Gå til innhold

Jeg får ikke sove.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er egentlig kun for min egen del, må fortelle noen hvordan jeg har det akkurat nå. Egentlig burde jeg ha sovnet for lenge siden, men her sitter jeg. Prøvde å sove for ca to timer siden, men måtte bare stå opp igjen, for angsten tok overhånd. Jeg får ikke sove, det føles som om jeg kvelest. Jeg er redd for å dø. Igjen.

Jeg er så lei av alt, jeg er lei av å ligge våken i timesvis hver kveld med dødsangst, jeg er lei av å være konstant sliten fordi jeg ikke får nok søvn.

Jeg har pratet med fastlegen min om dette, og står på venteliste hos psykolog nå. Men jeg trenger hjelp NÅ. Jeg orker ikke ha det sånn her lenger.

Har noen av dere KG-brukere en mirakelkur eller en trylleformel som kan gjøre meg frisk akkurat NÅ? Åh, jeg blir gal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, i påvente av time hos psykolog; ha faste timer med fastlegen slik at du har noen å prate med sålenge.

Hvis det bare er når du skal sove, så kan det være en ide med innsovningstabletter evt sovemedisin hvis det ikke fungerer.

Eller evt. en medisin mot angst som kan hjelpe deg....

Ny time hos legen hvertfall, si at du må ha noen form for hjelp NÅ, at du ikke orker å ha det sånn lenger, du får aldri sove nok, du blir sliten, utslitt og enda dårligere.

Angst tapper i tillegg enormt av energi både fysisk og psykisk.

Skrevet

Først og fremst, i påvente av time hos psykolog; ha faste timer med fastlegen slik at du har noen å prate med sålenge.

Hvis det bare er når du skal sove, så kan det være en ide med innsovningstabletter evt sovemedisin hvis det ikke fungerer.

Eller evt. en medisin mot angst som kan hjelpe deg....

Ny time hos legen hvertfall, si at du må ha noen form for hjelp NÅ, at du ikke orker å ha det sånn lenger, du får aldri sove nok, du blir sliten, utslitt og enda dårligere.

Angst tapper i tillegg enormt av energi både fysisk og psykisk.

Jeg har nettopp flyttet, og viste seg å være vanskelig å finne ny fastlege som har ledig tid så raskt.

Og ang. medisiner er jeg veldig skeptisk på å ta de. Jeg er nesten helt sikker på at det kommer til å utløse angsten enda mer, for da får jeg bivirkninger å tenke på også. Uff. Alt er så vanskelig.

MEN, jeg skal få hjelp, og jeg skal komme over det, men er bare noen kvelder som er værre enn andre. Slik som denne. Derfor hjelper det å prate litt om det, enten her på forumet, eller med venner. Hva skulle jeg gjort uten internett i disse sene nattetimer.

Skrevet

Huff, jeg tror jeg vet hvordan du har det. Dødsangst er forferdelig! Har det selv, så jeg vet hva det er. I perioder har jeg også hatt problemer med søvn pga det. Jeg er heller ikke noen tilhenger av medisiner sånn generellt, men sovemedisin kan være god å ha for en periode. Får man ikke nok søvn, øker angsten, og da kommer man inn i en ond sirkel.

Hva er det du tenker på når du har dødsangst? Har du en alvorlig sykdom? Eller har det skjedd noe spesiellt som kan ha utløst det?

Min dødsangst kan variere i perioder, alt ettersom hvordan livet er akkurat da. Men jeg tenker ofte på om jeg kanskje kan ha, eller få en alvorlig sykdom jeg kan dø av. Jeg er redd for å bli liggende syk, og tilslutt dø. Jeg frykter at jeg skal dø ung, og måtte forlate de nærmeste osv. Og så grubler jeg på alt mulig rundt døden i seg selv. Tanken på det å være noen, til å bli til ingenting, er svært ekkel.

Jeg synes du skal oppsøke lege e.l, slik at du kan bli henvist til en psykolog/terapaut. Det kan være godt å ha noen å snakke med. Det er vondt å gå med slike tanker alene. :klemmer:

Skrevet

Dette er egentlig kun for min egen del, må fortelle noen hvordan jeg har det akkurat nå. Egentlig burde jeg ha sovnet for lenge siden, men her sitter jeg. Prøvde å sove for ca to timer siden, men måtte bare stå opp igjen, for angsten tok overhånd. Jeg får ikke sove, det føles som om jeg kvelest. Jeg er redd for å dø. Igjen.

Jeg er så lei av alt, jeg er lei av å ligge våken i timesvis hver kveld med dødsangst, jeg er lei av å være konstant sliten fordi jeg ikke får nok søvn.

Jeg har pratet med fastlegen min om dette, og står på venteliste hos psykolog nå. Men jeg trenger hjelp NÅ. Jeg orker ikke ha det sånn her lenger.

Har noen av dere KG-brukere en mirakelkur eller en trylleformel som kan gjøre meg frisk akkurat NÅ? Åh, jeg blir gal...

Jeg vet akkuratt hvordan du har det. Jeg turte heller ikke å sove, for jeg var redd for at jeg skulle dø. Og jeg hjertet mitt pleide å "fly" avgårde, og ofte kjentes det ut som om jeg falt og falt.

Det var vel så ille at moren min måtte ligge ved siden av meg om natten. :rødme:

Men idag er jeg helt frisk. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg slik jeg ble hjulpet!

Jeg spiste meg frisk, for å si det sånn, og har aldri hatt problemer med dette siden.

Det er visse matvarer man må unngå, som gjør at man kan få problemer med angst og depresjon.

Hvis du vil vite mer, må du bare si ifra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...