Gå til innhold

Kløe etter antibiotika

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nylig gått på en 5-dagers antibiotikakur mot urinveisinfeksjon.

Noen dager etter jeg avsluttet kuren begynte jeg å klø i huden, og har fått noen "utslett". Disse ser ikke ut som vanlige utslett, men er små områder på huden som hovner opp, som en blemme. De dukker opp, klør, og forsvinner igjen etter en liten stund. Har fått disse på kneet, armen, og nå ryggen.

Noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være elveblest,en allergisk reaksjon.

Du burde kontakte legen som gav deg antibiotikaen og fortelle om dette.Om du har mulighet,ta bilde av hevelsen slik at legen kan få beskjed.

Det kan hende du har allergi og må unngå visse typer antibiotika i framtiden.

Alltid når en får sterke reaksjoner,hevelser osv .skal lege oppsøkes

Skrevet

jeg fikk reaksjon på en spesiell type penicilin etter og ha gått på den noen dager, hendene hovna opp og klødde som bare det over alt. Nå har jeg i alle papirer at jeg må ikke ha peniciln. Du må gi beskjed til legen om dette. Det er viktig for hvis det er allergi må du være obs neste gang du får penicilin for man kan få en verre reaksjon. Legen kan best si om dette er en reaksjon eller andre ting som kommer inn i bildet. Men man skal ikke se lett på allergiske reaksjoner når det gjelder medikamenter. T.o.m. i journalen min på sykehuset hadde de fått beskjed om hva type medisin jeg ikke må ha. Dette i tilfelle ulykke osv. når man ikke kan gi beskjed selv.

Skrevet

Samme som Mona. Bare at det ikke er formalisert på den måten, fordi min forrige fastlege var en idiot. Skal ta det opp med hun nye neste gang jeg er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...