Gå til innhold

Hva skal/kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet som ligger i et bygg med fire andre leiligheter. Huseieren har selv bygget leilighetene, og det er veldig dårlig isolert mellom dem, i tillegg til at det går et slags ventilasjonsrør gjennom alle leilighetene.

Saken er den at jeg er veldig plaget med astma, og derfor spurte jeg huseieren før jeg tok denne leiligheten om det har bodd noen her som røykte før, om noen røyker inne i de andre leilighetene eller om han vil tillate fremtidige leieboere å røyke inne. Hadde han ikke svart nei på alle de spørsmålene, måtte jeg sagt nei, for jeg blir veldig syk av det.

For tre dager siden flyttet det inn en i leiligheten ved siden av meg, og allerede dagen etter merket jeg veldig godt at det blir røykt der inne. Fikk besøk av søsteren min, og det første hun bemerket var at det stinket røyk i leiligheten min.

Nå er jeg så dårlig at jeg rett og slett ikke kan være hjemme mer. Har spurt naboen om det er mulig å slutte å røyke inne, men fikk beskjed om at jeg ikke har noe med det og om jeg ikke kan være der er det mitt problem. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er jeg veldig frekk om jeg ringer og sladrer til huseieren? Og om huseieren ikke kan/vil gjøre noe med det, er det da frekt om jeg spør om å bli fritatt fra oppsigelsestiden på 3 mndr? Jeg kan virkelig ikke bo her, og jeg er så lei meg, for jeg har trivdes så godt her, men jeg må jo få puste. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...