Gå til innhold

Nav sa noe upassende til meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

NAV har ikke gjort noe galt, men en saksbehandler hos NAV har gjort noe som er uprofft. Hvilken utdannelse har denne personen?

Jeg ville ha kontaktet hennes sjef og gitt beskjed om saksbehanders oppførsel samt bedt om en ny vurdering (hos en annen person). Dessuten har du krav på å lese din journal om du skulle lure på hva de har skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@AnonymBruker som tror TS er et troll: Selvom DU har fått god behandling betyr ikke det at alle opplever den samme gode behandlingen. Noen jeg kjenner har noen i nærmeste familie som jobber på NAV, og jeg blir fortalt at den personen er ikke noen man vil ha som saksbehandler. Har visstnok blitt ganske kald og lite hyggelig med årene. Kjenner også noen andre som har vært hos NAV og fått kjempegod behandling!

Skrevet

NAV har ikke gjort noe galt, men en saksbehandler hos NAV har gjort noe som er uprofft. Hvilken utdannelse har denne personen?

Jeg ville ha kontaktet hennes sjef og gitt beskjed om saksbehanders oppførsel samt bedt om en ny vurdering (hos en annen person). Dessuten har du krav på å lese din journal om du skulle lure på hva de har skrevet

Jeg vet ikke hva slags utdannelse hun har.

Skriver de journal???

Vet ikke om jeg tør gjøre noen av delene du skriver, så tror jeg bare sier det til psykiateren.

TS

Skrevet

Joda, de har utdannelse, men av og til kan man lure på om de fikk vitnemålet på postordre. Om ts sin historie er sann eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har opplevd og hørt om mye rart nav-ansatte får seg til å si.

... jeg har hørt om noen venner som har noen venner som kjenner noen.... Jerremias

Hva kommer det av at de som har vært brukere av nav her inne snakker godt om dem men de som har hørt ....

Ærlig talt.

Skrevet

... jeg har hørt om noen venner som har noen venner som kjenner noen.... Jerremias

Hva kommer det av at de som har vært brukere av nav her inne snakker godt om dem men de som har hørt ....

Ærlig talt.

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har selv opplevd nav-ansatte som man skulle tro fikk vitnemålet på postordre.

Skrevet

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har selv opplevd nav-ansatte som man skulle tro fikk vitnemålet på postordre.

Men det har de jo ikke. Da spørs det hvem som vurderer feil her...

Skrevet

Men det har de jo ikke. Da spørs det hvem som vurderer feil her...

Nei, det har de ikke. Men at de har utdannelse betyr ikke det samme som at de alltid er profesjonelle og hyggelige.

Skrevet

TS: Om saksbehandleren virkelig sa dette, bør du klage for sånt skal ikke en saksbehandler si. Om du har rett på ytelsen du har søkt om eller ikke kan ingen av oss vite, men en nav-ansatt skal ikke si sånne ting likevel. Om h*n er i tvil om du skal få vedtaket skal h*n be om mer dokumentasjon på at du trenger/har krav på det du søker om.

Skrevet

Ærlig talt.

Jeg har både vært bruker (les: kasteball) og fulgt voksne venner - som til slutt har fått psykiske problemer pga. NAV - til saksbehandler, og har definitivt opplevd mest negativt. Når alt det negative går på person, ikke regelverket, er det stor grunn til bekymring. Regelverket er egentlig ok, det er bare så synd NAV sjelden følger det. Om noen brukere her inne snakker godt om NAV er det selvfølgelig fordi de har møtt tilregnelige personer, eller hatt en enkel situasjon (opplagt diagnose - rett ytelse/tilrettelegging osv.), noe som er flott.

Kan anbefale alle som blir behandlet som dritt hos NAV å ta med seg en de stoler på. Saksbehandlere modererer seg gjerne litt når du har en som kan bevitne hva de faktisk sier.

Skrevet

Ærlig talt.

Du hører ikke etter - eller du leser ikke godt nok.

Jeg har skrevet noen ganger at de fleste på nav har var veldig hyggelig mot meg, men ikke denne damen bl.a.

TS

Skrevet

Nei, det har de ikke. Men at de har utdannelse betyr ikke det samme som at de alltid er profesjonelle og hyggelige.

Selvfølgelig ikke. Men det spys ut så mye urettferdige og tildels uvitende, naive påstander om NAv overalt. Og når man har opplevd og vet hva disse menneskene har stått på,og står på for å gjøre sitt beste, samtidig som polikernes bestemmelser går ut over dem, så blir man sint. Og i kjølvannet av alle negative utspillene så dukker det bestandig opp helt syke beskyldninger.

Selvfølgelig kan personer møtt på navansatte som har en dårlig dag og føle de får en usakelig behandling. Men derfra og spy ut på et forum det Ts gjør, som jeg føler hun blir litt spak på etterhvert, er rett og slett usmakelig.

Det er en kjennsgjerning at sykefraværet er kjempehøgt blandt ansatte i NAV. De har det tøft.

Skulle ønske at de som har opplevd fine ting, et par stykker her har gjort det, kunne komme på banen.

Skrevet

Jeg blir ikke spak, jeg blir oppgitt og lei meg for jeg har ingen rettigheter og ingen vil tro meg og du tror jeg er et troll.

Psykiateren vil nok heller ikke tro meg, men jeg trenger å prate om dette med han for det gikk virkelig inn på meg, det som ble sagt.

TS

Skrevet

Ja, vet jeg ikke er alene om å oppleve ubehageligheter med nav. Iblandt lurer jeg på om de som jobber der er noe "rask" de har samlet sammen fra gaten?

Jeg har møtt YNGRE mennesker som jobber der, og de er helt normale og hyggelige, og de hjelper deg faktisk.

Men mange av de ELDRE som jobber der er ofte de som er ubehagelige. Kanskje de har jobbet der så lenge, og møtt en del dritt, så de gidder ikke bry seg lenger.

Jeg tok den kommentaren jeg fikk veldig innover meg, skal si det til psykiateren neste gang jeg skal dit.

Jeg er ganske sjenert og jeg klarer ikke si ifra om ting. :sjenert:

Når folk sier sånt til meg, så blir jeg bare stille og heeelt satt ut ...

Ts

Vil bar minne deg på det du skrev her. Les det nøye du.

Og husk det neste gang du møter den eldre damen på Nav som bare er noe rask fra gaten.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Men det spys ut så mye urettferdige og tildels uvitende, naive påstander om NAv overalt. Og når man har opplevd og vet hva disse menneskene har stått på,og står på for å gjøre sitt beste, samtidig som polikernes bestemmelser går ut over dem, så blir man sint. Og i kjølvannet av alle negative utspillene så dukker det bestandig opp helt syke beskyldninger.

Selvfølgelig kan personer møtt på navansatte som har en dårlig dag og føle de får en usakelig behandling. Men derfra og spy ut på et forum det Ts gjør, som jeg føler hun blir litt spak på etterhvert, er rett og slett usmakelig.

Det er en kjennsgjerning at sykefraværet er kjempehøgt blandt ansatte i NAV. De har det tøft.

Skulle ønske at de som har opplevd fine ting, et par stykker her har gjort det, kunne komme på banen.

Jeg har hørt om og opplevd trivelige nav-ansatte også. folk som virkelig går inn for å hjelpe brukeren. Men det er ikke det denne tråden handler om. Denne tråden handler om en som er blitt behandlet oppsiktsvekkende dårlig.

Skrevet

Jeg har hørt om og opplevd trivelige nav-ansatte også. folk som virkelig går inn for å hjelpe brukeren. Men det er ikke det denne tråden handler om. Denne tråden handler om en som er blitt behandlet oppsiktsvekkende dårlig.

Man skal vel ikke svelge alt heller. Og det er riktig å gripe inn av og til. Er ikke du Moderator?

Skrevet

Man skal vel ikke svelge alt heller. Og det er riktig å gripe inn av og til. Er ikke du Moderator?

Si meg; er du tilfeldigvis ansatt i NAV..?

Skrevet

Si meg; er du tilfeldigvis ansatt i NAV..?

Nei, men er en såkalt samarbeidspartner med dem. Og vet hva de står for. Men jeg har i tillegg møtt dem som bruker. Dette var i en annen kommune før jeg arbeider der jeg arbeider nå.

de er så skolert og kurset på bl.annet komunikasjon og medmenneskelige forhold at det er helt utenkelig for meg at de kan oppføre seg så uproffesjonelt. Men vi skal være klar over at mange av de som har behov for NAV er syke og i en sårbar situasjon og kan oppfatte ting og det som blir sagt på sin egen måte.

Synes bare det er tragisk at man aldri skal bli kvitt all denne skittkastingen om NAV. Hvorfor hørte vi ikke dette om trygdekontorene. De samme medarbeiderne jobber der ennå.

Skrevet

Jeg har i og for seg opplevd NAV som OK, men har vært utsatt for en del rot. Blant annet at saksbehandleren ikke kjenner til saksområdet mitt godt nok, og at jeg måtte forklare reglene. Det er i og for seg ingen krise, og jeg vet at mange behandlere må kjenne til veldig mange forskjellige saksområder. At de er presset. At de av og til føler seg fortvilet over systemet de er med på å håndheve. Jeg tror at de fleste NAV-ansatte gjør så godt de kan, og at de er der for å hjelpe andre mennesker.

Allikevel har jeg ingen problemer med å tro på TS. NAV-ansatte er også mennesker, og de gjør også feil. Når TS tar det opp her, og ikke blir trodd, er det en retraumatisering av det opprinnelige traumet. Jeg vil råde deg til å heve deg over alle her som vil forsvare NAV, og ta dette videre. Diskuter det gjerne med psykiateren din først for å få den støtten du trenger for å ta dette videre. Dette er definitivt ikke noe du trenger å svare på, det er langt over streken!

Skrevet

Ts

Vil bar minne deg på det du skrev her. Les det nøye du.

Og husk det neste gang du møter den eldre damen på Nav som bare er noe rask fra gaten.

Ja, det føles sånn noen ganger, har jeg ikke lov å føle?

Hvorfor er du sånn mot meg?

Du er jo akkuratt som noen av de på nav, som ser ned på meg og behandler meg dårlig.

Som skuler på klærne mine og kommenterer de.

Og som kommer meg frekke kommentarer fordi de kan det. De vet at jeg ikke tør å sette de på plass, og jeg er ganske sikker på at de snakker bak min rygg. Hadde jeg ikke vært i en sårbar situasjon, så hadde jeg vært sterk nok til å ikke bli behandlet slik. Det er vel delvis min skyld, som lar andre behandle meg sånn. Kjenner jeg begynner å bli ganske deprimert nå, dette orker jeg ikke mer ... syns det er tungt å gå på nav.

TS

Skrevet

Jeg ser ikke noe upassende i det. Det er jo bare å svare ja eller nei

Unnskyld deg?! Det er en person fra offentlig sektor som skal opptre seriøst! Så stiller de sånne spørsmål, og du mener altså at dette ikke er upassende?! Beklager at jeg spør så frekt, men er det noe i veien?..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...