Gå til innhold

Forvridd syn på mat og vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er undervektig, og vet det. BMIen min har begynt å komme på under 18 (har ligget og vippet rundtomkring undervektig alltid, men er nå godt under), etter at jeg det siste året har gått ned litt vekt.

Jeg vet jeg er tynn. Jeg vet jeg har gått ned (fra maksvekt sist sommer til minmusvekt denne sommeren 5 kg, kanskje normal svigning?). Jeg prøver nå å holde mer øye med inntaket av mat, som nok kunne vært mer, og har derfor meldt meg inn i grete roedes vektklubb. Det er ikke alt jeg veier, hvertfall ikke hver gang, og velger matvarene som ligner mest om de ikke allerede ligger inne, så det blir ikke helt nøyaktig akkuratt, og har fått meg noen vekkere angående at det innimellom blir et litt for lite inntak.

Men problemet virker som om det ligger litt i alt det som er inprentet i hjernen min, men alltid velge lett-produkter, passe på inntaket osv. På grete roede tilpasses heller ikke kaloriantallet det at jeg skal opp i vekt så den ligger på 1600 kalorier, noe jeg vet er for lite, men fortsatt så tenker jeg "bra, nå kom jeg til rundt 1600", eller "oi, nå er jeg over" selvom jeg VET jeg burde være godt over..

Merker jeg også begynner å venne meg til den lavere vekten, og vil bare opp en klio-isj, istedenfor 3 eller lignende..

Gaaahh!! Merker jeg har en mental sperre som må knekkes, og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.. Er det noen kloke mennesker som har noen forslag?

Dette ble ganske langt, må bare lufte litt..

(og.. hvor mye er det vanlig å svinge i vekt? Er dette kanskje noe jeg bare kan roe ned med som ordner seg med tiden?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Anonym!

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Het Potet

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...