Gå til innhold

Husarbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må du be mannen din om å gjøre diverse ting i huset, eller gjør han du uten at du sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du be mannen din om å gjøre diverse ting i huset, eller gjør han du uten at du sier noe?

Begge deler.

I dag hadde han feiet gulvet før jeg sto opp, og det ble jeg veldig glad for.

Han gjør alt jeg ber ham om, hvis jeg ber ham om det, men jeg orker ikke lenger bruke tid og energi på å be ham om å gjøre ditt og datt, det er mye lettere å gjøre det selv.

Tidligere ble jeg irritert hvis oppvaskmaskinen måtte tømmes, og han bare plukker ut en tallerken og ett glass (fordi det er det han har bruk for der og da).

Da kunne jeg si: "hallo, så lenge du tar ting ut av oppvaskmaskinen kunne du jo satt på plass resten også...", og så ble han irritert fordi jeg ikke innså at hans metode var lettere.

Da irriterer jeg meg mindre hvis jeg ikke forventer at han skal rydde ut av oppvaskmaskinen. Jeg

Eller hvis vaskemaskinen er ferdig, og han ikke tenker på å henge opp klærne, eller legge sammen klærne som er tørre, eller legge på plass klær som jeg har lagt sammen...

Han gjør det hvis jeg ber om det, men hvorfor bruke tid og energi på noe som er enklere å gjøre selv?

Så jeg har sluttet å forvente at han gjør slike ting, og gjør det heller selv hvis ikke han gjør det uoppfordret. Det medfører mye mindre irritasjon for begge parter, fordi det er slik at så lenge jeg ikke forventer noen ting, blir jeg heller ikke skuffet når han ikke gjør noe uoppfordret.

Jeg blir bare positivt overrasket når han gjør ting uten at jeg spør først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falle meg inn å be min mann gjøre husarbeid, for han er gammel nok til å vite at det må gjøres. På lik linje som han ikke ber meg om noe med husarbeid heller, siden jeg også er voksen nok til å forstå hva som må gjøres.

Og heldigvis er han en slik mann, noe annet ville vært helt uaktuelt å leve med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste gjør vi husarbeid automatisk uten å bli bedt om det av den andre, vi har klart fordelte oppgaver. Innimellom ber han meg gjøre enkelte ting, og andre ganger ber jeg han gjøre ting, da som regel på grunn av tidspress/jobb eller sykdom. Ser noen at noe må gjøres tas det som regel tak i med en gang, ingen av oss er glad i å dytte på oppgaver.

Endret av Atheene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gjør ikke en eneste ting, sjeldent innen dagen er omme om jeg ber ham om noe også. Men til gjengjeld er jeg arbeisløs for tiden og er hjemme ikke at det er en unnskyldning til at jeg skal plukke opp hans søppel som han hiver rundt om, for å ikke snakke om sokkene som til stadighet ligger midt på stuegulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ansvaret for noe av husarbeidet. Jeg ser helst at det skulle vært gjort hver uke, men vi har ulik oppfatning av hva som er nødvendig... Derfor må jeg minne han på at nå er det en uke siden sist! Som oftest går det da en dag eller to og så gjør han det. Han er ikke så veldig flink til å rydde opp etter seg. Jeg er sykemeldt pr tiden så jeg setter ofte frokostbestikket hans på kjøkkenbenken fordi jeg ikke gidder/orker å se på det når jeg går hjemme om dagen... Men når det er sagt er han flink til å overraske: plutselig hadde han for eksempel vasket vinduene på ut-og innsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...