Gå til innhold

Bar i bryllupet...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Temaet har sikert vært oppe før,men jeg spør allikevel... Håper dere kan tilgi meg... Jeg ig min kjære fikk vite at vi ikke fikk noe støtte fra hans side når det gjelder det økonomiske... Og det er greit. Men det fører til at vi må gjøre litt forandringer. Blant annet så er det det med drikkevarer. Vi tenkte vi skulle ha åpen bar, men det blir for dyrt nå! Så da fikk jeg en ide om at det kansje går ann at vi serverer vin, cognac og likør til middag og kaffe og så får gjestene bonger på f.eks en gratis longdrink, et glass vin etc. Og skal de ha noe mere så er det mulig å kjøpe mere i baren for en billig penge. Vi skal selvsagt ikke ta altfor mye. Bare slik at det dekker det meste av kostnadene til drikkevarene. På den måten så slipper vi fyllefest ( noe som jeg og min kjære ikke er interessert i å ha i det hele tatt). Det blir en del unge mennesker i bryllupet vårt og vi synes ikke det er noe gøy hvis folk skal drikke seg drita på vår dag og på vår regning. Er dette veldig egoistisk eller kan det la seg gjennomføre?? Vær snill og vær ærlig. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvorfor skulle det være egoistisk? De fleste vet hvor dyrt det er med bryllup. Har vært i bryllup hvor vi fikk utdelt en bong hver. Da var det ingen som leet på et øyelokk en gang. Men det er bra at dere advarer folk på forhånd. Også om at de f.eks. ikke kan bruke kort, bare kontanter om det er slik at lokalet dere leier hos ikke har kortterminal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha festen på hotell. Etter middagen får alle gjestene to bonger hver som de kan bruke til det de vil i baren. Drikke utenom dette betaler de selv.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bryllupet på hotell/Gjestegård,

og vi fant ut at vi ville heller at

gjestene kan få rikelig med vin til

maten,enn at de skulle få noe i baren

etterpå.Dvs at etter kafe avec,så er baren

hos oss åpen for kontant salg.Alle jeg

har fortalt dette til,har full forståelse

og synes det er helt ok at de må betale

litt selv.Skulle selvfølgelig ønske at

vi kunne betale alt,men sånn er det bare

ikke.

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ha rikelig med drikke under maten - enten det er vin, øl, brus eller vann. Så lenge gjestene kan forsyne seg at den "billige" sorten, kommer de til å være godt forsynte når de "dyre" varene blir tilgjengelige. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...