Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det noen uker siden jeg fødte og jeg begynner å føle meg klar til trening. Jeg liker veldig godt å sykle og da må jeg benytte meg av sesongen før den er over. Jeg synes å ha lest at det kommer giftstoffer i melken? Må jeg vente lenge etter trening med å amme? Eller kan jeg bare trene å amme som vanlig.

Som følge av amming og sunt kosthold har jeg tatt av en del kilo - ca 7 kilo mindre enn startvekten ved graviditeten ergo har jeg tatt av 17 kilo siden jeg fødte :bolledeig: Jeg vil gjerne holde meg der og kanskje noen kilo til, trening kombinert med sunt kosthold kan det kalles slanking og derfor kommer det giftstoffer i melken? Jeg teller ikke kalorier fordi jeg ikke gidder, men spiser når jeg er sulten men velger å spise sunt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen uker siden jeg fødte og jeg begynner å føle meg klar til trening. Jeg liker veldig godt å sykle og da må jeg benytte meg av sesongen før den er over. Jeg synes å ha lest at det kommer giftstoffer i melken? Må jeg vente lenge etter trening med å amme? Eller kan jeg bare trene å amme som vanlig.

Som følge av amming og sunt kosthold har jeg tatt av en del kilo - ca 7 kilo mindre enn startvekten ved graviditeten ergo har jeg tatt av 17 kilo siden jeg fødte :bolledeig: Jeg vil gjerne holde meg der og kanskje noen kilo til, trening kombinert med sunt kosthold kan det kalles slanking og derfor kommer det giftstoffer i melken? Jeg teller ikke kalorier fordi jeg ikke gidder, men spiser når jeg er sulten men velger å spise sunt.

Har aldri hørt at man får GIFTstoffer i melken av å trene! Det må da være en spøøøøøk?! Da er melkesyre gift eller-Pass på så du ikke dreper ungen din :skratte: Jeg tror ikke du skal bekymre deg, men nyte den store motivasjonen du har akkurat nå!

Skrevet

Her blander du litt. Man skal ikke slanke seg mens man ammer fordi miljøgifter som kroppen har samlet opp i løpet av mange år skilles ut i melka (går man ned ubevisst så er det desverre ikke så mye å gjøre ed det). Når man trener, hard slik at melkesyra kommer, så kan det gjøre at barnet ikke vil ta brystet siden melka smaker anerledes, men det er forbigående og ikke farlig.

Skrevet

Her blander du litt. Man skal ikke slanke seg mens man ammer fordi miljøgifter som kroppen har samlet opp i løpet av mange år skilles ut i melka (går man ned ubevisst så er det desverre ikke så mye å gjøre ed det). Når man trener, hard slik at melkesyra kommer, så kan det gjøre at barnet ikke vil ta brystet siden melka smaker anerledes, men det er forbigående og ikke farlig.

Jepp jeg ser den blandingen der ;)

Men nå blir det jo på en måte slanking men med at jeg spisere sunnere og trener. Men ammingen er akkurat nå til veldig god hjelp siden jeg på mange måter har rast ned og da har det gitt meg motivasjon til å fortsette å gå ned (jeg er en av de heldige som har litt å ta av) Men det er vel kanskje "usunn" lanking som skiller ut miljøgifter mens sunt kosthold og trening bare er bra?

Skrevet

Jepp jeg ser den blandingen der ;)

Men nå blir det jo på en måte slanking men med at jeg spisere sunnere og trener. Men ammingen er akkurat nå til veldig god hjelp siden jeg på mange måter har rast ned og da har det gitt meg motivasjon til å fortsette å gå ned (jeg er en av de heldige som har litt å ta av) Men det er vel kanskje "usunn" lanking som skiller ut miljøgifter mens sunt kosthold og trening bare er bra?

Bare slank deg du! Har aldri hørt om dette med miljøgifter etc. har du nok av melk, er det da ikke noe å stresse med? Her tror jeg det er ammemafiaen som har lyst til å hjernevaske oss. Men HVILE og SØVN er viktig mellom trening-Ellers er jeg sikker på at det vil gå utover melkeproduksjon.

Skrevet

Bare slank deg du! Har aldri hørt om dette med miljøgifter etc. har du nok av melk, er det da ikke noe å stresse med? Her tror jeg det er ammemafiaen som har lyst til å hjernevaske oss. Men HVILE og SØVN er viktig mellom trening-Ellers er jeg sikker på at det vil gå utover melkeproduksjon.

Tatt fra Tidsskrift for den norske legeforening:

Norske forskere anbefaler også mødre ikke å slanke seg så lenge barnet får morsmelk, fordi dette vil kunne føre til at de miljøgiftene som er bundet i kroppsfettet og som frigjøres under slankingen blir skilt ut i melken.

Lengere nede på siden er det en link til en tabell som henviser til andre nettsteder/undersøkelser som omhandler miljøgifter og amming.

Det er ingen som sier at man ikke kan trene og spise sunt, men å bevisst kutte kalorier og SLANKE seg anbefales ikke.

Skrevet

Det er stor forskjell på å gå naturlig ned i vekt (noe kroppen selv er innstilt på etter graviditet) og gradvis få tilbake den kroppen man hadde før svangerskapet, ved amming og trening, enn å bevisst slanke seg.

Du kan trene med god samvittighet bare du spiser godt og sunt, og drikker mye.

Det finnes nok de mødre som er desperat etter å gå ned i vekt og kanskje spiser så lite som to skiver daglig, og raser ned i vekt fortere enn svint. Det er dette som er uheldig og for mye giftstoff frigjøres da i melken..

Skrevet

Det var da voldsomt. Paranoid eller?

Skrevet

Vekttap er jo vekttap om man velger å kalle det slanking eller livsstilsendring med sunt kosthold og trening. Mister man mye kroppsfett så frigjøres giftstoffer uansett. Kroppen gjør ikke forskjell der. Derimot vil det nok være lurt å gå for et langsomt vekttap, så frigjøres en mindre mengde gift av gangen og mindre vil havne i morsmelka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...