AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1 Del Skrevet 5. september 2010 I stad lånte jeg bilen til søstra mi. En Wolkswagen Golf. Det er litt uvant bil for meg, så det endte opp med at jeg girte feil. Skulle gire fra 4. til 3., men den gikk inn i første gir. Motoren gikk i hundre en liten stund. Merket ikke noe rare lyder i bilen etterpå, og den gikk helt fint. Tror dere noe kan ha blitt ødelagt likevel? Har ikke sagt i fra til min søster enda, for jeg er redd for ikke å få låne bilen mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 5. september 2010 #2 Del Skrevet 5. september 2010 Det er slik som skjer, og vanligvis kjenner man det når man er på vei ut med clutchen slik at man frikobler med en gang igjen. Jeg regner med det var det du også gjorde, og da er det vanligvis ikke noe stor fare for at det har skjedd noen skade. Det du kan sjekke er om clutchen har fått seg en vel hard trøkk. Dette gjør du ved å se om den slurer når du akselerer hardt. Dersom den da slurer, så er det et tegn på at den straks må byttes, men som sagt så er sjansene små... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia99 Skrevet 5. september 2010 #3 Del Skrevet 5. september 2010 jeg girer feil hele tia jeg.. ingen fare. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #4 Del Skrevet 16. september 2010 Egentlig litt godt gjort å få den i 1 gir i fart. På de fleste bilen skal det litt til... Men er man litt hardt hendt går det jo... Man får den som regel ikke i gir, man hører bare at det skurrer. Men uansett da, det gikk sikkert helt fint med girkassa og kløtsjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå