Gå til innhold

Jeg er for tykk og for tynn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen dager syns jeg at jeg ser ut som en flodhest, og andre dager syns jeg at jeg ser ut som et beinrangel.

Så kan jeg ha dager der jeg ser meg selv som normal.

Er det noe galt oppi hodet mitt, eller? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke bare meg som har det sånn? :lete:

Skrevet

Er vel ikke bare meg som har det sånn? :lete:

Jo, det ser slik ut. :filer:

Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig jeg, selvtilliten kan svinge ganske mye, og noen ganger er man oppblåst osv osv

Skrevet

Neida, det er ikke bare deg som har det sånn, selv om det kanskje er mer vanlig å føle seg tykk en dag og normal en annen. Klær, sminke og frisyre kan gjøre stor forskjell, og avhengig av figur kan men se både tykk og tynn ut med forskjellige antrekk. Riktig sminke kan slanke ansiktet, og bare det å bytte side på hårskillen kan fremheve den større eller den mindre halvdelen av ansiktet.

Svingende humør og selvtillitt kan forandre hva du ser i speilet, og når vi snakker om speil kan det godt hende du ser forskjellige ting i forskjellige speil, ganske enkelt fordi noen er slankende og noen får deg til å se større ut. Et speil er ikke alltid et speilbilde av virkeligheten ;) Oppblåsthet og vann i kroppen kan forandre størrelsen, og dette merkes fysisk når man sliter med å få på seg buksa som vanligvis sitter helt fint.

Om det er noe galt i hodet ditt? Tja... Om du ser ekstreme forandringer fra dag til dag, og dette plager deg veldig (f.eks ved at du sliter med å komme deg ut av huset de dagene du føler deg tykk), er det nok en idè å snakke med noen om det. Om du derimot registrerer forskjellene, men gjør det du skal uavhengig av hvordan du synes du ser ut, kan du nok ta det helt med ro.

Skrevet

Ja, det er vel på tide å ta en prat med psykologen, for jeg egentlig helt normal.

Det at man føler seg for tykk gjør vel de fleste, men er vel ikke så vanlig å føle seg for tynn på samme tid.

Gjest scorpius
Skrevet

Mange jenter og kvinner har det slik, men det svinger kanskje ikke så veldig mye slik

som du skriver. Og kontrastene mellom det å være for tykk og for tynn er kanskje ikke

så normalt... Så ja, en psykologtime kan vel ikke skade? :sjenert:

Skrevet (endret)

Vi fleste har det vel slik noen dager. På fredag synes man at klærne ser bra ut, og man føler seg fin. Uken etter synes man at det er både sideflesk og valker og alt som er i de samme klærne som man prøvde på fredag. Tror det kommer an på dagsform og hva slags sinnsstemning man er i.

Endret av Mir
Skrevet

Føler sånn som deg jeg også...

I går f.eks da syntes jeg at jeg var tynn, ala "oj, jeg har gått ned mange kilo". Men i dag er det sånn ":( æsj, bluppemage"

Men jeg VET at jeg ikke har veldig mange ekstra kilo på kroppen, men vet at jeg ikke vil ha dem og de er på god vei bort!

Skrevet

Har ikke hørt om at noen sliter med å føle seg både tykk og for tynn. Jeg bruker av og til å føle meg litt småtjukk, men det er kun når jeg er oppblåst, eller det har gått for mange dager siden sist jeg trente. Føler meg aldri som et beinrangel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...