AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Jeg har bare vært med kjæresten min og føler jeg går glipp av noe. Gjør jeg det? Vi har vært sammen i flere år og han var min første, og til nå siste. Føler at jeg trenger et utløp..en annen person for å kjenne på følelsen, å lære nye ting... Er det dumt?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Det er naturlig. Mennesket er et dyr på lik linje med alle andre dyr. Monogami ble skapt for at menn skulle ha kontroll på kvinnen. Men av naturen er det på ingen måte godt å leve slik. Jeg tror ikke du har det godt av å ha det slik.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Skjønner hva du tenker på, hadde det sånn selv en stund, tenkte at jeg var ung og burde opplevd flere enn en sexpartner. Meeen, så endte jo forholdet av andre grunner, så da var det fritt frem...Og, det var helt herlig, fikk oppleve en mann med stor penis, det var helt herlig.
Kråkesaks Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Jeg har bare vært med kjæresten min og føler jeg går glipp av noe. Gjør jeg det? Vi har vært sammen i flere år og han var min første, og til nå siste. Føler at jeg trenger et utløp..en annen person for å kjenne på følelsen, å lære nye ting... Er det dumt? Det er dumt hvis du har lyst til å fortsette å være sammen med kjæresten din. Hvis du ikke har det så er det bare å gjøre det slutt og ha så mange partnere du vil.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Det er dumt hvis du har lyst til å fortsette å være sammen med kjæresten din. Hvis du ikke har det så er det bare å gjøre det slutt og ha så mange partnere du vil. Stikkord: åpent forhold. Løser alle slike problemer. ;-)
Kråkesaks Skrevet 5. september 2010 #6 Skrevet 5. september 2010 Stikkord: åpent forhold. Løser alle slike problemer. ;-) Men da må også kjæresten ønske et åpent forhold.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 Han ønsker absolutt ikke et åpent forhold, ikke jeg heller. Jeg elsker han og han er god..jeg bare føler at det er mere der ute som er verdt å oppleve
Independent_ Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 Du som menneske har nok store problemer med å holde deg i skinnet dersom du ønsker noe du ikke kan få. Slik er alle mennesker, det vi ikke kan få er det vi vil ha. Om jeg var deg ville jeg faktisk snakket med kjæresten om det, for alt du vet så kanskje han forstår...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #9 Skrevet 5. september 2010 Jeg har bare vært med kjæresten min og føler jeg går glipp av noe. Gjør jeg det? Vi har vært sammen i flere år og han var min første, og til nå siste. Føler at jeg trenger et utløp..en annen person for å kjenne på følelsen, å lære nye ting... Er det dumt? Klart du går glipp av mange opplevelser! Men hvorfor har du følelsen av at du går glipp av noe? Kanskje du kan snakke med partneren din om dette, kanskje han tenker likt som deg? En måte å prøve noe nytt på, er at dere sammen utforsker sex f eks med et annet par? Jeg tenkte en periode som deg, da mannen min hadde litt problemer med reisning(psykiske årsaker). Etterpå har jeg ikke ønsket å ha sex med andre. Derimot har jeg drømt om å ha analt og vaginalt samleie på samme tid. Mens mannen min drømte om å se meg ha sex med en annen dame... Vi har ikke prøvd ut noe, noen av oss, så vidt jeg vet. Lykke til!
Gjest YY Skrevet 5. september 2010 #10 Skrevet 5. september 2010 Jeg har hatt én sexpartner før kjæresten min. Jeg tenker så og si aldri på sexen jeg hadde med eksen. Det er det livet nå som er viktig. - Å ha fine opplevelser nå. Det er nå som er livet. Hva som har skjedd tidligere er ikke så viktig, mener jeg. I alle fall ikke når det kommer til sex. Jeg synes ikke mimring er så viktig. Hvis du har det godt med kjæresten, synes jeg det er synn å gå fra ham på grunn av at du vil prøve sex med flere.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. september 2010 #11 Skrevet 5. september 2010 Jeg tror du både går glipp av mye, samtidig som du også tjener svært godt på å være i et stabilt forhold med kun en partner. Man blir veldig trygg på egen seksualitet ved å ha en partner over lengre tid. Man lærer virkelig seg selv å kjenne, både med tanke på orgasmer og nytelse, og med tanke på tilitt, kjærlighet, respekt og egne grenser og premisser. Men det er lett å bli fanget av rutinesex. Du trenger jo forsåvidt ikke en ny partner for å finne ny, spennende sex. Dere kan kjøpe en bok med forskjellige sexstillinger, kjøpe et nytt leketøy, utforske rollespill osv. Men du kan også ha veldig godt av å lære deg å ha sex med andre. For hver partner er jo unik, og hvert seksuelle samspill er forskjellig. Så det du synes er digg med kjærsten din er ikke nødvendigvis digg med en annen partner. Tror rett og slett du må veie opp og ned selv. Hva er viktigst for deg? Kjæresten din som du elsker, eller dine egne behov/ønsker?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #12 Skrevet 5. september 2010 Han ønsker absolutt ikke et åpent forhold, ikke jeg heller. Jeg elsker han og han er god..jeg bare føler at det er mere der ute som er verdt å oppleve Du har hørt det der om gresset og den andre siden. Sex er oftest best med den du elsker. Dersom du slutter å elske han så for al del bryt ut av forholdet, men det er ikke sikkert det blir bedre eller dårligere med noen annen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå