AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg er en singel mann so bor i en by 1-2 timer fra Oslo. Jeg jobber mye med prosjekter og da kan jeg bo i Oslo i noen dager og noen ganger i uker. Da er jeg ofte ute med kolegaer (av begge kjønn) og sliser eller annet og jeg kommer ofte i kontakt med kvinner som bor i Oslo. Det virker som ganske mange av de damene som er passe alder, utdanning og interesse bor i Oslo. Jeg er ikke noen ons-person. Jeg gjorde det litt da jeg var student, men det blir innholdsløst for meg. Derfor stopper gjerne en innledet flørt når det er på tide å gå hjem. Jeg har egentlig angret på det en del ganger for flere av kvinnene hadde jeg kommet til å prøvd å møte igjen dersom de hadde bodd i samme by som meg. Jeg syntes Oslo er en fin by å besøke og jeg har helger i Oslo minst hver måned, men jeg vil ikke bo der. Hvordan er det med single Oslojenter(innflyttere og innfødte). Har dere bestemt dere for at dere SKAL bo i Oslo eller er dere åpne for å lokkes ut til andre byer? Jeg kjenner jo mange par som har flyttet ut av byen når de fikk unger, men ingen single damer som flytter ut av byen.
MissStiles Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 FOr 2 år siden var jeg i et forhold med en mann som bodde 2 timer unna Oslo. Jeg fant etter hvert ut at jeg var nok den som måtte flytte på seg om det var oss det skulle bli. Flere ganger spurte jeg han om han ville flytte til Oslo. Nei! Så etter hvert ble jeg mer og mer glad i stedet han bodde på, så det hadde ikke gjort meg noe å flytte dit. Så for min del, så nei. Jeg MÅ ikke bo i Oslo. Kan flytte på meg. Bestevenninna mi flytta fra Oslo til Trondheim for mannen sin. Det går ikke en dag hvor hun angrer på det. Hun flyttet fra alt hun kjente til det helt ukjente. Nå kunne hun ikke vært lykkeligere. Så ja, jeg kan flytte på meg jeg og.
Steinar40 Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Mange flytter tilbake til der de kommer ifra når de har fått såpass jobbpraksis at de kan få en jobb nær hjemstedet.
Meridian Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Alle kvinner gjør hva som helst for mannen. Hvis hun må flytte, så gjør hun gladelig det, så lenge hun får være med den hun elsker. Alle jenter som jeg kjenner har flyttet dit mannen er, har aldri hørt om en mann som har flyttet dit jenta er. Så hører det vel med at jenter bryter all kontakt med vennene sine, så lenge hun får være med sin utkårede, noe en mann aldri ville gjort mot kameratene sine.
Steinar40 Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Alle kvinner gjør hva som helst for mannen. Hvis hun må flytte, så gjør hun gladelig det, så lenge hun får være med den hun elsker. Fullt så enkelt er det nok ikke. Og flytting blir vanskeligere jo eldre man blir.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Alle kvinner gjør hva som helst for mannen. Hvis hun må flytte, så gjør hun gladelig det, så lenge hun får være med den hun elsker. Alle jenter som jeg kjenner har flyttet dit mannen er, har aldri hørt om en mann som har flyttet dit jenta er. Så hører det vel med at jenter bryter all kontakt med vennene sine, så lenge hun får være med sin utkårede, noe en mann aldri ville gjort mot kameratene sine. Du hørtes litt bombastisk ut. Beskriver du deg selv eller andre?
Gjest KateW Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Kommer an på stedet, jeg hadde slitt veldig med å bo langt fra havet, innlandet får jeg klaus av. Hvorfor kunne ikke han flyttet? Hvorfor måtte vi bo der han bodde? Hvorfor kunne ikke han flyttet til Oslo. Mange spørsmål som spiller inn, men MÅ jeg bo i Oslo? Absolutt ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Alle jenter som jeg kjenner har flyttet dit mannen er, har aldri hørt om en mann som har flyttet dit jenta er. Jeg har motsatt erfaring. Når kvinner skal ha barn vil de bo i nærheten av sin egen mor, og resten av familien, og det er egentlig ikke noe å diskutere. Mannfolka må som regel bare føye seg, eller finne noen andre å stifte familie med.
Steinar40 Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Jeg har motsatt erfaring. Når kvinner skal ha barn vil de bo i nærheten av sin egen mor, og resten av familien, og det er egentlig ikke noe å diskutere. Mannfolka må som regel bare føye seg, eller finne noen andre å stifte familie med. Jepp, sånn er ofte flokkdyret kvinner. Og biologisk sett gir det mening.
Gjest Violently Happy Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Har dere bestemt dere for at dere SKAL bo i Oslo eller er dere åpne for å lokkes ut til andre byer? Ja til det første. Kan til nød flytte til et annet land, men vikke flytte ut av Oslo.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Flytta til drammen for noen år,men nå er jeg på ve tilbake til Oslo med kjæreste og hund!
Ava Mae Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Jeg har motsatt erfaring. Når kvinner skal ha barn vil de bo i nærheten av sin egen mor, og resten av familien, og det er egentlig ikke noe å diskutere. Mannfolka må som regel bare føye seg, eller finne noen andre å stifte familie med. Jepp, sånn er ofte flokkdyret kvinner. Og biologisk sett gir det mening. Jeg flyttet over 100 mil bort fra hjemsted og hele familien for å bo sammen med kjæresten min på grunn av jobbsituasjonen hans. En tur hjem koster meg gjerne rundt 2000-2500,- kroner og inkluderer både buss, fly og tog samt en 12 timers reisevei. Om jeg da ikke velger å kjøre, noe som vil innebære et par dager i bil før ankomst. Her skal jeg gjennomgå mitt første svangerskap, min første fødsel og barseltiden mens mannen er på utenlandstjeneste. Han er låst i jobben sin stedsmessig og flyttet ikke jeg så ville vi måttet bo på hver vår kant av landet. Så dra ikke alle jenter over en kam
Steinar40 Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Jeg flyttet over 100 mil bort fra hjemsted og hele familien for å bo sammen med kjæresten min på grunn av jobbsituasjonen hans. En tur hjem koster meg gjerne rundt 2000-2500,- kroner og inkluderer både buss, fly og tog samt en 12 timers reisevei. Om jeg da ikke velger å kjøre, noe som vil innebære et par dager i bil før ankomst. Her skal jeg gjennomgå mitt første svangerskap, min første fødsel og barseltiden mens mannen er på utenlandstjeneste. Han er låst i jobben sin stedsmessig og flyttet ikke jeg så ville vi måttet bo på hver vår kant av landet. Så dra ikke alle jenter over en kam Neida, det finnes alltid en del som tar større sjanser enn andre.
Gjest KateW Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Jepp, sånn er ofte flokkdyret kvinner. Og biologisk sett gir det mening. Er du kvinne? Bor du i Oslo? Hvis svaret er nei på et av disse spørsmålene, hvorfor svarer du da?
Heisannmannen Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Her skal jeg gjennomgå mitt første svangerskap, min første fødsel og barseltiden mens mannen er på utenlandstjeneste. Bare vent når ungen er ute. Da vil du savne ho mor.
Gjest Prøvis Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Er du kvinne? Bor du i Oslo? Hvis svaret er nei på et av disse spørsmålene, hvorfor svarer du da? Jeg bor ikke i Oslo lenger, flytte ut av byen for en manns skyld eller dvs. det var et kompromiss for han ville ikke bo i Oslo og jeg ville ikke bo så langt ut på landet som han ville så vi fant en mellomting - ikke langt fra sjøen. Klarer ikke å bo i innlandet eller et sted midt i skogen. Ingen av oss var opprinnelig fra Oslo.
Gjest Prøvis Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Bare vent når ungen er ute. Da vil du savne ho mor. Hvorfor det? Jeg bor langt unna min mor og har aldri hatt noen problemer med det.
Heisannmannen Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Men seriøst folkens. Hvem er det som gidder å flytte på seg for en kjæreste? Jeg ville måtte ha tilbud om minimum like interessant jobb for at jeg skulle ha vurdert å flytte på meg. Og jeg ville iallfall ikke flyttet til Oslo for en dame. Hvis så hadde vært tilfellet hadde jeg nok ditchet henne raskt for en enda bedre dame. For det skal Oslo ha: det er mange bra damer der.
Gjest Prøvis Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 Men seriøst folkens. Hvem er det som gidder å flytte på seg for en kjæreste? Jeg ville måtte ha tilbud om minimum like interessant jobb for at jeg skulle ha vurdert å flytte på meg. Og jeg ville iallfall ikke flyttet til Oslo for en dame. Hvis så hadde vært tilfellet hadde jeg nok ditchet henne raskt for en enda bedre dame. For det skal Oslo ha: det er mange bra damer der. Her bekrefter du bare det som enkelte sier her, at mannen ikke vil flytte for det er det damen som skal?! Nå skal det sies at da jeg flyttet så flyttet jeg ikke så langt unna så jeg beholdt jobben min, må velge kjæreste med omhu vettu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå