Gå til innhold

Reaksjon på mat/drikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde akkurat begynt å spise middag, men plutselig kjenner jeg at jeg er varm i ansiktet. Sjekker meg i speilet og ser at jeg er rød rundt øyne, på kinnene og på haka. Jeg har aldri reagert på denne måten før, og lurer egentlig på om det kan være matallergi? :klø: Noen som vet hva man kan gjøre, hjelper det å ta zyrtec?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan hjelpe.Da bilde av steder som har hovnet opp så legen kan se

Om du utvikler andre symptomer,kontakt lege.

Skrevet

Jeg får nesten samme symptomene når jeg drikker for mye grapefruktjuice. Blir rød i kinnene, kjeven og på brystkassen. Hvis man reagerer på citrus frukter som sitron, appelsin e.l så får man slike utslett.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Spiste du noe du ikke har spist før? Isåfall så er det ganske sannsynlig at det er en allergisk reaksjon. Zyrtec burde funke. :)

Skrevet

Jeg får nesten samme symptomene når jeg drikker for mye grapefruktjuice. Blir rød i kinnene, kjeven og på brystkassen. Hvis man reagerer på citrus frukter som sitron, appelsin e.l så får man slike utslett.

Jeg er allergisk mot citrus frukter og får ikke slik reaksjon :) Så gjelder jo ikke alle.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Jeg reagerer på noen sitrusfrukter, blant annet Pomelo. Jeg endte opp med astmaanfall, pusteproblemer, hoven munn og ekstremt varmt ansikt etter å ha spist Pomelo. Værste allergiske utbruddet jeg har hatt og jeg turte faktisk ikke legge meg ned for å slappe av før utbruddet var over. Var bare å trave rundt i stua inntil jeg fikk ned pulsen og fikk puste relativt greit. Reagerte tidligre på Kiwi og da ble munnhulen + tunge hoven og prikkete. Huden var ellers fin.

Selv om noen (du) reagerer på den måten på sitrusfrukter, så gjelder ikke det alle.

Skrevet

Jeg har spist alt før, og jeg prøvespiste litt senere for å se om jeg reagerte igjen, og det gjorde jeg ikke :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...