AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #61 Skrevet 7. september 2010 Jeg lagde denne tråden, fordi jeg ville vite hva dere syns, og hva dere ville gjort eller tenkt om dere var i min situasjon. Takk for alle svar, både medfølende og de kritiske. Jeg tåler det, men jeg blir bare litt lei meg.. Nå skal jeg legge meg TS
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #62 Skrevet 8. september 2010 Jeg opplevde som gravid og sykemeldt pga depresjon og sosial angst, og selv da som jobbsøkende selv om jeg egentlig ikke var istand til å arbeide da siden jeg var sykemeldt, fikk beskjed fra saksbehandleren min fra NAV om at jeg ikke sto på nok for å skaffe meg nytt arbeid. Jo, for DET var jo så enkelt med mage og greier. Opplevde også, da min kjære måtte skaffe seg ny jobb, at hu begynte å legge an på han og spurte om han hadde kjæreste osv. Kjempeprofft! Hu klarte å rote vekk papirene mine stadig vekk, og det endte med at hu måtte ringe meg og unnskylde alt sammen etter at jeg hadde snakka med overordnende og klagde på alt sammen. De er langtifra profesjonelle, enkelte saksbehandlere. Ekle menneske.
Gjest Nanette Skrevet 8. september 2010 #63 Skrevet 8. september 2010 Jeg lagde denne tråden, fordi jeg ville vite hva dere syns, og hva dere ville gjort eller tenkt om dere var i min situasjon. Takk for alle svar, både medfølende og de kritiske. Jeg tåler det, men jeg blir bare litt lei meg.. Nå skal jeg legge meg TS Jeg er enig med deg, det var høyst upassende! Noen saksbehandlere skulle aldri hatt den jobben de er i.
Gjest Airi Chikako Skrevet 8. september 2010 #64 Skrevet 8. september 2010 Jeg har i alle fall både overhørt og opplevd både det ene og det andre i løpet av den perioden jeg måtte gå til Nav. Føler ikke for å måtte utdype det her inne, vil bare si nok en gang at jeg stiller meg 100% bak ts i denne saken. Stakkars jente; uansett hvor urimelig saksbehandler synes kravene dine er, har hun ingenting med å komme med sånne utbrudd. At brukere her inne kan komme på å stille spørsmål ved hvor vidt det er noe i det blir bare for dumt. Uansett om det skulle være hold i påstanden (som jeg tviler sterkt på at det er), er ikke det noe man skal slenge i trynet på en person som i utgangspunktet er i en sårbar situasjon. Dessuten er det rimelig drøye påstander, som kan ende i at psykiateren mister jobben. Nå tror jeg dette først og fremst var en frekk person som slang med leppa, men sånne påstander for fort bein å gå på, og jeg synes ts skal fortelle hele historien til psykiateren, så han er forberedet på hvilke rykter som florerer.
Gjest Alabama Skrevet 8. september 2010 #65 Skrevet 8. september 2010 For å forsvare de ansatte litt; ja, de jobber i et serviceyrke, men det er ikke sånn at de skal selge et produkt. De trenger ikke slikke deg opp etter ryggen for at du skal komme tilbake dit. De opplever sikkert utrolig mange sutrete og klagende mennesker i løpet av en arbeidsdag, som sikkert ikke er veldig motiverende eller oppløftende for humøret. TS nevner en enkelt ansatt, og så kommer det beskyldninger mot en hel etat!?? Får dessuten inntrykk av når jeg leser tråden, at alle har vært innom NAV?? :klø:
Gjest Alabama Skrevet 8. september 2010 #66 Skrevet 8. september 2010 Overrasker meg ikke i det hele tatt at noen på NAV kan si noe sånt. Maken til kalde og usolidariske mennesker skal du lete lenge etter. De har jo et regelverk å forholde seg til.
Gjest Airi Chikako Skrevet 8. september 2010 #67 Skrevet 8. september 2010 Får dessuten inntrykk av når jeg leser tråden, at alle har vært innom NAV?? :klø: Akkurat det synes jeg ikke er så rart. Det kan jo være på grunn av at tråden handler om NAV. Ganske naturlig at vi som har vært innom engasjerer oss. + at en ganske stor prosent av befolkningen er innom NAV på et eller annet tidspunkt i livet.
Gjest Airi Chikako Skrevet 8. september 2010 #68 Skrevet 8. september 2010 De har jo et regelverk å forholde seg til. Den behandlingen jeg har fått har ikke vært tuftet på noe regelverk, det har ikke den behandlingen ts har fått heller. Men jeg kom ikke egentlig innom denne tråden for å syte over ting som skjedde for en god stund siden.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #69 Skrevet 8. september 2010 Når jeg var innom nav for å få foreldrepenger kunne ikke den ansatte sitt eget regelverk. Hun henviste meg til sidene til nav på nett, men de hadde jeg jo lest og mine spørsmål var da en utdypning av dette. Dama hadde rett og slett ikke peiling, hun satt og trykket febrilsk inne på nav.no til jeg bare gikk.
Gjest Alabama Skrevet 8. september 2010 #70 Skrevet 8. september 2010 Overrasker meg ikke i det hele tatt at noen på NAV kan si noe sånt. Maken til kalde og usolidariske mennesker skal du lete lenge etter. Den behandlingen jeg har fått har ikke vært tuftet på noe regelverk, det har ikke den behandlingen ts har fått heller. Men jeg kom ikke egentlig innom denne tråden for å syte over ting som skjedde for en god stund siden. De kan ikke la alle mulige tragiske historier gå innover seg. De er nødt til å distansere seg fra personene og historiene og forholde seg til regelverket. Selv om dette innebærer at de oppfattes som "kalde" og "usolidariske".
Gjest Airi Chikako Skrevet 8. september 2010 #71 Skrevet 8. september 2010 De kan ikke la alle mulige tragiske historier gå innover seg. De er nødt til å distansere seg fra personene og historiene og forholde seg til regelverket. Selv om dette innebærer at de oppfattes som "kalde" og "usolidariske". Nei, men som du selv sier har de et regelverk å forholde seg til. Det ble rett og slett forbigått i min situasjon. Jeg er glad jeg hadde et nettverk rundt meg i den perioden, fordi det tok lang tid før jeg kom igjennom og faktisk fikk det jeg hadde krav på. Dessuten er jeg ganske sikker på at man som ansatt i NAV rett og slett ikke har lov til å sitte og lire av seg at "du må ha ligget deg til det!".
Capt. Obvious Skrevet 8. september 2010 #72 Skrevet 8. september 2010 For å forsvare de ansatte litt; ja, de jobber i et serviceyrke, men det er ikke sånn at de skal selge et produkt. De trenger ikke slikke deg opp etter ryggen for at du skal komme tilbake dit. De opplever sikkert utrolig mange sutrete og klagende mennesker i løpet av en arbeidsdag, som sikkert ikke er veldig motiverende eller oppløftende for humøret. TS nevner en enkelt ansatt, og så kommer det beskyldninger mot en hel etat!?? Får dessuten inntrykk av når jeg leser tråden, at alle har vært innom NAV?? :klø: Det finnes sikkert mange profesjonelle nav ansatte som gjør det de skal og oppfører seg på en profesjonell måte, men jeg syntes mildt sagt det er svært nedrig når man trekker trådstarters opplevelser i tvil. Ja, jeg skjønner at det er frustrerende å få mange sinte og frustrerte mennesker i en vanskelig situasjon på døra hver eneste dag, men man kan faktisk ikke tillate seg å uttale seg så uprofesjonelt mot nav brukere. Nei, det skal heller ikke selges et produkt, men selv om ikke nav ansatte skal anstrenge seg for å få deg tilbake, så skal de likefullt oppføre seg profesjonelt og følge regelverket. Faktisk har de et ansvar for å gi verdier tilbake til brukerne, som gjerne har betalt skatt i mange år. Det er ikke slik at alle nav brukere er snyltere, for en andel av skatten din finansierer faktisk den daglige driften av nav, og man bør da kunne forvente en meget profesjonell holdning på samme måte som i hvilken som helst annen statlig aktør. For det er ikke slik at statlige aktører, deriblant nav kun er tjenester som tilbys befolkningen uten betaling, den betales gjennom skatteseddelen. Nå er det jo selvsagt forskjell på saksbehandlere, men jeg skjønner heller ikke hva de saksbehandlerne som opptrer uprofft egentlig ønsker å oppnå. Misnøye mot brukerne vil selvsagt føre til ennå mer misnøye rundt nav, flere klagesaker og følgelig merarbeid for saksbehandlere som allerede er i en hektisk hverdag. Med andre ord er ikke dette noe som bare trykker brukerne ned i søla, men også noe som forverrer arbeidsdagene for saksbehandlerne selv. Snakk om å møte seg selv i døra.
Kråkesaks Skrevet 8. september 2010 #73 Skrevet 8. september 2010 (endret) Synes bare det er tragisk at man aldri skal bli kvitt all denne skittkastingen om NAV. Hvorfor hørte vi ikke dette om trygdekontorene. De samme medarbeiderne jobber der ennå. Jeg har hatt negative (og positive) erfaringer med Trygdekontoret også. H*n ene jeg var hos som behandlet meg særdeles dårlig sluttet forøvrig etterpå. Endret 8. september 2010 av Het Potet
Gjest Kim Skrevet 8. september 2010 #74 Skrevet 8. september 2010 Ja, for ikke så lenge siden slang nav med leppa, og sa noe veldig upassende... De spurte meg om jeg hadde ligget med psykiateren min, som jeg går til. Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg er ganske langt nede, og er ikke sterk i psyken tiden. Jeg ble helt satt ut, og sa ingenting på dette... Føler meg bare ekkel for tiden, og har litt problem med å forholde meg til nav akkuratt nå. Freidig, uproffesionelt og noe de på ingen måte har behov for å vite i forhold til deres jobb.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #75 Skrevet 8. september 2010 Hei. Ville bare si at jeg pratet med psykiateren min idag, og han tok det veldig alvorlig. Han sa han skulle prate med nav - altså den personen det gjaldt. Han sa også at om han hadde sagt noe sånt til meg, så hadde han mistet jobben på dagen. TS
Colargol Skrevet 8. september 2010 #76 Skrevet 8. september 2010 Nå leste ikke jeg alle svarene -så jeg vet ikke om noen har foreslått det før, men kan dette bare ha vært et forsøk på en spøk som bare var skikkelig klein og upassende? Altså at psykiateren din har skrevet en såpass lett å forstå og god søknad at saksbehandleren tok en "hehe, har du ligget med psykiateren din eller? For med denne søknaden så får vi jo ordnet det hele på null komma niks". Fortsatt noe en saksbehandler absolutt ikke burde sagt til deg som bruker altså! Men ble det sagt med humor så hadde jeg avvist det som en "teit saksbehandler, men jaja, rare folk med dårlig humor finner man overalt" -ble det derimot sagt med en seriøs mine så ville jeg klaget personen inn til nav med en gang.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #77 Skrevet 8. september 2010 Nå leste ikke jeg alle svarene -så jeg vet ikke om noen har foreslått det før, men kan dette bare ha vært et forsøk på en spøk som bare var skikkelig klein og upassende? Altså at psykiateren din har skrevet en såpass lett å forstå og god søknad at saksbehandleren tok en "hehe, har du ligget med psykiateren din eller? For med denne søknaden så får vi jo ordnet det hele på null komma niks". Fortsatt noe en saksbehandler absolutt ikke burde sagt til deg som bruker altså! Men ble det sagt med humor så hadde jeg avvist det som en "teit saksbehandler, men jaja, rare folk med dårlig humor finner man overalt" -ble det derimot sagt med en seriøs mine så ville jeg klaget personen inn til nav med en gang. Var nok ikke noe humor her i gården, hun virket gretten og sa det med en sur tone. Om hun prøvde å være humoristisk, så var det et dårlig forsøk iallefall. TS
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #78 Skrevet 8. september 2010 Desuten likte hun ikke søknaden i det hele tatt, hun mente jeg ikke hadde krav på dette. TS
Colargol Skrevet 8. september 2010 #79 Skrevet 8. september 2010 Ok, men da er det jo noe annet! Bra du har satt psykiateren din på saken da -du kan også fint be om å bli tatt av listen hennes med en gang også (det kan du gjøre selv over telefon om du tør), slik at du ikke får henne som saksbehandler igjen. Om det blir en personalsak ut av dette så er det slett ikke sikkert at hun får sparken eller blir suspendert med en gang, sånnt tar ofte tid om det ikke er noe som er direkte regelbrudd. (Dette blir jo en ord mot ord sak, selv om du har rett så har du ingen bevis og da kan dette ta tid).
Rararara Skrevet 8. september 2010 #80 Skrevet 8. september 2010 Skjønner ikke hvorfor noen vil finne på slike historie som Ts gjør her. Det er åpenbart for alle at du skrøner. Har du ikke fått det du ville på NAV? Er det derfor du vet dette? Det finnes regler og lover for hva man har rettigheter til. Syned det er urettferdig mot hardt arbeidende NAV-ansatte å komme med slik skittpreik. Jeg har selv opplevd en ansatt på NAV som inne på kontoret sitt begynte å gråte. Og det av bare utmattelse. Ingen av oss ser hvor hardt og mye de jobber for at vi skal få det vi har rett på. Og de har alltid vært smilende og høflige mot meg og alle de jeg kjenner. Synes det er blitt en mote å hakke på NAV nå. Jeg synes det er utrolig uproffesjonelt å begynne å gråte på kontoret foran en kunde. Eller er du kanskje ansatt hos Nav? Jeg synes ikke dine historier om hvor fint du og alle (faktisk...) du kjenner blir behandlet hos Nav er noe mer troverdig enn TS sin historie..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå