AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hvor lenge er en (uåpnet) flaske med baileys holdbar?
Gjest Spinell Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 På Baileys skal holdbarheten være stemplet på flasken. (Var det 18 eller 24 mnd fra produksjonsdato når flasken er uåpnet, mon tro?)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Takker! Har ingen flaske å se på, men skal snart på tur og tenkte å rusle innom taxfreen... Men jeg skal ikke ha baileys før til neste sommer (bryllup...) så hadde ikke giddi om det bare var feks 6 mnd holdbarhet!
Gjest Spinell Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 i og med at det er såpass lenge til de skal brukes, bør du sjekke datoen på flaskene, eller enda bedre: kjøp noe annet enn Baileys
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Hei Spinell! Kan du anbefale noe annet kansje? Jeg gifter meg til neste år (angst!) og har begynnt å samle inn drikkevarer til baren allerede... Reiser en del periodevis og benytter meg da selvfølgelig av taxfree! Tenkte å begynne å handle inn litt cognac, wisky og likør nå før jul, men om du evt har noen anbefainger, så tar jeg gjerne i mot!
Gjest Spinell Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Dette handler selvsagt om smak og behag, men det er ganske mange som ikke er særlig begeistret for brennevin med fløte. Personlig unngår jeg alle fløtebaserte "likører", og synes Tia Maria, Kahlua, Gran Marnier eller Drambuie (+ mange andre) er langt å foretrekke. De to førstnevnte er kaffebaserte, svake likører. (Omtrent samme styrke som Baileys.) De to siste er sterke likører. Gran Marnier er sitrusbasert og Drambuie er en whiskylikør. Hvis du tenker å handle "kvota" hver gang du er utenlands, begynn gjerne med de sterke tingene som whiskey, cognac, evt likør uten fløte, vodka og gin (hvis dere skal ha til drinker) først. Disse tingene tåler å stå lenge uåpnet. Da kan du heller supplere med mer lettbedervelige produkter når bryllupet nærmer seg Lykke til med bryllupet og planleggingen!!
lilleGrethe Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Det er nok lurt å ha både Baileys og en del andre ulike drikkevarer - men om du har Cognac, Whisky og Baileys, er nok de fleste fornøyde. Skal du i tillegg ha åpen bar med drinker, kan det være greit å ha litt vodka, rom, Cointreau, Tia Maria, Kahlua etc i tillegg. Sjekk hvilke drinker dere vil servere, så har dere oversikt over hva som behøves. Et annet tips - du kan handle både Baileys o.l. og brennevin samtidig, siden Baileys går på vinkvoten, den er under 22%. tollkvotene finner du her: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO#kvote
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå