Kianna Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jeg sitter her lettere forvirra å bekymret nå, og håper noen kan hjelpe meg. Jeg har hatt konstante mensblødninger i 6 uker nå, og jeg fatter ikke hvorfor?? Det har variert i mellom normale blødninger, og bare små blødninger til mega blødninger! Det skal nevnes at syklusen min har vært litt på bærtur etter p-pille bruk, men da i det format at jeg ikke hadde den i det hele tatt. Det er 1 år siden jeg slutta på p-piller nå i disse dager. Noen som har peilig på hvorfor jeg har hatt det i 6 uker liksom? Burde jeg dra til legen? Er det noen som har vært borti det samme? Driver også å lurer på om det kan være at jeg ikke har noen døgnrytme eller rytme på noen ting lenger siden jeg går arbeidsledig.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Snakk med legen din, tror nok ingen her inne kan vite hvorfor du blør så lenge. Har selv hatt uregelmessig mens. men ikke så lenge som 6 uker.
Moshalicious Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 dra til legen du .. aldri hørt eller opplevd dette ..
Kianna Skrevet 3. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2010 Takk, tror jeg skal bestille meg en legetime asap!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg hadde så lange blødninger, jeg har PCOS. Var (er gravid nå) veldig slitsomt og frustrerende, husker jeg.
Kianna Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Jeg tok og googlet PCOS. Og ble litt skremt av symptomene på det, for jeg har noen av de. Ikke at jeg skal bli hypokonder nå, men jeg kommer til å spørre legen min det kan være noe sånt jeg kan ha.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Jeg hadde mensen i 11 uker, gikk fra vanlige blødninger til spotting og tilbake til vanlige blødninger. Dette var starten på PCOS for min del. Men det kan også være cyster på eggstokkene, det kan gi blødningsforstyrrelser.
Kianna Skrevet 3. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2010 Det høres veldig ut som det jeg gjennomgår nå. Så da kan det være enten PCOS eller cyster. Off, jeg skal bestille meg legetime på mandag.
Kianna Skrevet 9. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2010 Da har jeg fått svar på hvorfor jeg har blødd såpass lenge. Skriver det her i tilfelle noen andre skulle lure på det samme en gang Jeg bestilte meg time hos legen, som målte blodprosent og fant ut at den var bra. Så henviste han meg videre til gynekolog, som jeg har vært hos i dag. Han tok en klamydia test ført for å utelukke det. Deretter tok han ultralyd av livmora og eggstokkene mine, for å se hva det kunne være. Han fant ut at det var kluss med hormonene mine som gjorde at jeg hadde en ganske tjukk hinne i rundt livmoren. Dette var det som førte til blødningene at den hinna må ut. Så jeg har fått skrevet ut resept på Primolut. En kur som jeg må ta i 10 dager. Dette vil stoppe blødningene. Så etter 3 dager, kommer jeg til å få en sikkelig "kraftig-vanlig" menstrasjon, der etter starter jeg på p-piller igjen for å normalisere syklusen igjen. Og så vil det forhåpentligvis være over. Jeg er så glad for at det ikke var noe mer alvorlig :D
fruBeist Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Takk! Jeg lurer på det samme. Fikk mensen en gang mellom 23 og 27. august (husker ikke akkurat) og i dag er det altså 14. september, og jeg har fortsatt mensen. Har ikke kommet meg til lege enda, men skal gjøre det snart. Skal be om å bli utreda for endometriose (mamma har hatt dette), og så skal jeg nevne PCOS som jeg ser skrevet om over her. Har hatt slike langvarige mens tidligere, men da rundt 14 dager. Har holdt på lenger nå. For 6-7 år siden eller så hadde jeg væskefyldte cyster på eggstokkene, men de var så små at det ikke var noe vits i å gjøre noe med det fikk jeg da beskjed om. Mensen min har alltid vert uregelmessig, og jeg har blitt dårlig av både p-piller og et hormonpreparat jeg fikk i forbindelse med de cystene. Så er skeptisk til å ha i meg hormoner... Får håpe det bare er en slik hinne for min del og, men må få huta meg til legen. Begynner å bli shitlei den syklusen min...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå