Gjest Troms-jenta Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Jeg vil først og fremst si at jeg ikke er ute etter noe kritikk eller dritt. Jeg setter så klart stor pris på alle svar, men spar meg for kritikk. Saken er den at jeg i over lengere tid har levd på ganske få kalorier. Noe som igjen har ført til at jeg har en usedvanlig lav forbrenning vil jeg si hvertfall. Jeg er IKKE fornøyd med kroppen min, å det har i to år hindret skolegang for meg. Jeg sliter med selvbildet, så høyt at jeg ikke tørr å gå ut å trene som vanlige mennsker gjør. Jeg prøver å spise sundt, men hva skjer ? Jeg legger på meg, eller så står vekten bom stille. Jeg VET at jeg ikke er feit, men jeg er lubben, selvom jeg har en ok BMI. Den ligger på 20-21. I den siste tiden så har disse problemene blitt verre og verre, å jeg må si at fettsuging eller operasjon er veldig fristende. Jeg er en person som er livredd sprøyte, tannlege..fyfisk smerte generelt, men om jeg så kunne fått magefettet skjært av uten bedøvelse ville jeg hvert villig til å gjøre det. Dette er ikke tull en gang, hadde det hvert at proffe folk ( slike folk ville ikke gjort det uten bedøvelse heller da, men dere skjønner sikkert poenget) så hadde jeg faktisk gjort det. Alt for å bli kvitt fettet på magen. Det er unormalt mye i forhold til vekten min egentlig, så jeg skjønner ikke hvor det fettet kan komme i fra og i det hele tatt hva det gjør på magen min. Jeg har ganske slanke bein, veltrente osv men nedre del av magen og rundt rompen er enormt. Så stort at jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg. Liker lange gensere og tighst, siden jeg føler at jeg skjuler magen da, men mine ok bein synes. Men slik kan jeg ikke gå kledd hele tiden pga jeg skammer meg over meg selv? Liker trange ting også, men det er fra hodet og ned til litt over rompen. Det er masse fett der som sagt. Jeg kan bruke begge hendene, å "samle" alt fettet i håndgrepet. Da ser jeg hvordan jeg KUNNE sett ut. Da står magen i bedre stil til bena og resten av kroppen. Jeg har noen gode perioder hvor jeg kan ut å jogge i skogen, men som vanlig blir det med hoppetau hjemme. Men i lengden kan jeg love dere at det blir kjedelig hver dag ( jeg trenger rutiner, altså skal jeg trene må det bli hver dag) men jeg kunne fint gått turer å jogget hver dag ( elsker det faktisk!) hadde det ikke hvert for at jeg som sagt sliter litt. Tenker at andre synes jeg er stygg. Jeg kan ikke gå til legen å si hvor problemet ligger heller eller ? " jeg føler meg så stygg, tørr ikke vise meg ute" da vil han se etter å se alle feilene mine. Men det er uansett ikke det som er verst, det er akkurat magen. Jeg ser ok ut ellers, hvertfall i forhold til mage-problemet. Men jeg vil ikke la livet gå i fra meg pga magen min, så hvorfor ikke ta fettsuging ? Kan man gjøre det når man er 17 år, uten godkjenning av foreldre ? Om ikke, så finnes det vel noen steder som hadde gått med på det ?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Du får aldri i livet innvilget slankeoperasjon. "Problemet ditt" ligger i tankene og følelsene dine. Søk hjelp for det og gå til samtaler hos folk som vet og kan masse om forstyrrelser. Jeg unner deg av hele mitt hjerte å bli glad i deg selv akkurat slik som du er. Du duger!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Seriøst: les på disse sidene her, og ta kontakt med interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser. De har masse kunnskap om det du går igjennom nå, og kan hjelpe deg videre til å bli frisk. http://iks.no/iks/spiseforst/
Berentsens Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Snakk med legen din og be om henvisning til psykolog. Det kan se ut som om du trenger hjelp til å se hvordan kroppen din egentlig ser ut. Og følg linken som er gitt til IKS.
Kråkesaks Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 (endret) Kjære Troms-jenta! Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Het Potet. Endret 4. september 2010 av ninuska_ Reparerte linken.
Fremhevede innlegg