrevet 8. september 2010 #1 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Ny identitet, ny treningsdagbok. Jeg har kommet til uke fire i mitt nye sunnere liv. Av erfaring vet jeg at det er nå det begynner å bli vanskelig. Jeg er en utålmodig person, så å jobbe hardt i flere uker uten resultater fører vanligvis til at jeg går tilbake til gamle vaner. Vel, ikke denne gangen! De siste årene har vært veldig stillesittende, og jeg har spist mye usunn mat. Dette har ført til 10-15 kilo jeg gjerne vil bli kvitt. Men viktigst av alt, jeg vil bli sunnere og friskere! Jeg prøver å fokusere mest på det. Planen er å trene minst tre ganger i uka, og selvfølgelig å spise så sunt som mulig. Jeg har veldig lite peiling på trening og kalorier, men jeg gjør så godt jeg kan, og jeg prøver å lære en ting eller to av andre her på forumet. Det er mange med mye kunnskap her. Ellers kommer man langt med sunn fornuft! Startvekt for tre uker siden var i overkant av 74 kg, og i dag klarte jeg ikke å holde meg unna vekten lenger. Dagens vekt: 73 kg. Får håpe det er sant at "slow and steady wins the race"! Hehe... Endret 8. september 2010 av Komodo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 8. september 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 8. september 2010 Dagens trening: 45 minutter styrketrening. Jeg merker godt at jeg ikke har flust med muskler, for dette er skikkelig tungt! Jeg har endelig klart å ta push-ups. På knærne. Men det er ihvertfall fremgang! I dag oppgraderte jeg til en tyngre vektstang også, og jammen tror jeg ikke at jeg skal prøve en enda tyngre neste gang. Matmessig har jeg gått på en liiiiten sjokoladesmell (har diabetes, og måtte akutt ha påfyll av sukker på dagens handlerunde). Jaja. Har vært flink med maten ellers, så en sjokoladebit fra eller til kan jeg leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 8. september 2010 #3 Del Skrevet 8. september 2010 Hei hei! Alltid moro med en ny treningsbok å følge Du har helt rett i at det er etter noen uker det blir vanskeligere. Motivasjonen daler litt, rutinene er ikke helt inne enda. Kjempebra at du fortsetter! Jeg er av den oppfatningen at hvis du nekter deg en sjokoladebit av og til, så blir man enda mer sugen. Har jeg forferdelig lyst på sjokolade en dag kjøper jeg den minste melkesjokoladen, ellers prøver jeg å vente til helg Men det er vanskelig. Vil si du har en rimelig god grunn med diabetes da, så du må ikke ha dårlig samvittighet! Trener du hovedsaklig styrke, eller noe kondisjon også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Så gøy med besøk! Jeg trener litt av hvert! Foreløpig går jeg på diverse timer på treningssenteret (jeg klarer meg ikke på egenhånd enda!), og til nå har det vært mest styrke, bosu (kondisjon på en sånn halv ball), step og "bokseaerobic" (denne timen er vel i grunn en god blanding av kondisjon og styrke). Jeg har rett og slett gått på de timene som ikke ser så vanskelige ut (uten mye avanserte trinn/koreografi), for jeg ble født uten evnen til koordinasjon. Mulig jeg prøver meg i styrkerommet etterhvert (hvis jeg tør, det er alltid så mange store, sterke gutter der) for jeg synes styrke er ganske gøy. Jeg merker så godt fremgang der! Kondisjonstreningen er mest fordi jeg "må". Tenkte jeg skulle ta noen runder med intervalltrening på mølla også, det sies jo at det skal hjelpe godt på kondisjonen. Men det tar så lang tid å merke fremgang her... (Nevnte jeg at jeg er utålmodig? Hehe...) Jeg har lastet ned en sånn iPhone app som skal få meg til å løpe fem kilometer i strekk etter ni ukers intervalltrening. Har bare ikke prøvd den enda... Endret 9. september 2010 av Komodo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 9. september 2010 #5 Del Skrevet 9. september 2010 Hei hei, jeg er også ny her inne Og jeg sverger til den app'en du snakker om Vet ikke om det er akkurat samme da. Er det den couch to 5K? Eller er det Podrunner Intervals? Uansett veldig gøy. Jeg skal snart begynne på den neste, den som går til 8K, og så skal jeg opp i 10! Nå har jeg hatt influensa da, så har ikke jogget på over en uke. Blir spennende å se hvordan det går når jeg har hatt opphold.. Bråstartet med trening igjen med en gang jeg følte meg bedre, så nå er jeg litt bunnsliten. Glemmer alltid at man mister litt av formen når man har vært syk, og at det ikke bare er å kjøre på med full guffe igjen etterpå Ellers liker jeg også timer, deilig at noen tenker for en, at man bare trenger å følge med å gjøre det man får beskjed om Synes du skal prøve deg i styrkerommet. De digre gutta henger stort sett i ett hjørne, og det hjørnet holder jeg meg unna, men resten av rommet er helt ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 9. september 2010 Så gøy med flere nye! Jeg skal definitivt ta turen innom deg også for litt løpeinspirasjon! Det er couch to 5K ja, og den ser veldig bra ut! Liker at jeg kan ha min egen musikk på øret, og intervallene virker ikke helt uoverkommelige ihvertfall. Men jeg er i veldig dårlig form, så det blir spennende å se hvordan det går... Synes du det gikk greit? Og brukte du bare ni uker på å komme opp i fem kilometer? Tar det som et godt tegn at du prøver deg på 8 og 10(!) K! Jeg er så lat på egenhånd, dvs. jeg gir meg alltid før jeg burde. Når jeg følger timene, så må jeg jo gi alt. Ellers er det jo bare flaut... Og det hjelper godt når de roper "kom igjen, bare to til"! Jeg skulle nok aller helst hatt en persolig trener av typen slavedriver. Hehe... Men pengene (og lysten!) strekker ikke helt til. Skal prøve å lure med meg en venninne i styrkerommet. Safety in numbers! Det er utrolig tungt å trene når man har vært syk ja. Håper du snart er tilbake i form! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 9. september 2010 #7 Del Skrevet 9. september 2010 Ja, jeg synes det gikk veldig greit! Intervallene den starter med er så korte til å begynne med at det føles overkommelig selv hvor dårlig form man er i. Etterhvert begynner man å gruglede seg til lenger intervaller, og siste dagen i uke er det 20 minutter uten pause. Deretter går det tilbake til korte intervaller igjen i uke 6 før det øker opp til 25 minutter i uke 7. Innen jeg var kommet så langt, gledet jeg meg til de 20 sammenhengende minuttene, og irriterte meg over at pausene var for lange. Så jeg hoppet over uke 6 Jeg har brukt mer enn ni uker, jeg var bortreist nesten hele sommeren, men har brukt den rimelig regelmessig siden jeg startet. Noen uker er bedre enn andre, men jeg kan alltid plukke opp der jeg slapp, selv om jeg tror at jeg må gå tilbake en uke før jeg starter. Føler også at når man har bygget opp over så lang tid, får man en god teknikk og blir trygg på at man klarer Veldig glad for at det finnes videre programmer også, jeg trenger også litt push Før jeg fant disse programmene klarte jeg aldri å komme i gang med jogging. Tok på meg klærne og gikk ut av døra og ble litt: "Eh.. Ja, hva nå?" Og nå er jeg hekta! Hadde jeg ALDRI trodd! Anbefaler å få satt opp et styrkeprogram av personlig trener. Da betaler du bare for én gang. Da vet du hva du skal gjøre med alle de rare maskinene, og får noe å jobbe etter Ja, kom inn i boken min også, blir mer gøy når man er flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoffeeGirl Skrevet 9. september 2010 #8 Del Skrevet 9. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 9. september 2010 Blæh. I dag var jeg halvveis til trening da jeg fikk sms om at timen var avlyst. Og jeg som hadde klart å innstille meg på en skikkelig treningstime! Jeg hadde selvfølgelig ikke pakket med løpesko og høretelefoner, ellers hadde jeg nok prøvd meg på en runde på tredemølla. Istedenfor dro jeg hjem. Og spiste en stor muffins. Hurra for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 9. september 2010 Up! Så gøy at du har blitt hekta! Jeg skal begynne å alltid pakke ned løpesko og musikk, så jeg kan slenge meg på tredemølla om timer blir avlyst eller jeg plutselig skulle få tid til en joggetur. Godt å høre at du ikke var noen superjogger fra før, da er det kanskje håp for meg og! Skal vurdere en time med personlig trener. Jeg har aldri tenkt på at det går an å ha bare én, men ikke dumt med et program å følge. Jeg føler meg alltid litt lost blant alle maskinene, og ikke minst er det greit å vite at man gjør øvelsene riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 9. september 2010 #11 Del Skrevet 9. september 2010 Mmmm... Muffins! Håper du koste deg skikkelig med den da i det minste Jeg har bare kost meg i dag jeg også Kjempedeilig! Jeg var langt fra noen superjogger. Jeg var rett og slett en anti-jogger. Var ikke snakk om. Og nå er det en helt naturlig del av hverdagen. Rart hvordan sånt endrer seg Jeg var helt avhengig av å få hjelp til maskinene. Jeg hadde garantert satt meg på dem opp ned, satt føttene der hendene skulle og omvendt, og pådratt meg store skader og uopprettelige traumer Jeg var full bak røykehjørnet på den tiden de andre store barna begynte med trening og styr, så har ikke akkurat fått disse tingene inn med morsmelka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 12. september 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 12. september 2010 For en helg! Jeg begynner på ny frisk i morgen! Tenkte jeg skulle prøve å få trent fire ganger denne uken (det ble bare én eneste treningsøkt i uken som gikk...), men får se om det lar seg gjøre i tillegg til jobb og studier. Det blir definitivt en travel uke! Jeg har lagt inn ny musikk på iPoden, og denne uken skal jeg prøve meg på en joggetur! Sambo har kastet seg på joggingen og er med på Nikes kampanje "TakeOslo, run unleashed". Jeg har en sånn brikke fra Nike+ selv, så tenkte jeg skulle begynne å registrere løpeturene mine jeg også. Det må vel gi litt ekstra motivasjon? Jeg vil bli en superjogger, som Up! Jeg lot godteri og tv-titting ta meg før idretten gjorde det. Full bak røykehjørnet høres betydelig mer badass ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 13. september 2010 #13 Del Skrevet 13. september 2010 Superjogger? Jeg? Det hjalp på motivasjonen kjenner jeg TakeOslo, run unleashed? Registrere løpeturer? Nå må du fortelle! Høres ut som en deilig helg du har hatt, synes du skal sparke ut han karen her: ! Lov å nyte livet! Tror ikke det er sunt å bare fokusere på trening og spise sunt. Tror det å være usunn innimellom kan være skikkelig sunt fra Miss Badass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 13. september 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 13. september 2010 Høres ut som en deilig helg du har hatt, synes du skal sparke ut han karen her: ! Lov å nyte livet! Tror ikke det er sunt å bare fokusere på trening og spise sunt. Tror det å være usunn innimellom kan være skikkelig sunt Takk for påminnelsen. Du har helt rett! Det er bare så frustrerende for en utålmodig sjel at ingenting skjer vektmessig (ja, jeg vet at det bare har gått fire uker ), så jeg føler liksom at jeg må øke innsatsen litt. Men det var en herlig helg, og det var absolutt verdt en liten pause fra alt det sunne! TakeOslo er den nye løpekampanjen til Nike. Oslo er oppdelt i fire deler (øst, vest, nord og sør) og man kan bli en del av "laget" ved å registrere seg og løpe med en sånn liten sensor på skoen (tror de kaller det "Nike+") og en iPod/iPhone. Den registrerer hvor langt man løper, tiden man har brukt og kalorier forbrent. Så kobler man seg opp på dataen, og treningen loggføres (og hvis man er med på denne kampanjen legges antall kilometer løpt inn på totalen til riktig lag). Kjenner jeg ikke er den beste på forklaringer! Hehe... Det passer veldig greit for sambo som er en sucker for duppeditter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 13. september 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 13. september 2010 Ukens foreløpige treningsplan: Tirsdag: styrke Onsdag: bosu/joggetur (litt avhengig av venninnedate) Torsdag: bokseaerobic Søndag: joggetur Kanskje ikke helt optimalt med tre treningsdager på rad, men jeg har mye på programmet denne uka, så det må nesten bli sånn. Gjenstår bare å se hva som faktisk blir gjort. Jeg trener ofte med en venninne, men hun har begynt å "skulke" unna mer og mer, så det var denne dørstokkmila... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 14. september 2010 Ukens foreløpige treningsplan: Tirsdag: styrke Onsdag: bosu/joggetur (litt avhengig av venninnedate) Torsdag: bokseaerobic Søndag: joggetur One down, three to go. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 15. september 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 15. september 2010 Ukens foreløpige treningsplan: Tirsdag: styrke Onsdag: bosu Torsdag: bokseaerobic Søndag: joggetur Da var ukens andre treningsøkt gjennomført. Puh! Føler meg helt utladet nå, det var en slitsom time! :dåne: Jeg ønsker meg veldig en pulsklokke har jeg funnet ut, det hadde vært spennende å følge med på hvor høyt pulsen ligger. I dag føltes det som om et hjerteinfart var nært forestående! Mon tro om det er farlig å presse seg når pulsen er skyhøy? Oh well, de gjør det jo i "Slankekrigen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 16. september 2010 #18 Del Skrevet 16. september 2010 Husk at de blir nøye overvåket i slankekrigen da Flink du er! :D Er bosu moro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Komodo Skrevet 16. september 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 16. september 2010 Tadah, ukens tredje treningsøkt gjennomført: Bokseaerobic. Husk at de blir nøye overvåket i slankekrigen da Flink du er! :D Er bosu moro? Takk, jeg er veldig fornøyd med egen innsats denne uken! Du har et godt poeng der! Jeg tror jeg skal begynne å ta litt pauser når jeg kjenner at pulsen blir alt for høy. Bosu er ganske gøy! Jeg føler det er god trening både når det gjelder utholdenhet og styrke, og med inspirerende musikk og endel variasjon går timen fort! Eneste minuset for min del er at det er høy intensitet og få pauser, så jeg sliter som sagt litt med pulsen (men det er nok mest fordi jeg har kondis som en 70-åring da! ) Jeg liker godt at man ikke må ha noen skills for å klare seg gjennom timen, jeg er en kløne av dimensjoner på dansing for eksempel! Nå skal jeg slappe av på treningsfronten noen dager, men har allerede begynt å manne meg opp mentalt til evt. jogging på søndag. Jeg har en liten (stor!) sperre merker jeg, tror det er fordi jeg vet at det blir skikkelig, skikkelig slitsomt! Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 16. september 2010 #20 Del Skrevet 16. september 2010 Er bare å løpe veldig sakte og ta det rolig, og høre på kroppen! Da går det så bra så Syns du er flink jeg! Nå har du virkelig fortjent litt fri altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå