Gå til innhold

Når slutter de å gråte for alt ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

2 åringen vår legger seg jo støtt og stadig ned på gulvet og skriker og gråter av full hals hver gang verden går henne litt imot .

Syntes det er ganske slitsomt jeg ..

Når slutter barn med å begynne å gråte for alt mellom himmel og jord ?

Jeg ser feks eldre barn gjøre dette hver gang de ikke får viljen sin .

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Trassalderen startet for søsteren min i 2-3 årsalderen. Hun hylte for absolutt alt, og det å være storesøster var bare et slit! Hvor lenge den varer kommer ann på, men det viktigste er vel egentlig hvordan du håndterer situasjonen og oppdrar henne. Mange eldre unger hyler for ingenting ganske enkelt fordi de vet at de får viljen sin da.

Så bare lær henne at hyling ikke får henne noen vei : )

Endret av BabyBlue
Skrevet

TS her .

Jeg mente selvfølgelig at :

Jeg ser ikke eldre barn gråte for alt mellom himmel og jord .

Lurer på når de ca slutter ?

Skrevet

Det varierer. Hvordan takler du det når det skjer?

Det kommer flere trassaldre, så du har noe i vente. I 5-årsalderen er det som regel lite trass men så kommer syvårskrisa. Og prepuberteten, pubertet, men ta en ting av gangen så ordner det seg nok skal du se. :)

Skrevet

har ei jente i barnehagen som i følge mor skriker og griner for allting, hun prøvde det noen ganger i barnehagen også, men siden det ikke hjelp noe sluttet hun med det når hun er i barnehagen:-) poenget er at om grining og trassing virker, selv om det bare er en gang i blandt, så vil de prøve det hele tiden, de vet jo ikke om dette er en av gangene det virker:-)

står du på krava dinne og overser trassingen vil den fort bli bedre.

Skrevet

De slutter kanskje med det når de skjønner at det ikke nytter å gråte for å få oppmerksomhet og viljen sin. Hvis de lærer seg at de tå grine virker vil de jo fortsette me ddet. Jeg vil også tro at det har noe med språkutviklingen å gjøre. Når de har lært å kommunisere ut frustrasjon verbalt vil jeg tro det blir mye mindre skriking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...