Gjest Anonymanna Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hei. Jeg har slitt med anoreksi en stund. Begynner å bli bedre med nå er problemet at når jeg først begynner å spise klarer jeg ikke å slutte. Spiser og spiser uten noen hemninger. Spesielt ved alkohol inntak. Blir bare stående på kjøkkenet å spise etter alle andre er gått og lagt seg, og da går alt inn. Er nesten som bare jeg begynner å spise så spiser jeg hele tiden. Noen som har erfaringer med dette og tips til hvordan jeg kan få slutt på små spisingen men samtidig klare å opprettholde et normalt kosthold? Må fortsatt ganske mange kilo opp i vekt, så er egentlig ikke noe problem om jeg overspiser nå, faren er bare at jeg plutselig skal gå for fort opp i vekt slik at jeg faller tilbake til anoreksiaen skikkelig. Klarer bare ikke slutte å gå i kjøleskapet eller brødskuffen å spise litt og så litt til. Har tendens til å spise rett ut av skapene så har heller ikke noe oversikt over hvor store mengder jeg spiser. pleier dagen etterpå å få dårlig samvittighet og nesten ikke spise noen ting. Er redd for at jeg kommer til å utvikle bulimi hvis jeg fortsetter. Tips og triks for å unngå dette eller andre tips for er sunt kosthold hadde hvert til stort hjelp =)
Kråkesaks Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Kjære Gjest Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Het Potet, moderator.
Fremhevede innlegg