AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hvorfor må de proppe potetgull fult av diverse stoffer. De har til og med melk i potetgullet. Hva er poenget? Jeg har sett andre potetgull med masse smak uten det så det e r tydeligvis fult mulig, men ser ut som det er mer vanlig i utlandet. Er lei av potetgull med "bare salt", men da jeg ikke kan få i meg melkeprodukter så er det ikke mye å velge mellom.
LukaFrost Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Hvilke diverse stoffer er det du mener (utenom melk)?
Gjest navnelapp Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Mjølk er vel ikkje gift? At du er allergisk mot det er ei anna sak, men det finst vel mykje mjølkefritt snacks?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Mjølk er vel ikkje gift? At du er allergisk mot det er ei anna sak, men det finst vel mykje mjølkefritt snacks? Men da har de puttet masse andre stoffer i det. Typisk. Det er en del jeg kan spise, men jeg kunne godt tenkt meg potetgull med mye krydder i og av de jeg har sett har de melk eller ett eller annet fra melk i det. Gift er bare noe jeg sier siden jeg ikke får spiste det
Topplue Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Lag selv! Det er moro og smaker egentlig bedre
nonord Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 potetgull med solsikke olje er vel litt bedre en normale "frityr" oljen?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 [quote name=Forever ' date='06 september 2010 - 17:15' timestamp='1283789749' post='8374416] Lag selv! Det er moro og smaker egentlig bedre
Mixelite Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Mjølk er vel ikkje gift? At du er allergisk mot det er ei anna sak, men det finst vel mykje mjølkefritt snacks? Ta deg en tur ut i butikkene og les på poser, så ser du hvor feil du tar. Av snack vi kan spise(gluten- og melkefritt kosthold), hender det ikke sjelden at peanøtter er det eneste valget utenom vanlige salte potetgull(hvis de har). - men det er klart, vi klarer oss fint uten, lever sunnere og sparer produsentene for litt inntekter :D
Supraspinatus Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Giften TS tenker på er vel akrylamid som dannes ved steking ved høye temperaturer (som feks frityr). akrylamid
Gjest Consensio Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Det var en kokk på TV som sa en gang at man ikke skulle spise potetgull, pommes og annen fritert mat oftere enn hva man gidder å lage det fra bunn av. Så har man virkelig lyst på det, så lager man det selv. Gidder man ikke lage det så burde man klare seg uten det. Her lages det potetgull en gang i måneden. Pommes lager jeg ca 4 ganger pr måned/hver fredag. Føler ikke for å putte i meg ferdiglaget dritt fra butikken :/
Topplue Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Hvordan lager man selv? Med ostehøvel? Og klarer man å lage nok? Hvis man er vant til å spise en stor pose av gangen? Ingen burde spise en stor pose av gangen vel? Med mindre man har huset fullt av godterisugne folk Jeg bruker siden på rivjernet til å dele opp diverse rotfrukter, også steker man de bare. Ha på salt eller krydder til slutt hvis man ønsker det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå