Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera


FireFairy

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe et nytt kamera, og har funnet et som vi mener er bra. Men det er ikke speilrefleks på, og det hadde vi egentlig tenkt vi skulle ha. Har lest litt om det, så veit at på et speilreflekskamera vises bildet sånn som det vil bli etter det har blitt knipset (vanskelig forklart kanskje..). Men er det mere? På et digitalt kamera er det jo bare å knipse til en har et bilde en er fornøyd med, og dermed er det kanskje ikke like viktig med speilrefleks? Eller?

Kameraet vil bli brukt til privat fotografering, av familie, venner, på turer og ellers når vi er ute i naturen. Det er 10 megapixels på det, så vi kan forstørre de bildene som blir veldig fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedpoenget med speilrefleks er jo kontrollen du får over bildene, ved å kunne bytte objektiver og bruke alt manuelt.

For den bruken du skal ha, familie, venner og turer, syns jeg ikke du trenger et speilrefleks. Husk at det veier litt, er dyrere så du blir mer "redd" for det, og er vanskeligere å bruke. Har du ingen interesse for bilderedigering, syns jeg ikke man trenger speilrefleks.

Hvis du likevel bestemmer deg for et speilrefleks, gå for en av de enkleste modellene uten alt for mye ekstra. Men jeg hadde ikke kjøpt et speilrefleks om jeg var deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...