Gjest goodtwin Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 I kveld trodde jeg at jeg og samboeren skulle feire at det var et år siden vi hadde vår første "date", så jeg tenkte jo at vi kunne gå på samme stedet i år og spise og se hvor kvelden førte oss (klisje klisje ja ), men så viste det seg at samboeren hadde en firmafest i dag, noe som i følge han skjer en gang i skuddåret, så har jeg ikke samvittighet til å legge fram planene mine... så jeg sender han på firmafest og tenkte istedet at jeg skal kose meg med en skikkelig god middag og dessert her hjemme, mens jeg nyter en kveld aleine (for de har det ikke blitt så mange av etter at jeg ble samboer ) Planen er å lage chiliglassert kyllingfilet, for det så jeg i en kokebok og det så skikkelig godt ut, men jeg vil også unne meg en skikkelig god dessert (gjerne noe med sjokolade) som er ganske enkelt å lage til en person... så.. noen gode forslag/ oppskrifter?
Lykkelitenen Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 NOe so er veldig enkelt og godt er bakte pærer emd after eightsjokolade! halve hermetike pærer leges i en form med mintsjokolade over og bakes i ovnen til de er gjennomvarm og sjokoladen er smeltet. jeg har ikke laget denne på lenge, så husker ikke om sjokoladen skal på fra begynnelsen av eller om den legges på de siste minuttene, men jeg er ganske sikker på at eg kjapt googlesøk finner ut av det Sjokolademiffis eller sjokoladefondant er jo også godt!
Gjest goodtwin Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 ikke dumt! Jeg elsker jo after eight, og jeg har tilfeldigvis noen hermetiserte pærer i skapet. Takk for godt tips!
Lykkelitenen Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=233975 her er den også forklart, sjokoladen skal på når den slenges i ovnen
Gjest Spinell Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Ekstra godt med en kule vaniljeis til!
Wonders Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 ja, det var smart! Har is her. Denne blir knall bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå